arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

هفتمی ایران در کاراته زیر 21 سال جهان/ خدابخشی برنز گرفت

خدابخشی برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد با نماینده عربستان دیدار کرد و با حساب 2 بر یک این حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدال برنز وزن 84-کیلوگرم مسابقات کاراته زیر 21 سال جهان به مهدی خدابخشی رسید و تیم ایران نیز در رده هفتم جهان قرار گرفت.

هفتمی ایران در کاراته زیر 21 سال جهان/ خدابخشی برنز گرفتبه نقل از فدراسیون کاراته، در آخرین روز از نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که با حضور 1368 کاراته‌کا از 86 کشور در شهر جاکارتای اندونزی برگزار شد، در وزن 84-کیلوگرم مهدی خدابخشی، نماینده آفریقای جنوبی را 8 بر صفر برد، برابر نماینده هلند پس از تساوی یک بر یک با رای داوران در هانتی برنده شد. او سپس برابر حریف قزاقستانی به نتیجه 3 بر 3 رسید و با رای داور برنده مبارزه اعلام شد.

کاراته‌کای دانمارکی چهارمین حریف خدابخشی بود که توانست 5 بر 3 بر این کاراته‌کا غلبه کند و راهی دور نیمه نهایی شود. ملی‌پوش ایران در این مرحله 2 بر صفر برابر محمد احمد از مصر نتیجه را واگذار کرد و نتوانست به فینال این وزن راه یابد.

خدابخشی برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد با نماینده عربستان دیدار کرد و با حساب 2 بر یک این حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.

تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 8 برنز با 4 پله صعود در مکان هفتم جدول رده بندی ایستاد.

حذف کومیته‌کاهای دختران

در وزن 68-کیلوگرم دختران، بهنوش نجفی برابر کاراته کایی از کانادا 4 بر یک پیروز شد، در دومین مبارزه مقابل نماینده سوئد به تساوی یک بر یک رسید و با رای داوران در هانتی برنده میدان شد. نجفی در سومین دیدار به مصاف حریفی از انگلستان رفت و 4 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با نرسیدن این کاراته کا به فینال، از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 68+کیلوگرم، زهرا برزگر نماینده اندونزی را یک بر صفر از پیش رو برداشت. سپس مقابل دانمارک 6 بر صفر شکست خورد و حذف شد.

حذف تیم های کاتای دختران و پسران

در بخش کاتای تیمی دختران، تیم ایران متشکل از مهسا باقری، مکرمه حمیده کردار و زینب شنوایی به مصاف آفریقای جنوبی رفت و 5 بر صفر پیروز شد. ایران در دیدار دوم مقابل مقدونیه 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی این تیم به جدول شانس مجدد، تیم ایران هم در این گروه به مبارزه پرداخت.

در این گروه، تیم دختران ایران به مصاف اسپانیا رفت و 5 بر صفر شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

کاتای تیمی جوانان پسر هم با ترکیب علی ارچنگی، حمیدرضا پوراعما و محمد جواد عامری مقابل مصر به میدان رفت و 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد. این تیم در جدول شانس مجدد ابتدا با اندونزی دیدار کرد و 3 بر 2 به برتری رسید و در ادامه برابر اسپانیا 5 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و نتوانست به مدال دست یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان