arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

هوای تهران ناسالم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز ناسالم است.

 محمد رستگاری افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با ۳۷ عدد افزایش نسبت به روز گذشته فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد ۱۱۱ قرار دارد.

رستگاری به افزایش آلاینده منواکسید کربن از ۴۲ به ۴۶ نسبت به روز گذشته اشاره کرد و افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در همین مدت از ۴۵ به ۶۸ افزایش داشته است.

وی گفت: ایستگاه های فرمانداری شهر ری، پارک قائم، پارک شکوفه و دانشگاه شریف به ترتیب با شاخص اعداد ۱۴۷، ۱۳۷، ۱۳۴ و ۱۳۱ آلوده ترین مناطق شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های شهر ری و شهرداری منطقه ۱۵ نیز با شاخص اعداد ۸۱ و ۸۲ سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است. بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا(AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک(سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم(قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم(بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک(ارغوانی) تعیین شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان