arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر ارشاد: باید ببینیم فردا مصلحی به جلسه هیئت دولت می آید یا خیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس در خصوص اجازه ندادن به برخی ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه کتاب لندن، اقدام متقابل از سوی مسئولان نمایشگاه کتاب تهران را منتفی دانست و ابراز امیدواری کرد این رفتار از جانب انگلیسی‌ها دیگر تکرار نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس در خصوص اجازه ندادن به برخی ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه کتاب لندن، اقدام متقابل از سوی مسئولان نمایشگاه کتاب تهران را منتفی دانست و ابراز امیدواری کرد این رفتار از جانب انگلیسی‌ها دیگر تکرار نشود.

سیدمحمد حسینی عصر امروز شنبه در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری همایش "سپیده کاشانی" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدام انگلیس در عدم صدور مجوز حضور در نمایشگاه کتاب لندن به برخی ناشران ایرانی گفت: ما با قاطعیت این رفتار دولت انگلیس را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: اینهایی که دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند و خودشان را مهد آرا و اندیشه‌های مختلف می‌دانند تحمیل نمی‌کنند که یک یا تعدادی از ناشران ایرانی در کشورشان حضور پیدا کنند. این نشان دهنده ناسازگاری میان حرف و عمل آنهاست و مثل همان ادعای فرانسوی‌هاست که خبرنگار ما را اخراج کردند.

وزیر ارشاد گفت: آنها نمی‌خواهند آثار و افکار و اندیشه‌های ایرانی در کشورشان مطرح شود و امیدواریم این کارها دیگر تکرار نشود.

حسینی درباره احتمال مقابله به مثل ایران در نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد: ما مثل آنها برخورد نمی‌کنیم و از اول انقلاب هم چنین بنایی نداشته‌ایم. الان خبرنگاران از همه جای دنیا می‌آیند و به راحتی با مسئولان ما مصاحبه می‌کنند و از جاهای حساس کشور بازدید می‌کنند ولی آنها به هیچ وجه اجازه چنین کاری به ما نمی‌دهند و این نشان می‌دهند که آنها خیلی طرفدار جریان آزاد اطلاعات در دنیا نیستند.

پاسخ کوتاه وزیر ارشاد درباره تغییرات احتمالی در کابینه

سیدمحمد حسینی همچنین شایعه تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه را رد کرد و در حالی که تبسمی بر لب داشت در پاسخ به این سوال که "آیا آقای مصلحی به جلسه هیئت دولت می‌آید یا خیر؟" گفت: باید ببینیم فردا چه می‌شود چون جلسه فرداست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
1
ببخشيد بنده يك سئوال داشتم از وزير محترم ارشاد شما در نمايشگاه بين المللي كتاب ايران به هر ناشري از هر كشوري اجازه حضور و عرضه كتاب ميديد يا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
دلتان خوشه شما هم رییس؟ محکوم کردن شما چه فایده داره؟ برای چی مقابله به مثل نمی کنید؟ نمی دانم اسم این سادگی است یا بلاهت یا درایت!!!
نظرات بینندگان