arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۵۹۱
تعداد نظرات: ۱۶۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
آخرین اخبار از ماجرای سرنگونی هواپیمای روسیه توسط ترکیه؛

پوتین: این حادثه خنجری از پشت توسط دولت‌های حامی تروریسم است / آمریکا: ترکیه به جنگنده روس 10 بار اخطار داد اما جوابی نگرفت / تایید کشته شدن یکی از خلبان‌ها در سوریه توسط مقامات روس/ تمام روابط نظامی روسیه با ترکیه قطع شد

بیانیه ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد هواپیمای روسی در حمله دو فروند جنگنده ترکیه به آن، سرنگون شده است. خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش ترکیه اعلام کرد دو فروند هواپیمای اف - 16 ترکیه در حمله به هواپیمای ساقط شده شرکت داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف 5 دقيقه 10 بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده
تصویری از لحظه سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه توسط جنگنده های اف 16 ترکیه

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از سرنگونی یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز با سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه خبر دادند. در پی این اقدام سرگئی لاوروف سفر خود به آنکارا را که قرار بود فردا (چهارشنبه) انجام شود لغو کرد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از شبکه خبری الجزیره، این جنگنده در حومه استان لاذقیه در شمال غربی سوریه سرنگون شده که ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه مدتی است عملیاتی را برای سرکوب مخالفان در این منطقه آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار گرفته و خلبان‌های آن موفق به بیرون پریدن از هواپیما شده‌اند. روسیه تاکید کرده که هواپیمای روسی به هیچ وجه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و به وسیله سامانه‌های موشکی زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سرنگونی جنگنده روسیه در مرز سوریه اقدامی بسیار خطرناک است و پیامدهای زیادی به دنبال دارد اما هنوز زود است درباره دلایل آن سخن بگوییم.

جنگنده ساقط شده در منطقه ترکمان نشین سوریه که به "جبل ترکمان" مشهور است به زمین افتاده است و شبه نظامیان ترکمان که علیه دولت سوریه می‌جنگند و از آنکارا دستور می‌گیرند، اعلام کرده‌اند که یکی از خلبان‌ها را دستگیر کرده‌اند و به دنبال یافتن دومی هستند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جنگنده‌ اف‌16 ترکیه یک هواپیمای سوخو 24 روسیه را که وارد حریم هوایی ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه شده بود هدف قرار داده و سرنگون کردند.

ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که دو هواپیمای جنگنده حریم هوایی ترکیه را شکسته‌اند و جنگنده‌های ترکیه‌ای یکی را سرنگون کردند. ترکیه می‌گوید: پیش از شلیک به سوی هواپیمای مذکور در مدت 5 دقیقه 10 بار به آن اخطار داده شد تا حریم هوایی ترکیه را ترک کنند اما جنگنده متجاوز پاسخی به هشدار‌ها نداده است.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه تصاویری از بیرون پریدن دو خلبان هواپیما و نیز در آتش سوختن آن منتشر کردند.

هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف 5 دقيقه 10 بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده

هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف 5 دقيقه 10 بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده


یک مقام در دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که هواپیمای سرنگون شده یک جنگنده سوخوی 24 بوده و بر اساس قوانین بین المللی پس از هشدار سرنگون شده است.

در همین حال دفتر نخست‌وزیری ترکیه اعلام کرد که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر این کشور به وزیر خارجه دستور داده تا با ناتو، سازمان ملل و کشورهای ذی‌ربط، در رابطه با تحولات جاری در مرز سوریه با ترکیه مشورت کند.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در پی سقوط هواپیمای روسی در مرز سوریه با ترکیه سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آنکارا لغو شده است.

منابع سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که یکی از خلبان‌های این جنگنده به دست مخالفان افتاده و خلبان دیگر کشته شده است. صدای تیراندازی شدید در منطقه سقوط هواپیما شنیده است و بالگرد‌های روسیه با پرواز در ارتفاع پایین در منطقه سقوط هواپیما به دنبال خلبان‌های آن می‌گردند.

پیشتر جنگنده‌های روسیه دو بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند و آنکارا در اعتراض به این مساله سفیر روسیه در ترکیه را احضار کرده بود. ترکیه همچنین به آنچه که "هدف قرار گرفتن ترکمان‌های سوریه توسط روسیه" می‌خواند معترض است.

 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام وزارت دفاع این کشور در هدف قرار گرفتن هواپیمای جنگی سوخو 24 ارتش روسیه دستور نشست فوری شورای امنیت ملی را داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، این هواپیما از حریم هوایی سوریه خارج نشده بود و تصاویر رادار نیز این موضوع را تایید می کند.

منابع ترکیه اعلام کرده اند که هواپیمای روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود و در مدت 5 دقیقه ده بار به این هواپیما هشدار داده شده و سپس هدف قرار گرفته است.

سخنگوی کرملین اعلام کرد ارزیابی نتایج سقوط هواپیمای روسی در سوریه نزدیک مرزهای ترکیه زود است. کرملین سرنگونی جنگنده روسیه نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه را بسیار خطرناک توصیف کرد.

سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه نیز که قرار بود فردا انجام شود لغو شد.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه، امروز (سه شنبه) اعلام کرده است که جنگنده روسی بر فراز خاک سوریه هدف گرفته شده است در حالیکه به ترکیه تجاوز هوایی نکرده بود.

وی افزود: تصاویر ماهواره ای و اطلاعات ثبت شده پروازی نشان می دهد که هواپیما در حال پرواز بر فراز سوریه بوده است.

همزمان اعلام شد که بالگردهای روسیه در منطقه سقوط هواپیمای این کشور در مرز سوریه با ترکیه (لاذقیه)، در حال انجام عملیات جست وجو برای آگاهی از سرنوشت یکی از خلبانان هستند و بررسی های لازم هم برای تعیین وضعیت خلبان دیگر که گفته شده در اختیار شبه نظامیان مسلح ترکمن می باشد، آغاز شده است.

روسیه از 57 روز پیش با درخواست سوریه عملیات بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را اجرا می کند که تاکنون شش هزار هدف را نابود کرده است.

پسکوف همچنین با اعلام اینکه هنوز اظهارنظر در باره این موضوع که ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه چه تاثیری بر روابط مسکو و آنکارا خواهد گذاشت، هنوز زود است؛ گفت: تاکنون تصمیمی برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت روسیه برای بررسی اقدام ترکیه گرفته نشده و این برنامه در دستور کار« ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری نیست.


یک مقام ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته است که هدف قرار دادن هواپیمای سوخوی روسیه، اقدام علیه هیچ کشور خاصی نبوده، بلکه تنها دفاع از حریم هوایی ترکیه بوده است.

دبورا هینز، دبیر امور دفاعی روزنامه تایمز نوشته است: ترکیه خواهان برگزاری نشست فوق العاده شورای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شده تا اعضا را در جریان جزئیات سرنگون کردن هواپیمای روسیه قرار دهد. این نشست ساعت پنج امروز به وقت محلی در بروکسل برگزار می شود.

سلین گیریت، خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه می‌گوید برخی از گزارش‌ها از آن حکایت دارد که یکی از خلبانان به اسارت شورشیان ترکمان درآمده اما منابع مستقل این گزارش‌ها را تایید نمی‌کنند. برخی از گزارش‌ها هم حاکی است که بقایای هواپیما در محل اسکان گروهی از پناهجویان ترکمان فرو افتاده است. ترکمان‌ها از حملات هوایی روسیه و از جنگ با نیروهای بشار اسد فرار کرده‌اند. ترکیه قبلا هم در باره سرنوشت ترکمان‌های سوریه که به لحاظ قومیتی به ترکیه نزدیک هستند، اظهار نگرانی کرده بود.

هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف 5 دقيقه 10 بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده



نقشه ای که ارتش ترکیه منتشر کرده و می گوید که مسیر حرکت هواپیمای سرنگون شده روسی (خط قرمز رنگ) را نشان می دهد که به حریم هوایی ترکیه وارد شده است.

روایت‌های ترکیه و روسیه از ماجرا با هم تناقض دارد. در حالی که ترکیه صحبت از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی خود می‌کند، روسیه می‌گوید هواپیمای این کشور در کل مدت پرواز در حریم هوایی سوریه بوده است. روسیه مدعی است که می‌تواند این موضوع را ثابت کند. رسانه‌های دولتی روسیه هم این امکان را مطرح می‌کنند که هواپیما با یک موشک زمین به هوا توسط شورشیان سرنگون شده است. این با آنچه ارتش ترکیه می‌گوید، کاملا فرق دارد. به گفته ارتش ترکیه، دو جت F-۱۶ این کشور چندین بار تلاش کردند با هواپیمایی که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، تماس برقرار کنند و بعد این هواپیما را سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکف، سخنگوی دفتر رئیس جمهور روسیه گفت که هنوز زود است که در باره تیره شدن روابط روسیه و ترکیه بر سر سرنگون شدن هواپیمای روسیه سخن گفت. او همچنین حاضر به تأیید این شایعه نشد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد داشته دستور برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت روسیه را صادر کند. آقای پسکف البته گفت که آقای پوتین احتمالا موضوع را امروز در شهر سوچی در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مطرح خواهد کرد.

گزارش‌های حاکی از این است که خلبانان این هواپیما با چتر بیرون پریده‌ است.

این هواپیما توسط جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش این کشور ساقط شد.

وزرات دفاع روسیه اعلام کرده است که هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخو-۲۴ و متعلق به این کشور بوده است. در بیانیه این وزارت اعلام شده که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است. در ادامه این بیانیه با اعلام اینکه خلبانان هواپیمای مذکور با چتر بیرون پریده‌اند گفته شده که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه نیز می‌گوید این هواپیما طی ۵ دقیقه ۱۰ بار برای خروج از حریم هوایی ترکیه اخطار گرفت اما پس از اینکه این اخطارهای را نادیده گرفت توسط دو جنگنده اف-۱۶ ترکیه هدف قرار گرفت.

احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، بلافاصله پس از این رویداد از وزارت خارجه این کشور خواست درباره تحولات مرز این کشور با سوریه با ناتو، سازمان ملل و کشورهای مربوطه به مشورت بپردازند. خبرگزاری دولتی آناتولی می‌گوید این هواپیمای در منطقه بایربوجاک سوریه، نزدیک مرز ترکیه، سرنگون شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک نیز گزارش داده که خلبان این هواپیما در اختیار ترکمن‌هایی است که در چادرهای اردوگاه مرکزی ساکن هستند.

در سال ۲۰۱۳ نیز اف‌-۱۶‌های ترکیه یک جنگنده میگ-۲۳ سوریه را ساقط کرده بودند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بالگردهای نظامی ارتش روسیه با گشت زنی در ارتفاع پایین در محل سقوط جنگنده این کشور نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه برای یافتن خلبانان این جنگنده تلاش می کنند.

منابع سوری به الجزیره گفته‌اند که یکی از خلبان‌های این جنگنده به دست مخالفان افتاده است و صدای تیراندازی شدید در منطقه سقوط هواپیما شنیده می‌شود. 

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد این هواپیما در ارتفاع شش هزار متری پرواز می کرد که پدافند زمینی آن را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه در حال بررسی جزئیات این حادثه است.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش گزارش داد: منابع مخالفان سوریه از کشته شدن دو خلبان جنگنده سرنگون شده روسی پس از درگیری با افراد مسلح مخالف خبر دادند. به گفته این منابع، دو خلبان روسی مقاومت کردند و با افراد مسلح درگیر شدند که هر دو آنها در درگیریها کشته شدند.

هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف 5 دقيقه 10 بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده
دفاع آمریکا از موضع ترکیه در خصوص علت ساقط شدن جنگنده روسیه: ترکیه به جنگنده روس 10 بار اخطار داد اما جوابی نگرفت /انگلیس: این حادثه بسیار خطرناک بود/منبع نظامی سوری:این اقدام حمایت ترکیه از تروریسم را به خوبی به نمایش گذاشت/روسیه: درحال بررسی گزینه‌های مد نظر جهت پاسخ به اقدام ترکیه هستیم/خبرگزاری ترک: خلبانان زنده هستند


به نقل از جروزالم پست، یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد ترکیه به آمریکا اطلاع داده است که یک فرونده هواپیمای جنگی روسیه را امروز (سه‌شنبه) پس از نقض حریم هوایی این کشور سرنگون کرده است اما نیروی آمریکایی در این اقدام نقشی نداشته‌اند. این مقام آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر دراین باره خودداری کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن و در واکنش به حادثه سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه خنجری از پشت توسط دولت‌های حامی تروریسم است.

وی گفت که این جنگنده در زمانی که ساقط شد در فاصله یک کیلومتری از مرز ترکیه بود. این جنگنده بر فراز پناهگاه‌های تروریست‌هایی در پرواز بود که از روسیه به سوریه آمده بودند.


به نقل از اسکای نیوز، دولت ترکیه پس از سرنگون کردن جنگنده روسیه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل، آنها را در جریان حادثه امروز قرار داد.

در این راستا پرس تی‌وی در خبری فوری اعلام کرد: «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی، تأکید کرد خطر تروریسم در ترکیه کمتر از مصر نیست. 

وی خواستار لغو پرواز گردشگران روس به ترکیه در پی سرنگونی جنگنده روسی شد.

به نقل از النشره، وابسته نظامی ترکیه در روسیه امروز سه شنبه توسط وزارت دفاع این کشور فراخوانده شد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه به منظور اعلام مراتب اعتراض مسکو در خصوص هدف قرار گرفتن جنگنده روسی توسط ترکیه، وابسته نظامی این کشور را فراخوانده است.

به نقل از المیادین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که از اقدام ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسی به شدت عصبانی به نظر می رسد، در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر تهدیدات تروریستی کنونی در ترکیه کمتر از مصر نیست.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ترکیه همچنین از شهروندان روسی خواست تا از هرگونه سفر به ترکیه خودداری کنند.

از سوی دیگر، یکی از بزرگترین شرکت های گردشگری روسیه صدور هرگونه بلیط برای سفرهای گردشگری به ترکیه را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

در همین حال، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای ضمن امتناع از محکومیت اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی، این حادثه را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.


یک منبع نظامی سوریه در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی تصریح کرد: این اقدام حمایت ترکیه از تروریسم را به خوبی به نمایش گذاشت.

به نقل از خبرگزاری سانا، سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه واکنش سوریه را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، یک منبع نظامی سوری در این زمینه تصریح کرد: اقدام ترکیه نشان داد این کشور همواره از تروریسم حمایت کرده و می کند.

این منبع سوری همچنین اعلام کرد: سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه حمایت تمام قد این کشور از تروریسمی که ضربات سهمگینی را از ارتش سوریه خورده است را به اثبات رساند.

در همین ارتباط فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد: وقوع چنین اقدامات تجاوزکارانه ای تنها عزم و اراده نظامیان سوری را در مبارزه با تروریسم افزایش می دهد. ما در زمینه مبارزه با تروریسم همچنان به هماهنگی با هم پیمانان خود که در رأس آنها روسیه قرار دارد، ادامه می دهیم.


در این راستا وزارت دفاع آمریکا در واکنش به ساقط شدن جنگنده روسیه توسط ترکیه از موضع ترکیه در این خصوص حمایت کرد.

به نقل از واشنگتن تایمز، وزارت دفاع آمریکا مدعی شد هواپیمای ساقط شده روسیه توسط ترکیه اقدام به نقض حریم هوایی این کشور کرده بود.

استیو وارن سخنگوی ارشد نظامیان آمریکایی در بغداد در حمایت از ادعاهای ترکیه در خصوص علت ساقط شدن جنگنده روسیه توسط این کشور مدی شد جنگنده های روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اند.

وی مدعی شد خلبانان جنگنده سوخوی روسیه بطور مکرر از سوی ترکیه هشدار دریافت کرده بودند.

این مقام نظامی آمریکا در عین حال گفت اطلاعات رادارها و غیره برای جمع بندی کلی در حال بررسی هستند.

دفاع آمریکا از موضع ترکیه در خصوص علت ساقط شدن جنگنده روسیه: ترکیه به جنگنده روس 10 بار اخطار داد اما جوابی نگرفت /انگلیس: این حادثه بسیار خطرناک بود/منبع نظامی سوری:این اقدام حمایت ترکیه از تروریسم را به خوبی به نمایش گذاشت/روسیه: درحال بررسی گزینه‌های مد نظر جهت پاسخ به اقدام ترکیه هستیم/خبرگزاری ترک: خلبانان زنده هستند

دفاع آمریکا از موضع ترکیه در خصوص علت ساقط شدن جنگنده روسیه: ترکیه به جنگنده روس 10 بار اخطار داد اما جوابی نگرفت /انگلیس: این حادثه بسیار خطرناک بود/منبع نظامی سوری:این اقدام حمایت ترکیه از تروریسم را به خوبی به نمایش گذاشت/روسیه: درحال بررسی گزینه‌های مد نظر جهت پاسخ به اقدام ترکیه هستیم/خبرگزاری ترک: خلبانان زنده هستند





وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه اعلام کرد که درحال بررسی گزینه‌های مد نظر جهت پاسخ به اقدام ترکیه در سرنگونی هواپیمای جنگی روس است.

یک منبع رسانه‌ای ترکیه اعلام کرد که دو خلبان روسی جنگنده ساقط شده سوخو-24 زنده بوده و در اختیار مخالفان سوریه قرار دارند.

به نقل از سی‌ان‌ان ترک، منابع اعلام کردند که دو خلبان روسی جنگنده سرنگون شده سوخو-24 زنده بوده و در اختیار مخالفان قرار دارند و تلاش‌ها برای آزادی آنها در انجام است.

این در حالی است که در تصاویری که توسط خبرگزاری دوغان ترکیه منتشر شدند دو خلبان نشان داده می‌شوند که با چتر در حال پایین آمدن هستند.

در تصاویر صدای شلیک گلوله به سمت این خلبان‌ها به گوش می‌رسد. یکی از شبه‌نظامی‌ها به زبان ترکی به سایرین می‌گوید: "شلیک نکنید، آنها را اسیر می‌گیریم."

پیشتر فرمانده شورشیان ترکمن فعال در شمال سوریه تأیید کرد نیروهای تحت امر وی دو خلبان روسی جنگنده ساقط شده سوخو-24 روسیه را هنگامی که با چتر نجات در حال فرود بودند، کشتند.

 نیروهای نظامی آمریکا ادعای ترکیه مبنی بر اینکه پیش از هدف قرار دادن جنگنده روس 10 بار به آن اخطار داده است را تأیید کرد.

 سرهنگ استیو وارن، سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا مستقر در بغداد در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران، گفت: "ما می‌توانستیم همه آنچه رخ می‌دهد را بشنویم، این (ارتباطات) بر روی کانال‌های باز جریان داشتند."

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خلبانان ترک 10 بار هشدار داده اما جوابی دریافت نداشتند گفت: "بله می‌توانم این را تأیید کنم."

وی در ادامه افزود که مشخص نیست هواپیمای روسی در کدام سوی مرز پرواز می‌کرد، و اینکه اندکی زمان لازم خواهد بود تا پیش از مشخص شدن این امر اطلاعات موجود بررسی شود.

پنتاگون پیشتر اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی در ساقط کردن هواپیمای سوخو-24 روس هیچ نقشی نداشته‌اند.

در تازه ترین اخبار دریافتی از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی؛ مقامات این کشور کشته شدن یکی ار دو خلبان روس را تایید کردند. همچنین وزارت دفاع روسیه از قطع تمامی روابط نظامی با ترکیه به‌دنبال سرنگونی هوایپمای جنگنده روس در مرکز ترکیه-سوریه خبر داد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
27
555
ترکیه با پشت گرمی ناتو چنین کاری کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
ترکیه و عربستان شدیدا از داعش حمایت می کنن

الان دارن زور می زنن تا داعش از بین نره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
این اقدام کشور ترکیه برای حمایت از داعش بوده
بختیاری آریایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
لعنت بر ترکیه ، اردوغان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
در جواب سفر پوتین به تهران بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
از طرفی روسیه کشوری نیست که ساکت بشینه! از طرف دیگر درگیری روسیه با ترکیه یعنی درگیری با ناتو و فکر نکنم روسیه همچین توانی داشته باشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
پوتین دست خالی هم در مقابل اردوغان قرار بگیرد دندان هایش را در هم می شکند
پوتین دان 8 جودو دارد
اگر حمله نظامی باشد باید پیمان ناتو را در حلق اردوغان کالبد شکافی کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
ناتو همچینم قوی نیست و همین الان نصف اعضا از درگیری با روسیه می ترسند
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
باید مردم ایران هم کالاهای ترکیه ای را تحریم کنند تا ضربه ای به داعش زده باشند .
Naser
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
136
608
تركيه گوشمالي مي خواد تا سرجاش بشينه
پاسخ ها
بختیاری آریایی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
ترکیه کشوری جعلی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اینهایی که منفی دادند دقیقا چی میخواهند؟
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
77
408
ترکیه که خود از پشتیبانان داعش به شمار می رود به شدت از حمله ی روسیه به داعش نگران شده و عمدا با حمله به جنگنده ی روسی بحران در منطقه را به حد خطرناکی افزایش می دهد. روسیه به خوبی حریم ناتو را می شناسد و ترکیه دروغ می گوید اگر این هواپیما در حریم ترکیه بوده چرا لاشه هواپیما در سوریه سقوط کرده و خلبان هم به دست مخالفان بشار اسد افتاده است ؟!!!
روسیه کشوری نیست که این حمله را بی پاسخ بگذارد و در صورتی که ثابت شود هواپیما در حریم ترکیه نبوده پاسخ کوبنده ای در انتظار ترکیه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
خخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
72
374
این اقدام ترکیه واقعا بی شرمانه و برای حمایت از داعش بوده است قبلا هم گفته شده بود که ترکیه، عرستان و قطر از حامیان اصلی حمایت از دعش هستند
دستشون رو شد
پاسخ ها
دهی چهلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
من نمی دونم این مردم ایران که این همه ار مقامات ترکیه بیزارن چرا به ای کشور سفر میکنند و جیب اینارو پرمی کنند
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
38
201
بازي بزرگان! مترس از انكه هياهو دارد بترس از انكه سر بزير دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
خخخخخخخخخخخخ
از کی تا کی ترکیه بزرگ شده؟
به نظر شما ناتو به خاطر ترکیه که هنوز عضویتش معلوم نیست با روسیه می جنگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
ترکیه بزرگ نیست خودشو پشت ناتو از ترس پنهان کرده
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
46
309
ترکیه و عربستان اصلی ترین حامیان داعش هستن

این 2 کشور دارن تمام زورشون رو می زنن که جلوی نابودی داعش رو بگیرند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
سلام
روسها همیشه از پشت خنجر میزنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
58
346
زدن هواپیمایی که درحال عملیات ضد تروریسم بوده چیزی جز حمایت از تروریسم نیست و ترکیه اینو ثابت کرد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
40
261
بالاخره ترکیه بعد سال ها ظاهر سازی طاقت نیاورد و نشان داد که حامی چی و کی هست ...
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
46
247
ترکیه با این کار نشان داد حامی ترورسیم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
36
187
دولت ترکیه حامی تروریسم و داعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
35
173
هواپیمایی که در جنگ با تروریست هست چرا باید توسط کشور دیگه ای منهدم بشه ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
32
178
این اقدامات ناشیانه ترکیه ماحصل نزدیک شدن ایران و روسیه است ، عربستان وترکیه به شدت از نزدیک شدن ایران وروسیه هراس دارند.
حسین جهان بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
19
84
متاسفانه ترکیه کشوری حامی داعش و تروریسم شده . مثل یک بازیچه از آمریکا دستور میگیره و کورکورانه عمل میکنه . مطمئنا اگر پشتش به آمریکا گرم نبود جرات این کار رو نداشت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
30
106
کافیه روسیه ورود توریستهاش رو به ترکیه ممنوع کنه.
صنعت گردشگری ترکیه نابود میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
کافیه ایرانیها از ورود توریست به ترکیه جلوگیری کنه نه روسیه.....میدونید چقدر توریست ایرانی داره پول وارد ترکیه میکنه....
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
ترکیه تنش میخاره اخرش سرشو به بادمیده مثل سریالهای کلیداسرارش
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
21
102
این اقدام ترکیه بدون تردید بی ارتباط با سفر پوتین به ایران نیست و میزبانی اجلاس اوپک از سوی ایران گویی زنگ خطری برای حامیان داعش در منطقه است یعنی ترکیه و کشورهای عربی بویژه عربستان
پاسخ ها
حسابدار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
ترکیه سالهاست گاز و نفت و انرژی اتمی از روسیه گدایی می کرده حالا پرویی میکنه چون آمریکا پشتش هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
این آقای حسابدار چه ادبیاتی سخیفی استفاده کرده است.
ناشناس
|
Italy
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
20
59
فرانسه برای فرار از فشار افکارعمومی در قربانی کردن مردم بیگناه به ترکیه بدبخت دستور داد که بازی خطرناکی را شروع نماید...
جالب این است که رسانه های اروپائی این خبر را پوشش نمی دهند!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
عجب تحلیلی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
3
0
آقای پوتین چرا1000تانکری که سوخت عراق رادزدیده وبه ترکیه می برد زدی؟ تو به اردوغان داغ زدی اوهم جبران کرد
majed rahjooyan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
32
101
تمام جهان از روسیه وایران به وحشت افتاد ه اند وتمام کشورهای حامی داعش با کارهای که انجام می دهند ثابت کردند
هدف اصلی ترکیه وحامیانش می خواهند به هر روشی که شده برای مدتی از حملات هوایی روسیه بر سر داعش بکاهند ولی باید جهان بداند که داعش لحظه های آخر عمر مشان هست دارند نفس های آخر را می کشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
بعد ازاثبات سرنگونی هوای در خاک سوریه بهترین مدرک حمایت از تروریسم برای ارائه به شورای امنیت مبنی بر دخالت در سوریه از آغاز بحران بگوش جهانیان اعلام می شود ولی کو گوش شنوا بشمار خواهد آمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
17
81
ترکیه با حمایت عربستان،قطرو با مجوز ناتو صورت گرفت.
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
0
ناتو بخاطر ترکیه وارد عمل نخواهد شد انها میدانند قدرت روسیه چقدر است ثانیا سوخو 24 یک بمب افکن هست که زدندش
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
باید با این حادثه با احتیاط و سنجیده برخورد کرد چون پیامدهای نزدیکی ایران و روسیه در ریشه کنی تروریستها و از بر هم خوردن موازنه بخوبی آگاهند
اما باید نشست و بازتاب اروپا که اخیرا با حملات خونین بار مواجه بوده اند چه خواهد بود با آن همه راه انداختن هیاهو به حامیان داعش چه دارند که بگویند .
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
بسيار خبر خوبي است.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
12
50
سلام ,عملا حرکت ترکیه بیشتر برای حمایت داعش است وعملا روسیه وارد جنگ با ترکیه نمیشه چراکه اگر بشه با امریکا و کشورهای عضو ناتو وارد چنگ میشه ....ولی رابطه شو با ترکیه به هم میزنه این برای ترکیه بده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اروپا و امریکا هرگز به خاطر تازه به دوران رسیده ای مثل ترکیه تره هم خورد نمی کنند چه برسه جنگ با روس ها
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
بسيار خبر خوبي است. اميدوارم تركيه گستاخي بيشتري نشان داده و خود را بيشتر در گرداب فرو كند. پاسخ كوبنده به تركيه اميدوارم هرچه زودتر محقق شود.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
احساسي برخورد نكنين !همه كشورها و دولتها دنبال منافع خودشونن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
تركيه مثل بچه اي كه وقتي دعواش ميشه و كم مي آره ميره بزرگترش رو مي آره .
لرستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
0
کمترین کاری که می تونه نفس ترکیه رو به شماره بندازه اینه که روسیه صنعت توریسم ترکیه رو متلاشی کنه.همین یک نقطه ضعف ترکیه برای یک پاسخ دندان شکن برای ادب کردن ترکیه کافی هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
21
52
عملکرد ترکیه در منطقه خیلی به حرکات و عملکرد اسرائیل داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
خخخ..خودت یه بار خوندی ببینی چی نوشتی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
16
63
بالاخره ترکیه طاقت نیاورد و در دفاع از داعش حمله کرد
حمیدرضا از مشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
14
66
هواپیماهای روسیه در حال مبارزه با داعش هستند و چکار به ترکیه دارند آخه؟!!
همین ترکیه
همه جوره مرزهاشو در اختیار داعش قرار داده،
ایرانی
|
France
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
16
59
رژیم ترکیه با سیاست های جنگ افروزانه، حمایت همه جانبه از تروریسم ، قاچاق سازمان یافته ی انسان ، سوء استفاده از ناتو و سایر جرائم بین المللی ، داره به بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات بین المللی تبدیل می شه،
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
0
گیرم که حریم هوایی نقض شده آیا ماموریتش حقا جز نابودی تروریستها نبوده و نمی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
اگر روسیه جواب اردوغان را ندهد امپراتوری عثمانی شکل گرفته است.حالا میبینیم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
1
آقایون ورودتان رابه جنگ سوم جهانی بپذیرید.اوراسیا به پیش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
1
آقایون ورودتان رابه جنگ سوم جهانی بپذیرید.اوراسیا به پیش
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
ترکیه از ترسش سریع ناتو رو به جلسه اضطراری فراخوند
خب تو که جرات نداری چرا حمله میکنی ؟
مثل بچه ترسو ها که ضربه میزنن فرار میکنن پشت بزرگترشون قایم میشن
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
19
51
به نظر من ترکیه در حد و اندازه ی سر شاخ شدن با روسیه نیست و منافعی هم از این کار نمی بردغربی ها از نزدیکی ایران و روسیه ، تحویل سامانه های موشکی به ایران ، ورود روسیه به خاورمیانه و دخالت مستقیم روسیه در سوریه که قطعا باعث کاهش منافع غربی ها خواهد شد ناراحت هستند. این حمله نشان می دهد ناتو(آمریکا) سر جنگ با داعش را ندارد و به همین دلیل است که تاکنون در برابر حمایت های پیدا و پنهان ترکیه از داعش سکوت کرده اند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
آقا من در ترکیه شرکت تجاری داشتم ترکها به بهانه تحریم تمام دارایی منو تصاحب کردند حتی لوازم اداری دفترم را بردند بعد هم گفتند چون از سوریه طرفداری کردی ممنوع الورودت میکنیم وحتی جرات نکردم شکایت کنم نامرد تر ازترکیه وجود نداره
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
18
71
تركيه فقط روي ناتو حساب باز كرده و الا عددي نبود كه با روسيه در بيفته .
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
2
ترکیه هشتمین قدرت نظامیه دنیاست ! با چین رابطه ی بسیار نزدیکی داره و بالطبع چون عضو ناتو هست از حمایت همه جانبه ی آمریکا و متحدانش برخورداره ! روسها هیچ کاری نمیتونن بکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
2
ذم ترکا گرم بجای قاییم شدن پشت پوتین خیانت کار جلوش وایسادن مثل مرد به این میگن واقعا جلوی نفوذ ایستادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
ايكاش سوريه با موشك پاسخ كوبنده اي به تركيه بدهد وامنيت استانبول را بهم بزند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
1
ترکیه در ادمکشی سابقه طولانی داره
قتل عام ارامنه
قتل عام کردها
و حالا مسلح کردن داعش

وقتشه یک گوشمالی حسابی بهش داده بشه
بعید است اباما خودش رو با روسیه درگیر کنه
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
18
53
شخصیت پوتین نشون داده که این عمل ترکیه رو بدون جواب نخواهد گذاشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
20
40
رسانه های غربی چراسکوت کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
این خبر اصلا در اروپا پوشش داده نمیشود؟؟؟؟؟!!!!
فرانسه شدیدا تحت فشار افکارعمومی است...
مردم سوال می کنند که چگونه تروریست ها به این آسانی وارد قلب اروپا میشوند؟؟؟؟
ترکیه کار احمقانه و ریسکی شدیدی کرد...
این عمل احمقانه ترکیه به محبوبیت پوتین می افزاید و ترکیه و فرانسه را رسواتر می نماید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
0
ترکیه هم خودش رو جز ادمها اورده!!!!
یک انفجار در هر کدام از شهرهای توریستی ترکیه یعنی پریدن درصد عظیمی از درامد ترکیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
2
0
نیازی به جنگ نیست
کافیه دوتا بمب در شهرهای توریستی ترکیه منفجر بشه قسمت اعظم درامد ترکیه میره رو هوا!!!!
رجب جون وارد قمار جدیدی شدی!
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
منطقه ای که ترکیه ادعا می کنه حریم هواییش نقض شده عرضش 2 کیلومتره یک هواپیمای جنگی که با سرعت زیاد حرکت می کنه این مسافت رو در عرض بیست یا سی ثانیه طی می کنه حالا دروغ دولت ترکیه اینجا روشن می شه که 5 دقیقه به هواپیمای روسی هشدار دادن از حریم هوایی ترکیه خارچ بشه . مگه اینکه فکر کنیم هواپیمای روسی بیکار بوده چپ و راست فقط روی این منطقه رفت و آمد داشته همه ی اینها نشون می ده این قضیه مشکوکه و ترکیه فقط مجری دستورات بوده.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
ترکیه از ترسش سریع ناتو رو به جلسه اضطراری فراخوند
خب تو که جرات نداری چرا حمله میکنی ؟
مثل بچه ترسو ها که ضربه میزنن فرار میکنن پشت بزرگترشون قایم میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
گور خودشون و کندن! خدا به دادشون برسه.شوخی با پوتین!؟! وای وای وای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
روسیه هیچ کاری نمی تونه بکنه. فقط ساکت سر جایش خواهد نشست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
روسیه هیچ کاری نمی تونه بکنه. فقط ساکت سر جایش خواهد نشست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
خیلی نترس هستند ترکا که با روسیه سرشاخ میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
فلج اقتصادی ترکیه از راه قطع قراردادها و .....تنها راه به زانو دراوردنشه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
18
41
ترکیه دارد با ریسمان امریکا به چاه میرود ولی نمیداند که نزدیک است امریکا به آنها هم پشت کند تا حالا امریکا به جز اسرائیل با کدام کشور دوستی خوبی داشته چرا ترکیه عبرت نمیگیرد
محمدرضا شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
به نظر می رسد اوضاع مقابله با تروریسم و داعش با اقدام ترکیه کاملا پیچیده شود اما قطعا روسیه به این حمله واکنش شدید نشان خواهد داد و اما ترکیه که به پشت گرمی ناتو این حمله را انجام داد ضرر بزرگی می کند زیرا ناتو همانند بحران اوکراین جرات پاسخ به ضرب شصت روسیه را نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
16
27
روسیه باید هشیار باشه.این اقدام ترکیه (به پشت گرمی غربی ها و ایضا خودشیرینی ترکیه برای اروپایی ها) برای تحریک روسیه ای هاست.
mahmood
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
20
43
ترکیه ضربه بسیار شدیدی به خودش زد که آمریکا هم نمیتواند جبران کند.
محمدرضا شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
17
29
به نظر می رسد اوضاع مقابله با تروریسم و داعش با اقدام ترکیه کاملا پیچیده شود اما قطعا روسیه به این حمله واکنش شدید نشان خواهد داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
30
20
ترکیه دارد جهان را وارد جنگ سوم جهانی میکند. روسیه باید خویشتن داری کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
13
34
ترکیه حامی تروریسم
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
13
27
این اردوغان
با این کار عملا داره از داعش حمایت میکنه همون کاری
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
روسها به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستن. این موضوع برای ترکها بیشتر از ما به اثبات رسیده.
دم ترکیه گرم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
افرین و احسنت بر ترکیه.مرگ بر روسیه جنایتکار و حامی تروریسم دولتی بشار اسد
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
1
روسیه فکر میکنه هر کار دلش خواست میتونه بکنه. ترکیه جواب دندان شکنی بهش داد
علی
|
Romania
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
29
این کار ترکیه نشون می ده که این کشور سرمایه گذاری عظیمی روی داعشی کرده که حتی حاضر شده با دومین قدرت نظامی جهان شاخ به شاخ بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
26
فروش نفت تقریبا مفت توسط داعش به دولت ترکیه ،و اختلال در این معامله توسط روسیه نتیجه اش واکنش ترکیه تازه به دوران رسیده است.
ناشناس
|
Turkey
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
18
24
بهتر است محققانه به أين مسأله بنگريم تا متعصبانه
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
سکوت لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
9
20
اقدام تركيه با چراغ سبز آمريكا و غرب است.
علیرضا م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
25
اگر روسیه حریم هوایی ترکیه راهم نقض کرده که تصاویر ماهواره ای ولاشه هواپیما نشان دهنده این است به هیچ عنوان حریم ترکیه تجاوز نشده . چون عملیات علیه داعش بوده ترکیه نباید چنین برخوردی میکرد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
13
کمی فکر لازم است تا وقایع روشن شود. اگر هواپیمای روسی در آسمان ترکیه مورد هدف قرار گرفته است، چرا خلبانان آن پس از اجکت کردن در خاک سوریه فرود آمده و به دست مخالفان سوری کشته شدند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
7
14
تحلیل های احساسی و اتخاذ تصمیم های سریع و بدون فکر هموطنانم واقعاً جای تعجب دارد ! خوبه که جای روس ها نیستند وگرنه تا الان اعلان جنگ داده بودند و ....
دنیا حساب و کتاب داره همینطوری نیستش که هرکس هرکار دلش خواست بکنه حاکمیت ها روابط پیچیده ای دارند اینجوری نیستش که شما تحلیل می فرماید. جنگ در سوریه دو جبهه نداره بلکه چند جبهه داره ! مساله بسیار پیچیده ایه اینقدر ساده نیست که شما می فرمایید. توی باتلاق سوریه صاحبان قدرت به دلایلی خارج از سوریه در برابر هم موضع گرفتند و در چند جبهه رو در رو شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
12
17
روسیه باید یک پایگاه نظامی ترکیه رو نابود کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
21
مرگ بر حامیان تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
اینایی که رای منفی دادن دقیقا منظورشون چیه ؟؟ برام سوال شد ...
snaashari
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
10
28
ترکیه اگر نترسیده بود از روسیه و متحدانش بلافاصله نمیگفت،ناتو کمکم میکنه، بدبخت نون بازوتو بخور،میترسیدی غلط میکردی میزدی که پشت امریکا و ناتو قایم بشی.
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
5
19
داعش این کودک نامشروع امریکا و عربستان باید هر چه زودتر نابود بشه
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
10
17
ترکیه با این کار علاوه بر کندن گور صتعت گردشگری گور خودشو هم کند
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
6
7
واکنش کامرون و اوباما هر کدوم متفاوت باهم و هر دو درنوع خود جالب بود کامرون با تحکم از ترکها خواسته با روسها مذاکره کنن و مسئله رو حل کنند یعنی اردوغان خیلی هم روکمک ناتو حساب باز نکنه اما اوباما از ترکیه حمایت کرده
همه جهان برای نابودی داعش باید متحد بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
11
11
الان زمان انتقام از ترکیه هست که این همه از داعش حمایت کرده است.
سانسور شده
|
United States
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
میبینم که انتخاب داره یه طرفه فقط کامنتهای طرفدارای روسیه رو نمایش میده!!!
خیلی جالبه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
11
13
به دستوراربابش این کاروانجام داده وکرنه اردوغانوچه به این غلتها
ناشناس
|
Sweden
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
12
21
انتخاب لطفا منتشر کن این یک نظر فنیه ، گفته های مقامات ترکیه و آمریکا تناقض جدی در این قضیه داره . سوخو 24 جنگنده ای با سرعت حداکثر 720 متر بر ثانیه است اگر فرض کنیم در زمان ماموریت 300 متر بر ثانیه سرعت داشته فضای حریم هوایی که ترکیه ادعا کرده نقض شده و عرضش دو کیلومتر هست رو این جنگنده در عرض 7 ثانیه طی کرده چطور در این 7 ثانیه ترکیه 5 دقیقه به جنگنده ی روسی 10 بار هشدار داده ؟!!! هر جور بررسی بشه تناقض فنی مشکوکی داره به نظرم این یک سناریو برای تهدید روسیه و مجبور کردن روسیه به عقب نشینی از سوریه بوده چون در این مدت ضربات سنگینی از سوی روسیه به داعش وارد شده و طبیعتا ترکیه و ناتو رضایتی از فشار بر داعش ندارند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
ماشا الله به ترکیه
جلال
|
France
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
ترکیه که کاسه داغ تر از اش شده و خوش رقصی می کند ..... منتظر انتقام شدید باشد
جلال
|
France
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
10
15
ترکیه که کاسه داغ تر از اش شده و خوش رقصی می کند ..... منتظر انتقام شدید باشد
شاهین
|
United Kingdom
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
7
21
طول مسیری که ترکیه ادعا می‌کند جنگندۀ روسیه از خاکش عبور
کرده، 2.5 کیلومتر است، جت سوخو آن مسیر را حد اکثر ظرف 25
ثانیه طی کرده، ترکیه ظرف این مدت، هواپیما را شناسایی کرده،
ده بار به آن اخطار بدون پاسخ داده و پیش‌از از دست رفتن فرصت
شلیک کرده و سوخو را قبل از خروج از حریم هواییش ساقط کرده !
ناشناس
|
Italy
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
13
27
اینکار احمقانه ترکیه باعث میشود که برخلاف سوریه ترکیه تجزیه شودواردغان رویای تکرارامپراطوری عثمانی را برای همیشه بگور خواهد برد...
سهراب1348
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
5
4
ای ترکیه احمق آخرش طاقت نیاوردی چهره واقعی خودتوپنهان نگه داری مرگ برترکیه حامی داعش وتروریست
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
6
2
واقعا نمیدونم چین چرا توی این مسائل خودشو کنار کشیده بابا یه حرکتی کن تا کی آمریکا باید برای همه جهان تعیین تکلیف کنه. بیا وسط کمک روسیه ببین ناتو جرات داره حرکتی دیگه بکنه. اتحاد روسیه چین و ایران...
rouein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
2
با توجه به اینکه خودم ترک زبان میباشم و دوست نداشتم چنین اتفاقی بیوفته بلاخره اوفتاد. ترکیه از داعش نفت عربستان رو میخره و پشتش هم به امریکا گرمه و احمقانه حرف امریکا رو گوش میده و در این شرایط که همه میدونن هدف روسیه سرکوب داعشه اگه تو حریم هوایی ترکیه هم میبود لزومی به سرکوبی ان نبود دسته بازی ترکیه هم به دست امریکاست .پیروز باشید
saman
|
United Kingdom
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
روسیه باید پ ک ک را حمایت بکنه وترکیه را وارد جنگ داخلی کنه با این کار با نا تو هم طرف نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
واقعا که ترکیه حامی تروریستها ست آمریکا و عربستان سعودی و اسراییل هم همینطور چونکه دست پرورده خودشون.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
به نظر من روسیه نیز دست کمی از آتا تورک ها ونسلش ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
این اردوغان حامی داعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
3
لعن ونفرین خدابرهمه حامیان داعش وتروریست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
5
فقط اردوغان میتونه یک همچین خریتی بکنه. الان اوباما تو کاخ سفید از خنده روده بر شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
7
7
واي به حال وطن اگر پاي روسيه بيشتر از اين باز شود.. جنايت هاي روسيه در ايران مثنوي هفتاد من است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
9
6
زنده باشی ترکیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
5
موضوع خیلی ساده است . ترکها نفت عراق را مفتی به کمک داعش بدست می اورند . اگر عزم جدی ایران و روسیه باشد فقط با قطع توریست می توانند کمر ترکیه را بشکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
6
9
ترکیه از خرید نفت از سوی داعش سود خوبی برده و میبرد؛ از بین رفتن داعش این معامله و معادله را بر هم میزند؛پس ترکیه تمام تلاش خود را برای سرپا نگهداشتن داعش میکنه و از طرفی مگر غیر از اینه که تروریستها از راه ترکیه به سوریه و عراق میرن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
2
داوداغلو کلات پس معرکست بابدکسی مچ انداختی
جواد زمانی امیرزکزیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
1
اگه در زمان پرواز بر فراز ترکیه بوده چطور خلبانان به دست ترکمان ها افتاده اند؟
نیم چاشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
1
ترکیه از خرید نفت از سوی داعش سود خوبی برده و میبرد؛ از بین رفتن داعش این معامله و معادله را بر هم میزند؛پس ترکیه تمام تلاش خود را برای سرپا نگهداشتن داعش میکنه و از طرفی مگر غیر از اینه که تروریستها از راه ترکیه به سوریه و عراق میرن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
2
روسیه باید حمله کنه به ترکیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
روسیه باید حمله کنه به ترکیه
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
چرا ما اینجور طرفدارشیم من نمیدونم!!!
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
هر چی سر این روسیه بیاد حقشه.
داش عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
6
مرگ بر تروریست وداعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
1
0
طاقت ندارن ببینن پوتین با ما خوبه
azizi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
5
2
با سلام
تمام نظرات جالب و بیشترشون به واقعیت شدیدا نزدیکن
دوستان در اینده نزدیک شاهد یک ائتلاف جدید منطقه ای هستیم متشکرم از مطالب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
1
دوستان یادتون باشه همین روسیه تو کل تاریخ به مملکت ما خیانت کرده
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
2
واکنش کامرون و اوباما هر کدوم متفاوت باهم و هر دو درنوع خود جالب بود کامرون با تحکم از ترکها خواسته با روسها مذاکره کنن و مسئله رو حل کنند یعنی اردوغان خیلی هم روکمک ناتو حساب باز نکنه اما اوباما از ترکیه حمایت کرده که واقعا ناامید کننده بود رو اوباما حساب دیگه ای کرده بودم ضمنا دوستان فرانسه تو این قضیه مقصر نیست امروزم با اوباما و دیروز با کامرون درباره طرح نابودی داعش با حضور و کمک روسیه صحبت کرده که البته باز هم واکنش اوباما ناامیدکننده بود و فکر کنم موافقت نکرده البته من طرف روسیه نیستم به هیچ وجه اما همه جهان برای نابودی داعش باید متحد بشن و البته اسد هم در نهایت باید بره
عای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
1
روسیه باید جواب ترکیه رابده بایدمشت به دهن ترکیه بزند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
3
تمام جنایتها زیر سر ترکیه است که با خرید نفت چپاول شده سوریه از داعش ثروت هنگفتی را بدست می آورد پس ترکیه هنوز راضی نیست داعش صحنه را ترک کند
معین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
3
5
سلام آمریکا کشوری نیست که حمایت کنه اللکی داره باج میگیره از کشورهای عربی میگه من حمایتتون میکنم بعدشم با سیاستش داره بازی میکنه تو منطقه باج میگیره کلی غنایم میبره ای اعراب .........؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
8
9
چی شده همه جان فدای روسیه شدند؟؟؟
روسیه رو خیلی دوست دارید؟؟مواظب باشید یه وقت از پشت خنجر نزنه بهتون؟
هیچ کشوری در دنیا از سر محبت جنگ نمی کنه...برید تحقیق کنید ببینید منافع روسیه در سوریه چیه!!!
پاسخ ها
خان اق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
امروز روسیه از حیثیت و شرف خود در قبال نا مهربانی ها دولتهای مفت خور ترکیه و عربستان و قطر و یاران دیگران چون اسرائیل که منطقه را به اتش کشیده دفاع میکند.
امیرحسین عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
4
6
باسلام خدمت دوستان گرامی , عمل ترکیه در قبال سوخوی روسیه تنها حفاظت از مرز سیاسی و ملی نبوده بلکه در پشت این عمل دست های ناتو و بویژه امریکا معلوم میشود وتنها ترکیه در این میان عروسک دست ناتو شده است که مطمئنا باید متحمل عواقب بازیچه شدن دست غرب بشود , در تصویر ماهواره ای ما شاهد ساقط شدن هواپیمای روس در خارج مرز ترکیه هستیم , پس اولین دلیلی که نشان دهنده ی تجاوز ترکیه به هواپیمای روسیه است همین دلیل می باشد , دومین دلیل , جنگنده سوخو روسیه یک جنگنده قدرتمند و کارامد میباشد که دارای سرعت حداکثر720متر بر ثانیه میباشد که این هواپیما در بین ۳تا۷ثانیه از این کشور عبور کرده است و لذا اظهار نظر ترکیه در این خصوص کاملا رد شده است که میگوید در مدت۵دقیقه ۱۰اخطار را به جنگنده روسیه فرستاده است , به هر حال بزرگترین دلیل مبنا بر اینکه مقصراصلی ترکیه است این میباشد که سوخو در خارج این کشور مورد انهدام قرار گرفته است , موفق باشید
علی موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
6
6
ترکیه بد جور با دم شیر بازی کرده/وزیر ترکیه الان اگر خودکشی کنه بهترشه تا زنده بماند/سبب خودکشی هیلتر روسیه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
5
4
سلام
من نمی دونم چرا ترکیه و عربستان اینقدر نادان هستندبا سواستفاده از اینها

آمریکا و اسراییل بیشترین نفع می برند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
9
10
مرگبر سگ هار حکومت شیطان پرست ترکیه ، ننگبر عثمان و عثمانی بی شرف ، پایان عمر تان نزدیک است
باید ترکیه را سرجایش بنشانند
شمسائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
5
4
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.افکار عمومی ملت ترکیه با این اقدامات کور کورانه دولت ترکیه در دفاع از داعش روشنتر خواهد شد ومنجر به قیام مردمی بر علیه دولتمردان ترکیه خواهد شد .
رضوانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
قطعا داعش کشی روسیه به مزاق دولت ترکیه خوش نیامده
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
پوتین باید .. ترکیه را ...
حمید یزد خاتم ابزارفروش
|
Romania
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
7
7
اینقدر از ریس جمهور روسیه خوشم وقتی امد تهران دیدار با رهبری داشت انشاالله همیشه سلامت باشد
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
ین کار ترکیه نشون می دهد که این کشور سرمایه گذاری عظیمی روی داعش کرده که حتی حاضر شده با دومین قدرت نظامی جهان روبه رو بشه،اما تو این وسط سود بیشتر رو آمریکا میبره.مرگ بر داعش
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
2
شما بهتر است بگویید نظراتی که حاوی توهین و واقعیت تلخ درباره روسیه است منتشر نمی کنید وگرنه بدترین و زشترین توهینها و فحشها علیه کشور و مقامات ترکیه را با افتخار منتشر میکنید
مهدی
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
سلام
شاید این کار ترکیه به عنوان مترسک، تست موشکهایی باشد که از آمریکا و اسراییل در اختیار دارد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
ترکیه پی سیاستهای خود و امریکا ئ ناتو توی منطقست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
1
0
روسیه جواب سختی به ترکیه خواهد داد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
1
ترکیه با این کار فقط خواست نشان دهد از هیچ قدرتی و کشوری هراس ندارد حتی اگر روسیه باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
1
0
علی آقا ، سایتهای دیگر به اندازه کافی فحش نثار روسیه میکنند ، بفرما آنجاها حالشو ببر .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
2
ترکیه حق داره از خودش دفاع کنه، واین کار شجاعت می خواست که ترکیه انجام داد،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
1
0
ترکیه خوک آمریکاست
مرگ بر حامی داعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
1
0
چه معادله پیچیده ای،شریک غرب تو عملیات ضد تروریستی که خودش حامی اصلی تروریسم هست بمب افکنی که می رفت مواضع تروریست ها رو بمباران کنه رو ساقط می کنه و غرب که هنوز در شوک عملیات تروریستیه ازش حمایت میکنه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
1
افرین به غیرت ترکیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
4
خیلی جالبه که این همه اشک تو چشمهای هموطنهای ایرانی برای خلبان روسیه ایی میبینم که در هیچ برهه تاریخی نه تنها یاور ایران و ایرانی نبوده بلکه حداکثر سو استفاده رو از هر شرایطی برای منافع ملیش انجام داده وهمچنین خواهد داد
ناشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
3
بزرگترین ضربه به ایران رو در طول تاریخ همین روسیه زد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
3
بله ...
برسلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
4
چقد به روسیه دلخوش کردین
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
3
اگر به خنجر خوردن از پشت باشه ایران انقدر از روسیه خورده که پشتش پر زخم هست و زخمهای تازه
نظرات بینندگان