arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

گزارش «المیادین» از این روزهای پاریس: مردم همچنان نگرانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشته شدن سرکرده گروه تروریستی که به پاریس حمله کرد از نگرانی مردم فرانسه نکاسته است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از المیادین،  تروریستها قلب اقتصادی فرانسه را هدف قرار داده اند و با کشته شدن مغز متفکر حملات 13 نوامبر خطر هنوز از این منطقه یا از پاریس و کل فرانسه دور نشده است. صدها فرانسوی که به گروههای تروریستی فعال در سوریه و عراق پیوسته اند به فرانسه باز می گردند و دستگاههای امنیتی فرانسه از تعداد این افراد که هنوز در خاک فرانسه یا بلژیک هستند اطلاع ندارند.

یک شهروند فرانسوی گفت: این مسئله موجب افزایش ترس ما می شود. آیا پس از کشته شدن اباعود فرد دیگری جایگزین او می شود؟

یک زن فرانسوی نیز گفت: با کشته شدن اباعود یکی از تروریستها کم شد اما مطمئناً تهدیدات هنوز پایان نیافته است.

خبرنگار المیادین افزود: مقامات فرانسوی اکنون به چیزی فراتر از وقوع حملات مسلحانه و انفجارها شبیه آنچه در پاریس روی داد می اندیشند و از خطر وقوع حمله ای شیمیائی سخن می گویند.
یک مقام فرانسوی در این خصوص گفت: ما اکنون با گروههایی روبرو هستیم که محدوده و مرز ندارند. آنها از تسلیحات، مواد منفجره، کمربند انفجاری و سلاح سرد برای کشتن مردم استفاده می کنند. ما نباید هیچ چیز را بعید بدانیم. ما می دانیم که خطر استفاده از سلاح شیمیائی و میکروبی نیز وجود دارد. گزینه هایی که طراحان حملات برای شیوه های مختلف مرگ حد و مرزی ندارد.

کریستین شنوی روزنامه نگار فرانسوی به این شبکه گفت: این تهدیدات در اینجا جدی است. ما می دانیم که تروریستها قادر به ساخت سلاح شیمیائی هستند و جبهه النصره از این سلاح در سوریه استفاده کرده است. اکنون ساخت چنین تسلیحاتی برای آنها دشوار نیست.
خبرنگار المیادین افزود: 54 درصد از مردم فرانسه به فرانسوا اولاند در خصوص مقابله با تروریسم اعتماد ندارند. برخی از مردم از این که هیچ اقدامی صورت نگرفته است تا تروریسم به داخل خانه آنها نرسد انتقاد می کنند.

یک شهروند فرانسوی گفت: حملات پاریس بسیار تأسف بار است اما نباید تصور شود که آنها تروریستها را شناسائی کرده اند. این مشکل از مدتها پیش وجود داشته است و لبنان و دیگر کشورهای این منطقه از مدتها پیش از این مسئله رنج می برند. آنچه ما می گوئیم در مقایسه با آنچه که در این منطقه روی می دهد بسیار اندک است.

خبرنگار المیادین افزود: مقامات فرانسوی دو سال پیش از دستگاه اطلاعاتی سوریه فهرستی از اسامی تروریستهایی که ممکن است در پاریس حملاتی را انجام دهند دریافت کرده بود اما مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به سبب مخالفت با هماهنگی امنیتی با دمشق آن را رد کرده بود.
نظرات بینندگان