arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

24 تروریست در شمال سینا به هلاکت رسیدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای امنیتی مصر روز دوشنبه در حمله به مخفی گاه های تروریست ها در شمال استان ناآرام شبه جزیره سینا 24 تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی مصر به مخفی گاه های تروریست ها در مرکز استان شمال سینا در 70 کیلومتری محل سقوط هواپیمای روسی، حمله کردند.
بر اساس این گزارش 24 عنصر تروریستی ولایت سینا وابسته به گروه تروریستی داعش در این حملات کشته شد.این تروریست ها در مخفی گاهی در درون غاری در کوه پنهان شده بودند.نیروهای مصر در جریان این حملات، هشت تروریست را نیز بازداشت کردند.


منطقه سینای مصر در سال های اخیر صحنه حوادث تروریستی متعدد بوده است.
گروه های افراط گرا از جمله گروه تروریستی ولایت سینا وابسته به داعش بارها در این منطقه نظامیان و نیروهای امنیتی مصر را هدف قرار داده است.

چندی پیش نیز هواپیمای مسافری روسیه با 224 سرنشین در این منطقه سقوط کرد. گروه تروریستی داعش مسوولیت سقوط این هواپیما را برعهده گرفته است اما تاکنون این ادعا ثابت نشده است.

از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر در سال 2013 تاکنون نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر حملات نظامی گسترده ای را به چندین استان مصر از جمله استان شمال سینا برای مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری آغاز کرده اند.

تاکنون صدها نظامی مصری در حملات افراد مسلح در شبه جزیره سینا کشته شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان