arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

رونمایی جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش، از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی رونمایی شد.
 
 صبح امروز با حضور امیرسرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی رونمایی شد.
 
شبیه‌ساز خروج غواص از زیردریایی کلاس غدیر، سامانه الکترونیکی نمایش نقشه‌ها و مدیریت اطلاعات، شبکه‌سازی رادارهای مناطق عملیاتی، رادار باند S و X، استبلایزر و مدلاتور مربوط به سایر کنترل شناورهای کلاس پیکان، فرستنده و گیرنده رادار کنترل آتش دریاپایه، پایدارساز دومحوره جهت آنتن‌های رادار سامانه کنترل آتش و تست گرم موتور اژدر مارک 46 بخشی از این دستاوردها بود که امروز رونمایی شد.
 
تمرین خروج غواص از زیردریایی و تمرین خروج اضطراری کارکنان از زیردریایی و کاهش هزینه‌ها و زمان آموزش تکاوران از اهداف پرژه شبیه‌ساز خروج غواص از زیردریایی است.
 
سامانه الکترونیی نمایش نقشه‌ها به‌منظور دریافت داده‌های ناوبری از حساسه‌ها و نمایش الکترونیکی اطلاعات صحنه به کار می‌آید.
 
این سامانه این قابلیت را دارد که چندین صحنه‌ی عملیاتی را به طور همزمان ایجاد کند.
 
رادار باند s و x عملیاتی شده و توانسته است،نیازهای نیروی دریایی را برآورده‌ کند. این رادارها شبکه‌سازی شده است و اطلاعات آن همزمان به فرماندهی ارسال می‌شود تا قابلیت عملیاتی آن افزایش یابد.
 
رادار باند s همچنین قابلیت کشف و رهگیری 100 هدف را به طور همزمان دارد و همچنین این قابلیت را دارد که اهداف ثابت را ازاهداف متحرک تفکیک کند.
 
همچنین اژدر فاتح بهینه‌سازی شده است. اکنون پیشرفته‌ترین اژدر موجود در دنیا در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی به صورت کامل اورهال تعمیر و پرتاب شده است و بر شناورها و بالگردهای نیروی دریایی نیز نصب شده است.

انا
نظرات بینندگان