arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰

ادعاهای عجیب ویکی لیکس: پیشنهاد تسخیر سفارت عربستان در شورای امنیت ملی/لاریجانی: مخالفم، همان اشغال سفارتخانه امریکا برایمان کافیست

ویکی لیکس در سندی مدعی شد: در 23 نوامبر ، مسئول میز ایران در سفارت امریکا در باکو با رابط ایرانی خود دیداری داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکی لیکس در سندی مدعی شد: در 23 نوامبر ، مسئول میز ایران در سفارت امریکا در باکو با رابط ایرانی خود دیداری داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir، در این دیدار، این منبع، اطلاعاتی در مورد بحث هایی که در شورای امنیت ملی ایران شده بود، داده است.

این منبع گزارش داد که تقریبا 80 ایرانی در مکه بازداشت شده اند. او ادعا کرد که عربستان ایرانیان بازداشت شده را از کشور اخراج  و یا ازاد نکرده است.

وی ادعا کرد که تهران به شدت عصبانی است، اما تلاش دارد که این قضیه را با مذاکره خاتمه دهد.

این منبع اضافه کرد که در 20 نوامبر ، عربستان علیه ایران در سازمان ملل در مورد حقوق بشر رای داد. این اقدام برای اولین بار بود که از سوی دولت عربستان انجام می شد.  این رای باعث خشم و تعجب برخی شده بود.

ویکی لیکس در این سند به اصطلاح محرمانه ی خود، حتی مدعی "تشکیل جلسه ی شورای امنیت ملی با حضور احمدی نژاد و لاریجانی" می شود.

در ادامه ی این ادعاها امده است که "در این جلسه در مورد تسخیر سفارت عربستان بحث شد، اما این گزینه موقتا متوقف شد ؛ به این دلیل که لاریجانی و برخی دیگر از اعضا با این طرح مخالف بودند.

این منبع حتی محتوای این جلسه را منتشر کرده! و می افزاید: که لاریجانی در این دیدار به شوخی گفته است که همان یک تجریه اشغال یک سفارتخانه خارجی کافی است. در واقع هنوز از دست ان اخری خلاص نشده ایم!



به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب Entekhab.Ir، در این سند در مورد این منبع امده است: مسئول بخش ایران در سفارت امریکا در باکو، بیش از یکسال است که این شخص را می شناسد.

در این سند، فرد مذکور روزنامه نگار و سردبیر یک مجله مطرح ایرانی معرفی شده که نام نشریه ی آن با نقطه چین، حذف شده است. وی یک سال نیز در ایران زندانی شده است!

ویکی لیکس می افزاید: این فرد از افرادی بوده که پس درگیری های انتخاباتی در ایران، بسیار به سفارت آمریکا برای ارتباط با برخی جریان های ایرانی در داخل، کمک و جاسوسی کرده است که یکی از این افراد، از نزدیکان محفل هاشمی بوده است!


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
0
1
چرا ما با این عربستان همیشه مدارا میکنیم یکی ایرانی اصیل پیدا نمیشه که همانند امام خمینی (ره)حج عمره رو تحریم کرد و این عرب ها چطور به پای ما افتادند
نظرات بینندگان