arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

الزعبی: افتخار می‌کنیم که سوریه به خاطر فلسطین بها می‌پردازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاع رسانی سوریه ضمن ابراز اطمینان از پیروزی ملت‌های فلسطین و سوریه در جنگ علیه تروریسم، تاکید کرد: انتفاضه فلسطین دلیلی بر این است که هویت عربی و فلسطینی ملت فلسطین جایی برای مناقشه ندارد.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در همایشی که توسط موسسه بین المللی قدس تحت عنوان "انتفاضه تا پیروزی" در دمشق برگزار شد گفت: مساله فلسطی همواره مساله اصلی در منطقه است و مساله‌ای است که برای همه اعراب جدای از اینکه مسلمان‌اند یا مسیحی دارای اهمیت و جایگاه مهمی است.

الزعبی ادامه داد: انتفاضه ملت فلسطی دلیلی بر این است که هویت عربی و فلسطینی ساکنان این سرزمین جایی برای بحث و مناقشه ندارد.

وی بر قداست خاک فلسطین و خون شهیدان فلسطینی تاکید کرد و گفت: ما در سوریه به شکل روزانه با مشکلاتی که فلسطینی‌ها نیز با آن مواجه‌اند، دست و پنجه نرم می‌کنیم و بارها در مناسبت‌های مختلف و از طریق رسانه‌ها یا موسساتمان این مساله را اعلام کرده‌ایم که از مساله فلسطین و حمایت از آن دست نخواهیم کشید. نسل‌های سوریه به عشق و دوستی فلسطین و حمایت از ملت آن در برابر تجاوزات اسرائیل خو گرفته و تربیت شده‌اند.

الزعبی خاطرنشان کرد: جنگ تروریسم علیه سوریه تنها به دلیل مواضع دمشق در حمایت از مساله فلسطین است ما نه تنها از این مساله شکایت نمی‌کنیم بلکه افتخار می‌کنیم که به خاطر مساله فلسطین چنین بهای سنگینی را می‌پردازیم. همه شهدای ارتش سوریه به خاطر فلسطین و در راه آن به شهادت رسیدند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: ما از جهان انتظار داریم که در روز همبستگی با فلسطین با ما هم اعلام همبستگی کنند. من اطمینان دارم مساله فلسطین پیروز خواهد شد و سوریه نیز در جنگ علیه تروریسم با پایداری ملت و فداکاری‌های ارتش و نیروهای مسلح پیروز خواهد شد.

بثنیه شعبان، مشاور سیاسی بشار اسد و رئیس هیات امنای موسسه بین المللی قدس در سوریه نیز گفت: من از مورخان و شخصیت‌های حقوقی عرب می‌خواهم که تلاش خود را برای مستند کردن جنایات صهیونیسم‌ها به کار گیرند. همه مورخان باید برای رساندن صدای فلسطین به گوش جهان تلاش کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان