arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

احتمال سفر عامل حملات تروریستی پاریس به اندونزی/ آغاز بررسی پلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس اندونزی از همکاری با سازمان اطلاعات فرانسه برای کشف شبکه گروه تروریستی داعش که در پاریس عملیات تروریستی انجام داد، خبر داد.

 برخی گزارش ها نشان می دهد یکی از عاملان حملات پاریس با سفر به اندونزی از یک مدرسه شبانه روزی در غرب جاوه دیدن کرده و برخی از افراد مظنون فرانسوی نیز اخیرا به اندونزی سفر کرده اند.

'بدرالدین هائیتی' رئیس پلیس ملی اندونزی روز گذشته گفت که برای شناسایی شبکه های تروریست و داعش باید هماهنگی بین پلیس و شبکه های اطلاعاتی داخلی و سازمان اطلاعات فرانسه ایجاد شود.

به نوشته روز جمعه تارنمای 'تمپو'، وی گفت که این هماهنگی اکنون به طور مستقیم و یا از طریق دفتر نمایندگی وجود دارد.

به گفته رئیس پلیس اندونزی، پلیس ملی این کشور برای کشف شبکه های گروه تروریستی داعش که براثر حملات تروریستی جمعه گذشته این گروه تکفیری 132 تن کشته شدند، با دستگاه اطلاعاتی فرانسه همکاری می کند.

وی گفت که بررسی احتمال دخالت شهروند فرانسوی که یک بار وارد اندونزی شده با این عملیات ادامه دارد، اما نباید با عجله به این نتیجه رسید که با گروه های مسلح داعش همکاری داشته است.

'بدرالدین هائیتی' گفت 'به یقین باید دلیل سفر برخی از شهروندان فرانسوی به اندونزی و یا شهرهای 'باندونگ' و یا باتم بررسی شود. من نمی توانم نتیجه گیری کنم آنها در شبکه های تروریستی درگیر شده اند یا نه'.

'یوسف کالا' معاون رئیس جمهور اندونزی نیز روز یکشنبه گذشته از آغاز بررسی ارتباط حملات تروریستی پاریس با گروه های تروریستی داخل این کشور خبر داده بود.

گروه های تروریستی در اندونزی فعالند و در حال حاضر صدها اندونزیایی در عراق و سوریه در گروه تکفیری داعش می جنگند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد در اندونزی 79 درصد مردم با گروه تروریستی داعش مخالفند، چهار درصد از این گروه تکفیری حمایت کرده و 17 درصد دیگر نیز تاکنون نتوانسته اند در مورد حمایت یا مخالفت با این گروه تروریستی تصمیم گیری کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان