arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۷۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

فرماندار قرچك : پاي مجوزي كه به اصلاح‌طلبان دادم مي‌ايستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماينده مجلس حالا وارد معركه انتخابات شده است و همايش رقبا را به هم مي‌ريزد و حتي وزير كشور را نيز تهديد مي‌كند كه او را به مجلس خواهد كشيد. وزير كشور شخصا وارد ماجرا شده و دستور پيگيري قضايي ماجرا را صادر كرده است. رحماني فضلي بهتر از هر كسي مي‌داند اگر قرار باشد در آستانه انتخابات گروهي اينگونه وارد ميدان انتخابات و باعث اخلال در برنامه‌ها شوند، در روزهاي حساس انتخابات سنگ روي سنگ بند نخواهد شد. فرماندار قرچك هم دنباله‌رو همين سياست است و مي‌گويد اجازه نخواهد داد هيچ فردي با هر سمتي باعث به هم ريختن برنامه‌هاي مجوز‌دار گروه‌هاي شناسنامه‌دار شود.

 او بسياري از ادعاهاي نقوي‌حسيني، نماينده مجلس را كه رهبري تجمع‌كنندگان روز پنجشنبه دشت ورامين را عهده‌دار بود، تكذيب مي‌كند و به «اعتماد» مي‌گويد: آقاي نقوي حسيني براي درپوش گذاشتن روي اقدامات غيرقانوني خود چنين حرف‌هايي را مي‌زند. وقتي از او مي‌پرسم آيا پيش از برگزاري همايش نقوي حسيني در اين مورد با او صحبت‌ كرده يا هشداري داده است با عتاب مي‌گويد: نقوي‌حسيني در مقام و مسووليتي نيست كه بخواهد به من هشدار دهد يا بگويد چه كسي در حوزه فرمانداري من حق سخنراني يا اجازه برگزاري برنامه دارد و چه كسي ندارد؟ من به عنوان فرماندار تصميم مي‌گيرم و اجازه نمي‌دهم افراد اينگونه باعث ناامني شوند. 

مسعود مرسل پور مانند رييسش در ساختمان فاطمي با جديت حرف مي‌زند و نمي‌تواند خشم خود را از اين ماجرا در صدايش پنهان كند. خشم از نماينده‌اي كه قانونگذار است و حالا در حوزه انتخابيه‌اش رهبري قانون‌شكنان را به دست گرفته است. در ادامه گفت‌وگوي «اعتماد» با فرماندار ورامين را بخوانيد.


  برنامه همايش اصلاح‌طلبان در قرچك مجوز فرمانداري را داشته؟
بله، اين برنامه كاملا قانوني و با مجوز فرمانداري برگزار شد.


 چه زماني مجوز براي اين برنامه صادر شده است؟
حدود يك هفته پيش بود كه مجوز براي برگزاري اين برنامه از سوي فرمانداري صادر شد.


تجمع‌كنندگان و مخالفان برگزاري همايش چطور؟ آيا آنها هم اقدامي براي اخذ مجوز كرده بودند؟
خير، اين تجمع بدون مجوز و غيرقانوني بود.


  زماني كه شما مطلع شديد عده‌اي بدون مجوز در محل برگزاري تجمع كردند و قصد برهم زدن آن را دارند آيا اقدامي را انجام داديد؟
بله، نيروهاي انتظامي وارد شدند و تجمع غيرقانوني را متفرق كردند. شما اگر توجه داشته باشيد در سايت‌ها و فضاي مجازي هم به اين مساله اشاره شده بود و بسياري از نيروي انتظامي به دليل اقدام به موقع‌شان تشكر و قدرداني كردند.


 گفته شده تلفن همراه شما در زمان وقوع اتفاق خاموش بوده و پاسخگو نبوده‌ايد؟
خير، من و شوراي تامين استان در جلسه بوديم و در اين جلسه فرمانده نيروي انتظامي و رييس شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان قرچك هم حضور داشتند. موبايل من روشن بود و مرتب به من گزارش داده مي‌شد و من لحظه به لحظه در جريان اتفاقات بودم و هم با برگزار‌كنندگان و هم ماموران انتظامي حاضر در محل در ارتباط تلفني بودم.


  آقاي نقوي حسيني در گفت‌وگويي كه با «اعتماد» داشتند ادعا كردند محافظان آقاي موسوي لاري اقدام به شليك گاز اشك آور كردند. آيا شما از اين اتفاق خبر داريد؟
اين ماجرا به هيچ عنوان صحت ندارد و من قويا آن را تكذيب مي‌كنم. آقاي نقوي حسيني براي در پوش گذاشتن روي كار غيرقانوني خود اينگونه ادعاها را مطرح مي‌كنند. اصلا چنين داستاني صحت ندارد.


 آيا پيش از برگزاري برنامه، آقاي نقوي حسيني در مورد همايش به شما هشداري داده بودند كه نبايد چنين برنامه‌اي برگزار شود يا اينكه اعتراض كنند كه چرا مجوز برگزاري برنامه به اصلاح‌طلبان را داده‌ايد؟
چنين كاري اصلا در حوزه مسووليت‌هاي آقاي نقوي‌حسيني نيست و نمي‌تواند چنين صحبتي را با من بكند. من رييس شوراي تامين هستم و من تصميم مي‌گيرم چه گروهي و چه كساني مي‌توانند در حوزه من سخنراني و برنامه داشته باشند.


 چه اقداماتي براي پيگيري تخلفات انجام خواهيد داد؟
ما در دولت تدبير و اميد با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري و همچنين فرمايشات آقاي رييس‌جمهور به دنبال حضور حداكثري مردم در انتخابات آتي هستيم. عده‌اي هم به دنبال اين هستند كه به هر قيمتي شده راي بياورند و جايگاه خود را در مجلس حفظ كنند. ما به دنبال اصل مقبوليت و مشروعيت نظام و حضور حداكثري مردم پاي صندوق‌هاي راي هستيم. طبق دستور استاندار محترم تهران تمام احزاب و گروه‌هاي شناسنامه‌دار كه در چارچوب قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي هستند، مي‌توانند با گرفتن مجوز اقدام به برگزاري برنامه كنند و ما هم موظف هستيم امنيت آنها را تامين كنيم.

 

من هم به عنوان رييس شوراي تامين هر گروهي كه در اين چارچوب باشد و براي اخذ مجوز برگزاري برنامه مراجعه كند را با آغوش باز استقبال مي‌كنم و مجوز را براي‌شان صادر خواهم كرد. از اين به بعد هم هر گروه و شخصي كه بخواهد تجمعي را بدون اخذ مجوز برگزار كند بر اساس سياست‌هاي كلي نظام و دولت جلوي آن را خواهم گرفت و برخورد قانوني خواهم كرد.


  ‌ آيا شخص وزير كشور با شما تماسي در اين مورد داشتند؟
اينكه من با شخص وزير صحبت كرده‌ام يا نه مساله مهمي نيست و به نوعي مسائل داخلي ما شمرده مي‌شود اما نكته مهم اين است كه وزارت كشور به‌شدت پيگير اين ماجراست و به حمدالله تا الان از عملكرد و پيگيري‌هاي ما در اين مورد هم راضي بودند.


 قبلا هم‌چنين برنامه‌هايي در حوزه فرمانداري شما برگزار شده بود؟
به جرات مي‌توانم بگويم اين نخستين بار پس از پيروزي انقلاب بود كه مجوز برگزاري چنين برنامه‌اي در قرچك صادر شده است. من تمام‌قد پاي اين اقدام خود ايستاده‌ام و از مجوزي كه براي برگزاري اين برنامه صادر كردم دفاع مي‌كنم. براي من هم مهم نيست كه اين گروه‌ها از كدام جناح هستند، در صورتي كه در چارچوب قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي باشند من به آنها مجوز برگزاري برنامه را خواهم داد و امنيت آنها را نيز تامين خواهم كرد.


 ‌ آقاي نقوي‌حسيني در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته‌اند اصلا گروهي به نام شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان يا اصلاح‌طلبان در قرچك وجود ندارند كه مجوزي براي برنامه آنها صادر شده باشد؟
اين چه حرفي است كه آقاي نقوي‌حسيني مي‌گويند؟ در سال ٩٢ نزديك به ٦٠ يا ٧٠درصد مردم اينجا به آقاي روحاني راي دادند و همه كساني كه در اين شهر در حمايت از آقاي روحاني فعاليت مي‌كردند نيروهاي اصلاح‌طلب اين شهر بودند. پس كساني كه در اين دوره آمده‌اند و به آقاي روحاني كه كانديداي مورد حمايت اصلاح‌طلبان بوده است راي دادند چه مي‌شوند؟ آيا اينها اصلاح‌طلب نيستند ؟ آقاي نقوي حسيني تصورات خودش را بر زبان آورده است. در حوزه فرمانداري من هم مانند همه جاي كشور مردم با گرايشات سياسي متفاوت حضور دارند و من از فعاليت هر گروهي كه در چارچوب قانون باشد چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا استقبال مي‌كنم.


 ‌از حادثه روز پنجشنبه آيا فيلمي هم در دست شما وجود دارد؟
بله، همه اتفاقات روز پنجشنبه حداقل توسط ١٠ دوربين ثبت شده است و ما همه اين فيلم‌ها را در اختيار داريم.

اعتماد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
29
مرحبا به این فرماندار
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
11
دست مریزاد واقعا باید تبریک گفت
نظرات بینندگان