arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

امپراتور بداخلاق وزنه برداری دنیا و یک خبر خوش برای ایران/این بار نوشدارو قبل مرگ سهراب!

ضور سهراب در دسته 94 کیلوگرم که این بار دیگر رقبای جدی مثل ایلیا ایلین را ندارد ، ایران را صاحب شانس طلای این وزن می کند. از یاد نبریم که ایران در صورت بهبودی بهداد و روی فرم بودن کیانوش رستمی ، شانس دو طلای دیگر هم از المپیک دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تاماش آیان ، رئیس مجارستانی فدراسیون وزنه برداری جهانی می گوید با در نظر گرفتن شرایطی ویژه به نماینده ایران اجازه حضور در المپیک را می دهد.

امپراتور بداخلاق وزنه برداری دنیا و یک خبر خوش برای ایران/این بار نوشدارو قبل مرگ سهراب!درحالی که شانس سهراب مرادی برای حضور در المپیک تقریبا چیزی نزدیک به محال بود ، تاماش آیان برای بالاتر بردن حذابیت و حساسیت رقابت های المپیک ، می خواهد به ورزشکار ایرانی اجازه حضور در المپیک را بدهد. سهراب مرادی نماینده دسته 94 کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در اثر یک نامه نگاری اشتباه در فدراسیون پیشین به فدراسیون بین المللی بازنشسته معرفی شده بود، در رقابتهای جهانی امسال اجازه حضور نیافت . در حالی که رکوردهای تمرینی اش حدود 10 گیلوگرم از نفر برتر این دسته بیشتر بود، از روی صندلی تماشاگران به تماشای این رقابت نشست..ماجرا این بود که سهراب از حدود دو سال قبل بر اثر مثبت بودن دوپینگ ، دوران محرومیت را سپری می کرد و در همین دوران ، نامه ای از فدراسیون حسین رضازاده به فدراسیون جهانی رفت که این پسر دیگر نمی خواهد وزنه بزند و در تقریبا یک سال و نیم گذشته تشکیلات مبارزه با دوپینگ او را از لیست نظارت های شان کنار گذاشته بودند.  به همین دلیل او چون در زمان پایان محرومیتش یعنی اواخر اردیبهشت ماه ، رقابت های قهرمانی آسیا را از دست می داد ، در دو تورنمنت مهم قبل از المپیک وزنه نمی زد که هم رکورد ورودی المپیک را بگیرد و هم اینکه مثل همه المپیکی های دیگر ، دو تورنمنت مورد تاییئ فدراسیون جهانی را پشت سر گذاشته باشد.اما آیان که سطح وزنه برداری ایران بدون ستاره هایش را در بازی های جهانی آمریکا دید ، تصمیم گرفت برای بالاتر رفتن هیجان بازی ها بدون تغییری در قانون مجازات های فدراسیونش با ایجاد شرایطی که بتواند سهراب به المپیک برسد ، موافقت کند. یعنی سهراب همچنان تا اردیبهشت ماه محروم است و اگر وزنهب رداران ایران بتوانند سهمیه ای بیش از 4 یا 5 نفر را برای ایران کسب کنند ، او هم می تواند با پشت سر گذاشتن دو تورنمنت جهانی مهم ، در لیست مسافران ریو قرار بگیرد. تاماش آیان مجارستانی در باره سهراب گفته است:« من نامه های زیادی از کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و فدراسیون وزنه برداری در مورد سهراب مرادی دریافت کرده ام. ببنید ما نمی توانیم فراتر از قانون حرکت کنیم و من کار زیادی نمی توانم بکنم.با این وجود من نه قصد دارم و نه می خواهم که جلوی ورود وزنه برداران خوب را به رقابتهای بزرگ بگیرم. شما برای حضور مرادی یک فرصت دارید و من با آن موافقت می کنم. رقابتهای جام فجر را به بعد از روز اول جون تغییر بدهید. من با این موضوع موافقم. همچنین من به شخصه سهراب مرادی را به یکی از رقابتهای دیگر دعوت می کنم تا بتواند شرایط حضور در المپیک پیدا کند.همچنین من یک نماینده ویژه تعیین می کنم که از او کنترل دوپینگ ویژه داشته باشد و بتواند در المپیک به عنوان یک وزنه بردار پاک حاضر شود. من همیشه ایران را دوست داشته و به ایران احترام می گذارم. همیشه گفته ام بدون ایران وزنه برداری دنیا کم رنگ می شود. خوشحالم که رقابتهای جهانی و المپیک با حضور وزنه برداران شما پر رنگ می شود.»

حضور سهراب در دسته 94 کیلوگرم که این بار دیگر رقبای جدی مثل ایلیا ایلین را ندارد ، ایران را صاحب شانس طلای این وزن می کند. از یاد نبریم که ایران در صورت بهبودی بهداد و روی فرم بودن کیانوش رستمی ، شانس دو طلای دیگر هم از المپیک دارد.

 

نظرات بینندگان