arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

بازداشت ده‌ها مظنون تروریستی از جمله 2 آمریکایی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی روزنامه‌های عربستانی از بازداشت ده‌ها متهم جدید در خصوص پرونده‌های تروریستی با تابعیت‌های مختلف خبر دادند.

به نقل از سایت روزنامه «الوطن» عربستان، برخی منابع ناشناس اعلام کردند که دستگاه امنیتی عربستان در طول یک هفته گذشته ده‌ها متهم جدید پرونده‌های تروریستی از هفت کشور مختلف را بازداشت کرده و علاوه بر این دو تبعه آمریکایی نیز در لیست متهمان تروریستی این کشور قرار دارند.

آخرین باری که شهروندان آمریکایی در لیست متهمان تروریستی عربستان قرار گرفته بودند، مربوط به ژانویه گذشته است. به این ترتیب در حال حاضر چهار تبعه آمریکایی در این لیست قرار دارند. اولین متهم آمریکایی سال 2007 به لیست تروریستی عربستان وارد شد.

برخی روزنامه‌ها در پنجم نوامبر جاری از موفقیت دستگاه امنیتی عربستان در بازداشت دو آمریکایی خبر دادند و اعلام کردند که مسوولان مربوطه، 10 متهم عربستانی و یک متهم ترکیه‌ای را بازداشت کردند. روز ششم نوامبر نیز دو متهم عربستانی دیگر بازداشت شدند.

پس از آن در هفتم نوامبر هفت متهم عربستانی دیگر به همراه یک فلسطینی بازداشت شدند. پس از آن دیگر هیچ‌گونه بازداشتی نداشتیم تا روز نهم نوامبر که سه عربستانی بازداشت شدند.

در آخرین عملیات بازداشت متهمان پرونده‌های تروریستی در روز دهم نوامبر 14 متهم از جمله 10 عربستانی و دو سوری، یک سودانی و یک یمنی به بازداشت نیروهای امنیتی عربستان درآمدند.

طبق اعلام رسانه‌های داخلی عربستان تعداد متهمان و محکومان پرونده‌های تروریستی و امنیتی این کشور از 5000 تن فراتر رفته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، تروریست ، تبعه ، بازداشت
نظرات بینندگان