arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

بوکوحرام حمله به عزاداران حسینی در نیجریه را بر عهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 گروه تروریستی بوکوحرام مسئولیت حمله تروریستی به عزاداران حسینی در این کشور را بر عهده گرفت.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی بوکوحرام حمله تروریستی روز گذشته به دسته عزاداران امام حسین علیه السلام در روستایی در حومه شهر کانو واقع در شمال نیجریه را بر عهده گرفت.

این گروه تروریستی در بیانیه ای اعلام کرد که «ابوسلیمان الانصاری» عامل انتحاری، کمربند انفجاری خود را در میان شیعیان منفجر کرد که در پی آن 30 نفر از آنها کشته شدند.

«علی کاکای» عضو جنبش اسلامی نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفت که تاکنون 22 نفر از عزاداران حسینی در حمله تروریستی نیجریه جان خود را از دست داده و 38 نفر هم زخمی شده اند.

«محمد توری» یکی از کسانی که در صفوف جلویی دسته عزاداران حسینی نیجریه بود، به خبرنگاران گفت ما از این حمله غافلگیر نشدیم زیرا سراسر کشور همین اوضاع را دارد.

وی افزود: این انفجار هرگز ما را از انجام مناسک دینی مان باز نخواهد داشت، حتی اگر همه ما در انفجار کشته بشویم.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در روستای داکاسویه که این حمله انتحاری در آن صورت گرفته است گفت علی رغم اینکه راه بر اثر این انفجار پر از خون قربانیان بود، اما شرکت کنندگان در این دسته عزاداری، به راهپیمایی خود ادامه دادند.

وی افزود: بیشتر عزاداران لباسهایی مشکی بر تن داشتند و تصاویر و پارچه نوشته هایی مربوط به امام حسین علیه السلام را حمل می کردند.

یکی از سازمان دهندگان این دسته عزاداری که نخواست نامش فاش شود گفت یک عامل انتحاری که مانند همه ما لباس مشکی بر تن داشت، به میان مردم هجوم برد و قبل از اینکه بتوانیم او را دستگیر کنیم خود را منفجر کرد.

وی افزود که دستیار این عامل انتحاری دستگیر شده و اعتراف کرده که آنها از سوی بوکوحرام مأمور به انجام این عملیات تروریستی شده اند.

بوکوحرام یک گروه تکفیری تروریستی که مقر اصلی آن نیجریه است.

این گروه از سال 2009 میلادی ده‌ها شهر نیجریه را به تصرف خود در آورده و هزاران نفر را نیز به قتل رسانده است.

بوکو حرام به همراه گروه تروریستی داعش مسئول بیش از نیمی از مرگ و میرها در حملات تروریستی در سراسر جهان طی سال 2014 میلادی بوده‌اند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان