arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

موافقت آمریکا با فروش بیش از یک میلیارد دلار سلاح به عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمریکا با فروش بیش از یک میلیارد سلاح به نیروی هوایی عربستان موافقت کرد.

به نقل خبرگزاری فرانسه، آمریکا با فروش بیش از یک میلیارد مهمات به نیروهای هوایی عربستان موافقت کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت آمریکا با درخواست عربستان برای خرید بیش از 19 هزار بمب و بمب های هوشمند برای نیروی هوایی خود موافقت کرده است.

کنگره به این توافق تسلیحاتی چراغ سبز نشان خواهد داد و این توافق 1.29 میلیارد دلاری به تامین سلاح‌های مورد نیاز عربستان برای جنگ در یمن به کار گرفته خواهد شد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرد که ذخایر تسلیحاتی نیروی هوایی عربستان به دلیل درگیر بودن این کشور در چندین عملیات کاهش یافته است.

درخواست تسلیحاتی عربسنان شامل 5200 بمب هدایت شونده با لیزر GB-10 و GB-12 و 1100 بمب مدرنتر و برد طولانی تر GBU-24 است.

در این درخواست عربستان بمب‌های دیگری نظیر 12 هزار بمب با وزنی بین 500 تا 2000 پوند و 1500 بمب بتن شکن 2000 پوندی و بمب های نفوذ گر، مشاهده می شود.

این بمب ها با هدف تخریب ساختارهای بتنی است.

عربستان سعودی از 26 مارس گذشته (6 فروردین) با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی رژیم‌های مرتجع عربی بمباران سنگین مناطق مختلف یمن را با ادعای تلاش برای بازگرداندن مشروعیت به آن، آغاز کرده است.

این در حالی است که چند روز پیش «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، اعلام کرد لندن صادرات سلاح به عربستان سعودی را تا زمانی که تحقیقات ثابت کنند ریاض حقوق بین‌الملل بشردوستانه را در جنگ یمن نقض نکرده است، متوقف خواهد کرد.

در گزارش پارلمان انگلیس در سال 2013 آمده است لندن مجوز صادرات حدود 6 میلیارد سلاح به عربستان را در یک بازه زمانی 5ساله صادر کرد.

هاموند عنوان کرد لندن از این موضوع که سعودی‌ها در یمن از سلاح‌های خریداری شده از انگلیس استفاده کرده، مطلع است.

وی افزود: «موضوع مهم برای ما این است که این تسلیحات به‌صورت قانونی و مطابق با حقوق بین‌الملل بشردوستانه استفاده شود و ما آن را از نزدیک رصد خواهیم کرد. مسئله استفاده از تسلیحات انگلیسی در یمن را در سفر اخیر به عربستان سعودی مطرح کردم».
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
1
شرم آوره
نظرات بینندگان