arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۶۹۹
تعداد نظرات: ۳۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

اظهارات عجیب حامد زمانی درباره کوروش!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حامد زمانی در کانال تلگرام خود نوشت: ﭼﻨﺪتا سوال اساسی وجود داره راجع به "کوروش" که بد نیست شما هم بدونید!
 
اظهارات حامد زمانی درباره کوروش!
 
١- ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ، ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﻦ؟؟؟
 
۲-ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ " ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﺩﻩ ؟
 
۳- ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!
 
* ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ،
ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟
 
* ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎﯾﯽ ﻗﺒﻠﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟
 
* ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ!
 
* ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ،ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ!   
 
* ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﺘﻮﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ، ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟
 
۴- ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ ﺭﻭﻡ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ، ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﺭ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭ ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ،ﺍﻣﺎ ﺁﺛﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ، ﮐﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﺯﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩﻩ،ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩﺟﺰ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ!!!
 
ﺣﺘﯽ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﯼ،ﺳﺘﻮﻧﯽ،ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻮﺭﻭﺷﻪ!ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺸﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭیش ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻪ، ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺴﺘﻌﻤﺮﺍﺗﺶﻧﺒﺎﺷﻪ؟؟؟
 
۵- ﻧﮑﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺍﻻﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﺒﻌﺸﻮﻥ ﺗﺎﺭیخ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ ﻭ ﻧﻘﻞ ﮔﺰﻧﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﺸﻒ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ‏(ﻉ‏) ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﮐﺸﻒ ﻭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ همه ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ!!!
 
ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ، ﯾﻬﻮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺷﻒ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ؟ﺍﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﻬﻠﻮﯼ !!!! ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯼ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻗﺒﻠﺶ ﮐﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟
 
۶- ﺳﻮﺍﻝ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ:  
 
ﻃﺒﻖ ﺍﻟﻮﺍﺡ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ، ﺍﻭﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺟﻮ ﻣﯿﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻧمیرند ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺁﻥ 15 ﮐﯿﻠﻮ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻫﺴﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﻧﯿﻢ ﮐﯿﻠﻮ.
 
* ﻟﻮﺣﻪﻫﺎﯼ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﯾﮏ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﯾﮏ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﺑﺎ ۱۰ ﮐﯿﻠﻮ ﺟﻮ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖﮐﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺯﻧﺎﻥ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ ﺑﺎ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ! ﺯﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺳﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ، ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﭘﺮﺭﻧﺞ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻮﺩﻩ.
 
ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﻭ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﻭ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﺍﻭﻥ ﺑﻪ ﻫﺮﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﺵ ﮔﻨﺪﻡﻣﯿﺪﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﻭ سیر ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟
 
* ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮔﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭﺯﻧﻬﺎ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺟﻤﻼﺕ ﺭﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭ ﮐﺪﻭﻡ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﯿﮑﻨﻦ؟؟ﭼﺮﺍ ﻓﻘﻂ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻓﺎﺭﺳﯿﺸﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﻣﺎ ﻣﯿﺮﺳﻪ ﺗﻮ ﻭﺍﺗﺴﺎﭖ؟؟؟ ﻟﻄﻒ ﮐﻨﻦ منبع ﭘﺎﺭﺳﯽ ﯾﺎ ﻋﺒﺮﯼ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺷﻢ ﺫﮐﺮ کنن ﻣﺎ ﺑﺮﯾﻢ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﯽﺑﻮﺩﻩ!
اصلا چرا هروقت اسمی از کوروش برده میشه،  پشت سرش اونو دقیقا در مقابل اسلام قرارمیدن؟!!!
 
اینهمه مطلبی که در مورد کوروش ساخته میشه؛  به نظر میرسه که در ابتدا میخواد یک شخص ایرانی رو از هویت و گذشته خودش آگاه کنه.
 
 ولی در اصل یه جوری طراحی میشه که ابتدا رگ غیرت ایرانی رو به جوش بیاره و بعد بدون اینکه هیچ ربطی به اعتقاد یک مسلمون داشته باشه میاد اونا رو در مقابل هم قرار میده!
 
یعنی به عبارت دیگه این مدل متون کاملا موزیانه باور خواننده رو به نحوی طراحی و برنامه ریزی میکنه که شخص خواننده ایرانی، حتما باید یکی از این دو رو انتخاب کنه:
 
١- یا مسلمون باشه و ضد هویت و فرهنگش
 
٢- یا اینکه اعتقادشو بزاره کنار و بچسبه به تاریخ و هویت
یعنی امکان ندارد یک مسلمان باشی وتاریخ کشورش را دوست بدارد!!!

منبع: شفاف
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳۲
در انتظار بررسی: ۶۱۰
غیر قابل انتشار: ۶۶۵
محمد م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
198
738
ای کاش هرکس به اندازه فهم و حیطه خودش اظهار نظر میکرد...
پاسخ ها
حقگو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
بد نبود جواب منطقی این حرفها داده شود.
یک نفر جواب منطقی به اینها بدهد، البته اگر جوابی داشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
دوستان بزرگوار را ارجاع می دهم به کتاب ارزشمند "سرزمین جاوید".
این کتاب توسط سه تن از مستشرقین و ایرانی شناسان معاصر به نامهای"ماری ژان موله/هرتسفلد و گریشمن"نوشته شده که به اهتمام زنده یاد ذبیح اله منصوری در چهار جلد ترجمه و اقتباس شده است.
در این کتاب به تمامی سوالات مطروحه از حامد خان زمانی به صورت مشروح و مستند جواب داده شده است.
هرجند من معتقدم که این سوالات مطروحه از جناب زمانی نیست و مدتهاست این سوالات در فضای مجازی می چرخد....
p
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
کل نظرات رو تا ته خوندم توی 210 نظر یکی جواب نداده بود. از انتخاب می خواهم با چند تا استاد تاریخ پرس و جو بشه یک گزارش خوب از توش در میاد.
ایران
| United States |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
شما که خیلی درک و فهم داری جواب بده.این سوال خیلی هاست از جمله من.چرا باید بدون دلیل دروغ های تاریخ را قبول کنیم
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
سوالای حامد زمانی کامل و دقیق بود ؛ هر کی ادعا میکنه راست میگه جواب سوالا رو بده و بیخود هوچی گری نکنه ...
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
عجب استدالال جالبی!
کلا روش استدلالی بسیاری از این طیف افراد پرسیدن سوال از افراد غیر متخصص است و بعد که کسی نتوانست پاسخ دهد معرکه میگیرند که دیدی درست گفتیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
بهتره درباره تفاوت های اسطوره و تاریخ مطالعه بفرمایید جناب زمانی.
ید الله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
کمپین شناساندن بزرگ مردان ایران
شماره 1 رو بنده پیشنهاد میدم بقیه رو دوستان پیشنهاد بدن ،
از امروز افتخار افرینان مستند ایرانی را به همه بشناسانید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
به نظر من پاسخ ایشان رو در تفسیر المیزان راجه به توضیح و تفسیر ذوالقرنین که در قرآن آمده است را یافت.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
491
246
منطقی است.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
110
432
جناب دکتر زمانی ممکنه بفرمایید نام پدر کمبوجیه و بردیا چی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
خوب وقتی کتابخونه هارا آتیش زدند همه چی سوخت شما دنبال اسم باباشی/...
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
487
218
بسیار حرف مناسبی زده و واقعیت محضه !

حالا یه عده دوست دارن بدون سند تاریخی اینطوری باور کنن نشانه ساده انگاری اوناست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
133
419
زندگي كورش كبير بيشتر توسط مورخان غير ايراني روايت شده حال اگر شما در زمينه كاريتان توفيقي نداشته أيد قرار نيست كه بهر وسيله دنبال جلب توجه باشيد
پاسخ ها
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
توجیهتون خیلی مسخره هست ! مثله اینه که بگیم زندگی سزار روم رو ایرانی ها روایت کردن و خود رومی ها چیزی ازش نمیدونن !
سوالاش منطقین اگه جوابی ندارین بهتره سکوت کنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
109
239
پس مشخص شد که مهران مدیری هم براساس همین طیف تفکر کار میکنه و ماه پشت ابر نمیمونه
پاسخ ها
ایران
| United States |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
خوب راست میگه دیگه.چرا الکی باید این دروغ هارو قبول کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
116
322
آقای زمانی اگه کمی مطالعه بفرمایی میفهمی که این تاریخی که تو ازش نام میبری به تازگی از زیر خاک در اومده و در دوران شعرای بزرگ ما هنوز کشف نشده بود و خطشون رمزگشایی نشده بود
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
39
90
کجاش عجیب بود؟
بهرام
|
United States
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
230
156
این سوال ها خیلی هم بیراهه نیست. و بعضی هاشون منطقیه. باید اجازه داده بشهکسانی که بی طرف هستن در مورد تاریخ این مملکت با همکاری ایرانی ها شروع به تفحص کنن. تاریخ ایران خیلی غنیه من مطمئنم که هخامنشیان در مقابل تاریخ ایران هیچی نیست.
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
من نمیدونم این منفیا واسه چی دادن.ایشون گفتن تاریخ ایران غنیه.چرا منفی دادین.چرا عده ای الکی روی نام هخامنشیان حساسن در حالی که دروغی بیش نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
344
154
این کوروش را در یکی دو قرن اخیر یکی از مستشرقین یهودی برای ما ایرانیان اختراع کرده چون قبل از آن هیچ اسمی از کوروش نبوده
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
115
165
جناب حامد زمانی
اینجانب جواب همه سوال های شما را دارم ولی ////
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
43
62
حامد جان .....
دکتر ایزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
80
175
آقای زمانی باید مطالعات خودشون رو بیشتر کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
79
259
زمانی دیگه کیه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
77
247
آقای ولایتی یک بار در برنامه دو قدم مانده به صبح که سابقا در شبکه 4 پخش میشد ، در برنامه مفصلی ثابت کرد که ذوالقرنین همون کوروش کبیر هست.
و توی قرآن ستایش شده.
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
55
184
راستشو بگو ، چقدر فکر کردی ؟
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
وجدانا میتونی جوابشو بدی؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
63
278
یکی اول به من بگه حامد زمانی کیه
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
مهم نیست حامد زمانی کیه. مهم اینه که به سوالاش پاسخ داده بشه!
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
52
144
صرف نظر از مفهوم و صحت و سیم متنی که گذاشتی، جمله بندیت واقعا محشره!!!!. آقای زمانی عزیز، وقتی میخوای کسی رو ارشاد کنی اول باید از ضرورت نیاز به ساختار ادبی، جمله بندی صحیح و فعل و فاعل های به جا و درست در کنار عدم تکرار بی دلیل جملات، آگاه و پايبند باشی تا مخاطب بگه این آقای زمانی حتما آدم اهل علم و ادبیست که این متن خوب رو گذاشته، نه با این جمله بندیهای عجیب و غریب و بی سروته برادر من!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
50
146
ای بابا این دیگه چی میگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
59
188
این دانشمند تا حالا کجا بوده!!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
245
109
دلیلهای آقای زمانی کاملا بجا و منطقی هستند . بعضی ها بیخود نام کوروش را بزرگ کرده اند.وتا حد پیامبر برده اند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
57
202
بابا تورو خدا ديگه اين يکي رو گنده نکنين
براي چي ازش خبر ميزنيد؟؟؟؟؟
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
188
118
سوالاتش منطقی هستند ! اگر کسی جوابی داره خوشحال میشیم بشنویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آدم بی منطق نمیتونه سوال منطقی مطرح کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
در مقابل افراد بی منطق ،سکوت بهترین پاسخ است.
حمید
| Netherlands |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
اقای فرشید خان این حرف رو تکرار نکن. نگو اگه کسی جواب داره بگه . من همه جواباشو می دونم. ولی مسخره است که تو میگی اگه جوابی هست بزارید. چون نمی خوای جواب بشنوی
علیرضا
| United States |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
کتاب های تاریخ دوره ابتدایی وراهنمایی رو مطالعه کن جوابتو میگیری !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
57
بسیار جالب!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
50
163
مگه در شاهنامه درمورد داریوش و اردشیر و شاپور صحبت شده؟.اساطیر را با نشانه ها روایت میکنن نه به صورت مستقیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
66
اگه عجیبه اساتید تاریخ جواب بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
37
71
همه ی پرسش ها ،پاسخ دارد
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
جواب بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
62
131
چرا تاريخ كشورت رو زير سئوال مي بري...........
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
تفکر برره ای رو بزار کنار
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
57
198
به نظر بنده این سوالها به خاطر کمبود اطلاعات ایشونه و به طبع نتیجه گیری ایشون اشتباه!
جواب سوالات ایشون بسیار ساده است:
1- شاهنامه فردوسی از روی کتابی در زمان پادشاهی پارتی ها نوشته شده که به دلایل سیاسی آن زمان از سوی پارتها بسیاری از تاریخ ایران رو به نفع پادشاهان اون زمان تحریف میکنه.
2- پادشاهی هخامنشیان بر جهان به صورتی بوده که از خود مردمان اون کشور فروانروا انتخاب میشده و اساسا به آداب و رسوم اون کشورها احترام گذاشته میشه.
3- به دلیل دوری زمان پادشاهی هخامنشی (بیش از 2500 سال پیش!!!) مشخصه که اطلاعات زیادی رو در این دهه های اخیر باستان شناسان بدست آوردن.
4- انتخاب اسم در زمان قدیم از کتابایی مثل شاهنامه گرفته میشه که از همون ابتدا اسم کوروش رو حذف کردند. مشخصه که فرهنگ ها در طول تاریخ تغییر میکنند. مثل اینکه بگوییم چرا مردم مصر الان اسم بچه هاشون رو (توتن خامون) نمیذارن!!!
و خیلی دلایل دیگه...
پاسخ ها
مردی از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
پس چرا افراسیاب و رستم و اسکندر و ایلیا و از این جور اسمها میزارن ولی بنده خدا کوروش 5 ساله اسمش مد شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
متاسفانه سطح دانش که هیچ ، حتی سطح اطلاعات عمومی طیفی که تازه چند سالی هست ، قصد زیر سوال بردن هویت ایرانی را دارند ، به حدی کم است که خیال می کنند اسم کورش 5 سال است مد شده !!!!!!
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
خوشحالم چنین جوابی ته ته جواب ها بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
34
141
مگه در شاهنامه درمورد داریوش و اردشیر و شاپور صحبت شده؟.اساطیر را با نشانه ها روایت میکنن نه به صورت مستقیم.حتی سواد زبانی و گفتاری هم نداری که اگر اشتی میفهمیدی ایرانی ها سالها از نام سیروس (که نام جهانی کوروش است) استفاده میکردند. کوروش نام محلی شده سیروسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
48
81
انتخاب این سوالها عجیب نیست . اگه مردی جواب سوالها را بده !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
49
134
برو بابا .تو برو اهنگاتو بخون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
218
86
كل داستان كوروش مجعول و دروغ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آیا حق داریم به داستانهای شما هم مجعول بگوییم ؟!
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
43
180
لزومی به جواب نداره ! اینو برای هموطنانم عرض می کنم فرض محال که کوروش یک افسانه است کی اینچنین تبر دست میگیره و ریشه درخت انسان دوستی رو قطع میکنه !! فردی که دنیا براش احترام قائل است !!! طرف تو کره و چین هیچ تاریخ اثبات شده ای نداره داره اول افسانه اش رو درست میکنه بعد از چند سال ادعای وجودش رو میکنه ولی این فرد سعی میکنه تاریخ و ریشه رو هم ازمون بگیره !!!
ماندانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
55
188
این آقا رو نمی شناسم ولی مطمئن شدم بی سواده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
39
121
عزیز دل ، برادر ، یه مقدار مطالعه داشته باش (به جای تعصب کورکورانه )
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
عزیز دل ، برادر ، اگر جوابی داری بگو که ما تشنه جوابیم نه ادعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
41
162
این حامد زمانی کی هست؟ تخصصش چیه؟ چی شده با کورش دچار چالش شده؟ چند تا کتاب تاریخ خونده احتمالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
یک دونه کتاب هم نخونده !
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
106
50
واقعا دلایل قانع کننده ای بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
این آقا دلیلی نیاورده که !!!!
فقط چند تا سوال براش پیش اومده و پرسیده !
ان شالله واقعا ندونستن ایشان باشد ، نه غرض ورزی !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
165
75
آفرین حامد زمانی. چه مطلب قشنگی بود. تا حالا به اینها فکر نکرده بودم.
ممنون انتخاب که بازنشر کردی
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
136
69
حقیقت تلخ است ولی حقیقت رو گفته ایشون
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
37
101
شمام زیاد این آقارو بزرگ نکنید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
35
125
کی هست اصلا این آقا؟؟؟ تاریخدانه؟ سوادش چقدره؟
پاسخ ها
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
یک ایرانی که براش سوال پیش اومده ! اگه تاریخدان بود که لازم نبود سوال بپرسه !!! همه که نباید مثل شما دکتری تاریخِ جعلی داشته باشن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
40
114
دوغتو بنوش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
97
46
خوب راست می گه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
98
48
کاملا منطقی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
97
58
خوب قابل تامله
کوروشیان پاسخ بدن
اطلاعات خوبی باید باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
75
50
راست میگه ،نه؟اگه خلافه جواب بدید.
محمد رضا شفیعی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
45
منفعت از این بحثها رو که تفرقه بین اقوام با گرایشات و سلیقه های مختلف رو قطعا صهیونیستها میبرن...
خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
31
88
بچسب به آوازت
کار به تاریخ نداشته باش.
بهزادمرند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
50
تو باید ایطوری بگی....
john
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
58
39
جالب بود.......
تاریخ دانان جواب لطفاً، ببینیم کی به کیه؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
35
98
من نمی دانم آقای حامد زمانی کیست ولی به ایشان پیشنهاد می کنم نخست کمی مطالعه کنند بعد دیگران را از این همه دانش خود به فیض برسانند کتابهایی مانند تاریخ مردم ایران ، روزگاران ، نه شرقی نه غربی ، اثر روانشاد دکتر زرین کوب همچنین کوروش کبیر در قران مجید و عهد عتیق ، اثر دکتر فریدون بدره ای به تمام شبهات ایشان جواب می دهند
كورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
39
112
آقاي حامد زماني شما به كار خوانندگي خودت برس وكار تاريخ رو به متخصصين همون حوزه واگذار كن مهم اينكه اسم كورش 2500 سال فراموش نشده ونخواهد شد
پاسخ ها
ید الله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
2500 سال نه 50 سال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
73
برو یه خورده درس بخون با سواد شی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
81
به نظر من تاریخ شناسان منصف باید در برابر این پرسش ها پاسخهای مناسب و مستدلی ارائه نمایند.

متاسفانه موارد آخر صحت دارد:
"چرا هروقت اسمی از کوروش برده میشه، پشت سرش اونو دقیقا در مقابل اسلام قرار میدن؟!!! "

چرا فکر می کنیم که اسلام دقیقا در مقابل هویت ایرانی ما قرار داره؟
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
126
52
احسنت به این تحلیل.هزاران مثبت تقدیم شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
18 تا منفی هم برای شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
101
47
احسنت اقا حامد حرف حساب همینه
تارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
75
46
کلا از حامد زمانی خوشم نمیاد ولی حرفاش جالبه.ایا کسی هست جواب سوالاشو مستدل بده؟وقت برای اینکه بهش فحش بدیم زیاده ولی زیر این پستش اگه کسی میتونه جواب بده خواهشا.
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
67
حامد زمانی اصلأ تاریخدان نیست
شخص خاصی هم نیست!

ولی این سوالا برا منم هست، یکی ک واقعأ آگاهه بیاد توضیح بده، بدون حب و بغض: کوروشی ک میشنویم چقدرش واقعیه چقدرش داستانه؟

یاد گرفتم تعصب نداشته باشم، مهم اینه باورمون منطبق بر حقیقت باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
حامد زمانی در حدی نیست که بتونه در مورد یک مسئله تاریخی اون هم در سطح ملی اظهار نظر کنه پس نیازی به پاسخ دادن هم نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
جواب سوالای شما در کتاب های تاریخ هست نه در صفحات شخصی ادم ها زحمت بکشید و به کتابخانه ی ملی ایران مراجعه کنید.
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
48
حامد زمانی اصلأ تاریخدان نیست
شخص خاصی هم نیست!

ولی این سوالا برا منم هست، یکی ک واقعأ آگاهه بیاد توضیح بده، بدون حب و بغض: کوروشی ک میشنویم چقدرش واقعیه چقدرش داستانه؟

یاد گرفتم تعصب نداشته باشم، مهم اینه باورمون منطبق بر حقیقت باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
53
برو بابا
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
53
شما از کی تا حالا مورخ شدین؟ مطمئن هستم این متن رو کپی پیست کردین.وگرنه کتابخون نیستی.اون هم تاریخ.
متفکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
46
ایشون کی باشند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
49
26
با سلام
واقعا جای تامل دارد و حرفهای بجائی دیده می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
47
بالاخره اگر اینگونه نام بزرگی نداشت اینقدر به آن گیر نمیدادید
بعد هم اینکه اگر اینگونه است پس کل کتب تاریخی مدارس باید سوزانده شود یعنی شما از همه کسانی که کتب تاربخ مدارس را تالیف کرده اند بیشتر میدانید
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
44
30
منم همینو میگم... منتها عده ای عادت داره هی یه بتی برا خودش درست کنه و هی دورش طواف کنه. واقعا کورش دوستان (!!!!) جوابشون به این سوالا چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
60
33
احسنت. من قبلن هم شنیده بودم که کوروش وجود خارجی نداشته اما باور نمیکردم.
naser
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
20
51
به همان کاسبی ات برس
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
45
خوب برو چند تا کتاب بخون تا پاسخ هایت را بشنوی.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
شما که کتاب خوندی اسم یکیش رو بگو ما هم بخونیم!!
مهدی احدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
13
34
مگه ... هم تاریخ میدونه!!!!!!!!!!
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
34
13
جالب بود
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
47
تو نت جستجو میکردی جواب سوئالات هستش درظمن برای رسیدن به قله های بالا بهتره که از توانایات استفاده میکردی نه خودشرینی برای آن رسانه.
آقا حامد
|
Luxembourg
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
41
26
با تشکر از استاد زمانی برای تنویر افکار عموم جامعه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
33
شبهه درست کردن که کاری نداره...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
37
جناب زمانی آیا سطح علمی و اطلاعات شما از اساتید برجسته تاریخ وباستان شناسان بیشتره !
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
30
18
جالب بود
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
39
فقط میتونم بگم سواد تاریخیتون خیلی کمه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
32
خوب مطالعه کن همه این سوالهایی که کردی به جوابش میرسی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
شما که مطالعه کردی جواب بده.
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
40
این اقا اصلا کیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
37
متاسفم اطلاعات تو خیلی سطحی است ، اول می رفتی و یک مطالعه وسیع از طریق منابع معتبر و بی طرف و به زبان های مختلف می کردی و بعد اگر جوابی نمی یافتی انوقت شروع به افاضات می کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
خوب شما که خیلی مطالعه کردی جواب این افاضات و بده
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
43
31
احسنت بر حامد زمانی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
34
بنا به قولي ايشان يكي از پيامبران گرامي خداوند بوده پس نبايد راجب به ايشان حرف سخيفي گفته شود.
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
27
17
جالب بود
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
60
38
من هم نظر ایشان را قبول دارم کوروش ساخته خاندان پهلوی اصلا در تاریخ نبوده اگه بوده سعدی و حافظ و فردوسی نبودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
واقعا جای تعجب داره. خیلی پرتی.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
44
34
کجاش عجیبه
حرفاش کاملا درسته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
27
46
اااااااا چه جالب تاريخ دان هم بوده اين دلواپس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
دلواپسیاش به تاریخم کشیده شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
20
37
ایشون رو نمیشناسم کیه و چه کاره است ولی هرکی هست خیلی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
42
30
کجای اظهاراتش عجیبه؟ چند سوال خوب و بجا مطرح کرده.حالا یا پاسخی برایش هست یا نه
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
28
32
آقای حامد زمانی
داری با تعصب حرف میزنی کسیکه با تعصب حرف بزنه قطعا منصفانه و بحق نخواهد گفت
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
43
پس چه کسی سه امپراطوری پارس و ماد و پارت را متحد کرد؟ یکی جواب منو بده اطلاعاتم کمه. اگه کوروشم اسمش نباشه حتمن شخصی بزرگ بوده و بنیانگذار ایرانه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
32
تو رو خدا انتخاب جان .
این رو دیگه مطرح نکن و تو دهن ها ننداز.
بابا زبونمون مو دراورد ، شما با این مطالب ، این افراد رو براشون شان قائل میشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
33
شما اگه میگفتی این بابا که در مورد تاریخ ایران اظهار نظر فرموده کیه بهتر بود
لااقل بدونیم این استاد گرامی کی هست که در مورد هزاران سال تاریخ ایران دست به مکاشفه زده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
37
حامد زمانی کی هست اونوقت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
32
اصلانم صداش خوب نیس
یه خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
37
جناب حامدخان کورش تا10سال پیش اصلا مطرح نبود وفقط مثل دیکر پادشاهان ایرانی در کتابهای تاریخی بود وبس، اسطوره ی اعظم امثال جنابعالی( احمدی نژاد) اون رو بعنوان هویت تاریخی فرهنگی یه ملت بزرگ اعلام کرد ویادمان نرفته هم او بود که چفیه گردن کورش انداخت،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
36
23
کاملا منطقی گفته ....
علی
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
38
حامد زمانی دیگه کیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
42
نمیتوانی نام کوروش را حذف کنی
فرضی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
38
اگر باور کنم که تو خواننده ای، باور می کنم که کورش هم بت پرست و ظالم و دروغ گو بوده....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
25
آفرین احسنت.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
29
این رو کجای دلمون بذاریم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
36
نامی از کوروش در کتاب فردوسی نیست زیرا شخصیتی که در تاریخ به نام کوروش هست در کتاب فردوسی به نام فریدون مطرح میشود. که به طور مخفیانه در طبیعت رشد میکند و ضحاک که همان اژی دهاک محفوظ در تاریخ هست را شکست میدهد.

یک کم مطالعه قبل از شبهه افکنی بد نیست.

کوروش تلفظ تغییر یافته خوروس است که عنوان عبری این پادشاه است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
38
24
کجاش عجیبه؟ هرچند من با افکار سیاسیش 180 درجه مخالفم ولی این حرفاش رو تا حدود زیادی قبول دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
40
همین مونده ایشون راجب تاریخ ایران و کورش کبیر هم اظهار نظر کنه
سید محسن 1089
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
18
لااقل بعضی از سوالاتشون خیلی جالب بود کاش شما جواب میدادید به جای اینکه صرفا اظهار تعجب کنید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
16
دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
13
27
به بحث های تاریخی و علمی کار نداشته باش!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
39
25
چرا تيتر زديد "اظهارات عجيب" ؟ بهتر بود مي نوشتيد "سوالات منطقي ".
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
33
دیدی طرفدار نداری برادر .. اومدی تو خط دیگه طرفدار پیدا کردی .. حالا تاریخ رو زیر سوال میبری ..
hadad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
39
مردم سایر کشورها چیزهایی رو که ندارند به خودشون می چسبانند و ما سعی در انکار داشته هایشون می کنند.
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
30
هر وقت گفتی بابت هر کدوم از این سوالات چقدر تفکر کردی و چقدر . . . جواب تک تک سوالات اساسیت را میدهیم .
حمید کرسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
34
23
با اینکه طرفدار حامد زمانی و مخصوصا آثارش نیستم ولی حرف درستی اینجا زده!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
41
تو کی هستی در مورد کورش کبیر اضهار نظر میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
تو کیش هستی که دفاع میکنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
24
یه نفر بدون فحش و فضیحت جواب بده
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
6
16
مایکل شوماخر بعد از عمری رانندگی، رفت تفریحی اسکی، اون بلا رو سرخودش اورد...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
24
27
بنده خدا سوال کرده خب
نباید فحاشی بهش کرد .. اگه جوابی هست باید بهش داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
من میتونم یه سوال بپرسم که هیچ کس جز خدا نمیدونه
سوال پرسیدن راحته اما پاسخ دادن بهش نیازمند متخصصان این کاره و نه چیزایی ک تو تلگرام شاید نادرست به کورش نسبت میدن
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
10
20
بابا بیخیال این بشید بزارید به زندگی ... ادامه بدن
ناشناس
|
Sweden
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
45
کوروش هرچی بوده تاریخ نشون داده که یک انسان واقعی بوده و پایبند اخلاقیات به نظرم همین کافیه.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
36
کلا امثال حامد زمانی ها رو نمی فهمم
دانیال دهقانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
29
صحبتی عاری از تعصب و خرافه بود
مسائل تاریخی را با احساس و تعصب نمیتوان حل و فصل نمود
خب اگر روز جهانی کوروش در تاریخ ثبت شده دوستان بفرمایید در کدام مجمع سازمان ملل یا یونسکو به این قضیه پرداخته شده و کدام تقویم دنیا این روز را ثبت نموده است؟
اگر صحبت از وصیت نامه کوروش کبیر میکنید بفرمایید اصل وصیت نامه الان در کدام موزه نگه داری میشود؟ یا اگر از کتابی اخذ شده است ، لااقل نام و صفحه کتاب را بفرمایید تا بقیه هم مطلع شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
19
یه سلامی هم بکنیم به این که هویتش را نمی بینه
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
42
در بزرگ بودن کوروش هیچ شکی نیست ولی سوال اینجاست چرا اقای زمانی میخوان کوروش و کوچیک جلوه بدن؟؟ بزرگ بودن کوروش اذیتشون میکنه؟؟!!
فریبرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
10
30
وای به حال من و شمای ایرانی آقای زمانی! شماست .
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
34
واقعا برا آقای زمانی متاسفم!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
36
واقعأ برای همچی آدمی باید تأسف خورد .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
21
دوستانی که قراره ذیل این خبر شروع به توهین و هتاکی کنند درکنار الفاظ تندشون به سوالاتی که پرسیده پاسخ بدند هم ممنون میشیم
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
27
14
جالب بود
مرسی
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
29
جواب خاموشی ست
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
16
برای یک بار هم که شده از این ... خوشم اومد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
25
حرفاشون کاملا" صحیحه و قابل تامل!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
31
دوغتو بنوش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
32
اگر کسی اهل مطالعه باشد وکتاب ((ذوالقرنین یا کورش کبیر )) را خوانده باشدمیفهمد کورش کیست مفسرین بزرگ همچون علامه طباطبایی در تفسیر سوره مبارکه کهف علاوه بر اینکه ذوالقرنین بودن کورش کبیر را رد نمی کند ابلکه این گمان را تفویت می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
10
31
شما برو به تخصص خودت برس . اگه نمیدونی هم برو تاریخ بخون.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
3
27
سلام:بایدیه تحقیق کامل دانشگاهی راه بیافتدتابامدارک قوی این مواردبین مردم وشبکه های اجتماعی گسترش یابد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
30
16
این مطالب حقیقت هستند و پاسخی براشون نیست پاسخ مستند و مستدل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
18
کجایه این سوال ها اظهارات عجیب هستش؟ خوب اگه عجیبه شما پاسخ سوالاتشو بدین تا ما هم بفهمیم
امید خراسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
26
حامد زمانی کی هست حالا؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
3
فقط جمله ی آخرش خوب و با مفهوم بود. بقیه ش رو یک جانبه رفته
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
16
سئوالات قابل تاملیه.
خشایار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
33
زمانی در قواره و اندازه ای نیست که بخواد در مورد کوروش بزرگ صحبت کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
19
اصلا هم اظهاراتش عجیب نیست. یه سری سوالات به حق هستش که جوابی هم نداره. کاری ندارم این حرف ها رو حامد زمانی زده یا کس دیگه ای. حرفش حرف حقه
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
21
خوب این کجاش عجیبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چند تا سوال منطقی و تاریخی رو ذکر کرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
11
تمام این مطالب مستند. اظهارات عجیب نداره. کافیه یبار منشور حقوق بشر با ترجمه رسمی که رد سایت موزه لندن موجو هست رو بخونید. اینکه چرا کوروش یکتا پرست باید از مردوک, بت بابلی ها وحشت داشته باشه؟؟ چرا باید مردم بابل در مقابل کوروش تعظیم می کردند؟؟؟
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
15
واقعا تا حالا به خیلی از نکاتی که ایشون گفته فکر نکرده بودم، نکات قابل تامل و ارزنده ای بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
36
جناب زمانی عزیز لطفاً بروید نتایج تحقیقات افراد زیر را بخوانید و بعد سخن بگویید:
1) مولانا ابوالکلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن در تفسیر مجمع‌البیان
2) علامه طباطبایی در تفسیر المیزان
3) آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در تفسیر نمونه
4) آیت‌الله میر محمد کریم علوی در تفسیر کشف الحقایق
5) و افرادی چون آیت‌الله سید محمد فقیه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان دوم و
استاد محیط طباطبایی و غیره
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
24
29
فقط دقت بفرمایین، ایشون از سطر اول تا آخر فقط سوال پرسیده، نشه باز فرهنگ بی فرهنگی و فحاشی زیر سوالات پر بشه. جواب دارین خیلی محترمانه جواب بدین، ندارین هم مثل من ساکت یه گوشه بشینین یا خودتون مطالعه کنید
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
سوال معمولی پرسیدن با سوال با منظور پرسیدن زمین تا اسمون فرق داره.ایشون منظورش از این سبک سوال پرسیدن زیر سوال بردن و نفی وجود کوروش کبیره.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آیا هر سوالی را با هر منظوری می شود پرسید ؟
داوود
|
Netherlands
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
13
25
به این اقا بفرمایید شما برو آهنگتو را بخوان
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
12
خوب كه چى ؟
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
51
ایشون بهتره این سوالات را از یک استاد تاریخ بپرسه تا دقیقا به همه جواباش برسه.کوروش که مال 2500 سال پیش بوده و نزدیک به 800 سال هم حاکمان عرب و مغول بر ایران حکومت کردن و طی عمر حکومتشون 1 جلد کتاب از کتابخانه های ایران باقی نذاشتن معلومه چیزی زیادی از اون برای ما باقی نمی مونه اما منابع یونانی مثل هرودوت هستند که وجود کوروش و رفتارش را تصدیق میکنند. یونانی ها هم رقیب و دشمن حکومت کوروش بودن پس مطمئنا در مورد غلو هم نمیکنن.ایشون هم بهتره اگر چیزی را نمیدونه محترمانه در موردش سوال بپرسه
پاسخ ها
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
شما زیاد ماهواره میبینی انگار :)) 1 جلد هم باقی نذاشتن :))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
12
عالی نوشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
16
ابهامات جالبیه. جای بررسی داره. کاش تاریخ شناسان کشورمون نظر بدن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
37
حامد زمانی کیه؟
اولا در شاهنامه اسم کدوم پادشاه هست(بجز یزگردسوم که بخاطر حمله اعراب به ایران بوده و کیخسرو که خیالیه)که کوروش باشه.برای بقیه سوالاتم جواب هست که میترسم حوصله بقیه سر بره.ببخشید وقت خوانندگان عزیز انتخاب را گرفتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
30
15
خیلی هم بی ربط نگفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
5
21
این پاسخ ها مربوط به حامد زمانی نیست این جملات بیش از یک سال است در واتس و تلگرام و سایر پیام رسانها مبادله میشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
27
شما در جایگاهی نیستی که در مورد ایران و تاریخ ایران اظهار نظر کنی
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
29
12
دقيقا درسته. مرحبا.
محمد
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
30
15
احسنت...اگر تعصب را کنار بذاریم حرفاشون منطقی بظر میرسه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
13
25
فقط اظهارات ایشون رو كم داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
29
آهنگتو بخون لطفا، به تاریخ این مملکت کاری نداشته باش
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
32
17
اصلا عجیب نیست
با اینکه از حامد زمانی بدم میاد ولی حقیقتو گفته
کوروش جز رویا پردازی ما ایرانیها نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
21
شما خواننده ای یا تاربخ دان ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
17
14
یالا، هرکسی که صاحبنظره، یا علی، جواب مستند به این سوالا بده لطفا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
17
ايشون يه چند تا سوال پرسيده.به نظرمنم بد نست آدم جواب اين سوالاتو بدونه.كي اگر ميدونه جواب بده تا همه بدونن.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
12
ای والله بسیار عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
11
حرف حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
15
شاید %100 بانظرت موافق نباشم ولی خیلی هم بی ربط نیست .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
16
من خودمم یه چند تا ازاین موارد به ذهنم رسیده بود ولی تا الان جوابی براش پیدا نکردم...اگه کسی میتونه راهنمایی کنه تا ما بتونیم جوابگوی این سوالات باشیم منتها مستند باشه....
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
6
21
اين طرز فكر شماست،
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
28
بی سوادی که شاخ و دم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آقا تو باسواد بیا جواب بده.....
ید الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
28
20
حامد زماني سوال پرسيده ، و خيلي متين و دقيق ، مطلعين لطفا جواب بدن ؟

در هيچ جاي جهان ، اثري از شخصي بنام كوروش ديده نشده ، اين يعني ملت رو با گذشته گره زدن ، تا از اينده غافل بشه

در ايران بزرگ مردان زيادي بودن از بابك گرفته تا آريوبرزن و ... چرا كوروش ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
9
12
امیدوارم اساتید تاریخ جواب داشته باشند و جواب بدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
12
خب راست گفته. جواب علمی بدید اگه میتونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
6
23
هر دم از این باغ بری می رسد!
فرزین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
18
13
حالا انصافاً کجاش عجیبه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
16
14
حامد زمانی ایا در قران اسم زولقرنین برده نشده .درضمن ایا اسم کیخسرو در شاهنامه برده نشده کیخسرو درواقع همان کوروش میباشد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
12
كجاي اظهاراتش عجیبه همش واقعیته
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
10
17
جناب آقای زمانی لطفا وقتی مطالعه و اطلاع دقیقی از وقایع تاریخی ندارید اظهارنظر مطلق نفرمایید.شما تشریف ببرید تفسیر المیزان از استاد علامه طباطبایی رو مطالعه بفرمایید.
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
10
24
حامد زمانی کیه؟
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
16
سوالاتش بد نبود. اگر کسی اطلاعاتی در این موارد داره بدون فحاشی در اختیار بقیه هم بذاره
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
20
تفسیرالمیزان درباره ذوالقرنین رابخوان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
22
13
کجاش عجیب، حرف ها و سوالات منطقی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
24
17
آفرین حامد زمانی. چه مطلب قشنگی بود. تا حالا به اینها فکر نکرده بودم.
ممنون انتخاب که بازنشر کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
18
آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
21
17
لایک
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
26
22
سوالات منطقی بود....یه جواب منطقی هم نیاز داره...
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
15
گل گفتی. سئوالات کاملا بجا و مهم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
28
18
بلاخره یک نفر پیداشد حرف حق بزند وبدون تعصب نظر دهد جالب بود خوشم اومد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
27
20
کجاش عجیب است؟ حرف حق زده آیا تا حالا پرسیده اید که تاریخ منطقه چرا از کوروش شروع میشود آیا ماقبل از کوروش کذشته وتایخ نداریم توطيه یهود یهود.....
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
14
29
این آقا اصلا کیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
28
16
بلی !عجیب ولی واقعی ،احسنتم درباره کوروش هرچی نوشتند با دسیسه پهلویهای سخیف و سفیه دستبرد تاریخی و همراه با تحریف عمیق و مصادف با جشنهای کذایی پر خرج بوده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
11
25
خدمت همه ایرانی ها سلام عرض میکنم
بهتره جناب زمانی ابتدا کتابهای تاریخی رو بخونه و یا از اساتید تاریخ بپرسه
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
23
10
جالب بود
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
19
27
بهتر بود آقای زمانی قبل از اینکه این سوالات را در کانالش برای عموم منتشر کنه یکم مطالعه می کرد
البته این سوالات ممکن است برای هر آدم بی سوادی پیش بیاد ولی با یک جستجوی ساده می تونست جوابشون و پیدا کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
خوب با سواد تو جوابشو بگو
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
31
ملت امثال تو رو خوب شناختند
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
9
جالب بود
مرسی
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
6
15
عجب...!
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
5
22
واقعاً که اظهارات "عجیبی" بود...!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
24
12
ایشون کاملا حق دارند، چون بخاطر نقش یوسف و خوشگلی تو ایران کلی پول به جیب زده
پاسخ ها
روزبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
البته نقش حضرت یوسف رو آقای مصطفی زمانی ایفا کردن نه آقای حامد زمانی!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
34
وقتی به یه بی سواد بی جا بها میدن همین میشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
28
این حرف ها محاله حرف های یک خواننده معمولی باشه صد در صد بهش گفتن چی بگه
به ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
12
40
باسلام به حامد عزیز بفرمائید که کتاب مولانا ابوالحمد نوشته وزیر فرهنگ هند را درباره کورش کبیر مطالعه فرمایند که پیش از اقدام شاه ایران بوده ومرحوم علامه طبا طبائی در تفسیرشان ازآن برای ذوالقرنین بهره برده اند. انتشار جملاتی بدون مدرک درباره کورش اصل تاریخ ایشان را زیر سوال نمیبرد ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
نام کتاب رو به انگلیسی بزارید تا ببینیم صحت داره یا نه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
25
11
احسنت
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
15
29
سوالهای جنابعالی خیلی سطحی و در عین حال عوام گرایانه می باشد که حکایت ازعدم شناخت و درک ناصحیح از تاریخ این مرز و بوم دارد تو همان بهتر که به کار خود که همان خوانندگی هست بپردازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
11
29
از کوزه همان برون تراود که در اوست
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
38
جناب زمانی شما همون آوازتو بخون برادر این بحث بزرگتر و فراتر از حد جنابعالیه.
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
19
37
ایشون از انگلیس انتقاد میکنند که کوروش رو انداختن بر سر زبان در ایران برای تفرقه و ضدیت با اسلام ولی آیا این کار شما و این انتقادات تند تفرقه و تبلیغ نفرت درجامعه نیست ؟ شما که بیشتر دارید سیاست تفرقه انداختن انگلیس رو اجرا میکنید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
21
57
من ب گذشته ام افتخار میکنم
درود بر کوروش
mahdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
13
8
هه 210 نفر نظر دادن اما.هیچکس توان جواب دادن نداشت همه فقط یا بهش توهین کردن یا گفتن برو مطالعه کن و سوالا سطحی هستو از این جور فیلم بازی کردنا!!!
ناشناس
|
Italy
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
13
41
مشخصات کوروش (ذوالقرنین)
کوروش (ذوالقرنین )دارای مشخصاتی بود، از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

او شخصی با تاج یا کلاهی با دو شاخ است.
خداوند اسباب پیروزی‌ها را در اختیار او قرار داد.
او سه لشکرکشی مهم داشت: نخست به باختر، سپس به خاور و سرانجام به منطقه‌ای که در آنجا یک تنگه کوهستانی وجود داشته، و در هر یک از این سفرها با اقوامی برخورد کرد.
خداوند او را قدرتمند کرده بود و اختیار جان و مال انسانها و عذاب و پاداش به آنها را به او داده بود.
کوروش انسان یکتاپرست و مهربانی بود، و از طریق دادگری منحرف نمی‌شد، و به همین جهت مشمول لطف خاص پروردگار بود.
کوروش یار نیکوکاران و دشمن ظالمان و ستمگران بود، و به مال و ثروت دنیا علاقه‌ای نداشت.
کوروش هم به خدا ایمان داشت و هم به روز رستاخیز.
او سازنده سدی است که در آن از آهن و مس استفاده شد (و اگر مصالح دیگر در ساختمان آن نیز به کار رفته باشد تحت‌الشعاع این فلزات بود) و هدف او از ساختن این سد کمک به گروهی مستضعف در مقابل ظلم و ستم قوم یاجوج و ماجوج بوده‌است.
کوروش از کسانی بوده که خداوند خیر دنیا وآخرت رابه او عطا کرد.
خیر دنیادرسلطنت و قدرت واختیاری که به او عطا شده بود و خیر آخرت، برای اینکه او به گسترش داد و اقامه حق و به صلح و بخشش و رفق و کرامت نفس و گستردن خیر و دفع شر درآدمیان عمل می‌کرد.
چنین بر می‌آید که او به وحی و یا الهام و یا بدست پیغمبری از پیغمبران تأیید می‌شد، و به او کمک می‌کرد.
اما از قرآن چیزی که صریحاً دلالت کند او پیامبر بوده استفاده نمی‌شود هر چند تعبیراتی در قرآن هست که اشاره به این معنی دارد. از بسیاری از روایات اسلامی که از پیامبر و ائمه نقل شده نیز می‌خوانیم:کوروش پیامبر نبود بلکه بنده صالحی بود.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
15
14
اینجا همه اومدن گفتن که سطح مطالعاتت رو ببر بالا و کتاب بخون و ازین حرفا خب پژوهشگران عزیز شما جواب تک تک این سوالات رو بدید اینجا دیگه بجای حرف زدن تا با سطح مطالعاتی شما هم اشنا شیم والا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
28
من يك سوْال از اين بنده خدا دارم آيا شما براى جواب به سوالاتتان هم مطالعه تفصيلي كرده ايد يا نه؟ فكر كنم اگر يك ماهى دست از فعاليت جاريتان بكشيد وبچسبيد به مطالعه در اين باب حتما به سوالات خود جواب خواهيد داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
37
تو شاهنامه اسم خشايارشاه يا هوخشتره هم نيومده پس اونم نبوده اين كه دليل نشد كتيبه هايي كه از شهر باستاني بابل و پاسارگاد پيدا كردن اسم كوروش به صورت مكرر آمده شما به فكر كار خودت باش تاريخ شناس نشو واس ملت
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
44
مگه سعدي و فردوسي مورخ بودند كه چون آنها نامي از كوروش نبردند پس وجود نداشته است؟ برو چهار تا كتاب از مورخين قبل از دوران پهلوي بخون جوابات را مي گيري
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
11
40
کوروش کبیر افتخار ایران است و دقیقا به همین دلیل اینقدر بدخواه دارد.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
6
23
تاریخ هم مثل هر علم دیگه ای با کشفیات جدید بروز میشه برادر !!!
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
37
14
سلام به همه دوستان و احسنت به آقا حامد زمانی عزیز
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
72
21
کلا کوروش دروغه یهودیها اینها را درست کرده اند اونهایی که میگند قبل از اسلام ایران اینجوری بوده هیچ مدرکی برای اثبات حرفشون ندارند
پاسخ ها
ALI
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آره راست میگه کل آثار باستانیمونم یهودیا زمان پهلوی درست کردن همش ماکته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
15
من کاری به مطالب ایشون ندارم و کوروش کبیر هم یکی از اسطوره های ایران میدونم ولی این مطالبی که توی گروه های مختلف از قول بزرگان و اسطوره های ما میذارن که مخالف اسلام و فطرت انسان هست رو باور نکنیم...
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
11
57
برای این آقای بی‌سواد و بی‌مطالعه افسوس می‌خورم که اینچنین برای جلب توجه تیشه به ریشه می‌زند.
آیا درباره‌ی مطالعات ابوریحان بیرونی پیرامون یکی دانستن کیخسرو و کوروش چیزی خونده ایشون؟
ابوریحان مربوط به چه دوره‌ای است.

چند سالیه خط میخی کار میکنم. روی کتیبه‌های هخامنشی عیناً نام کوروش به خط میخی هست.

حالا اول این آقا میگه همچین کسی نیست و بعد ضدو نقیض پشت سر هم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
13
52
حامد زمانی تو خیلی کوچکتر از این حرفا هستی که بخایی اسم کوروش رو به زبان بیاری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
11
49
آقای زمانی
یه سفر برو تخت جمشید جواب همه سوالاتت را پیدا میکنی
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
15
اقای زمانی من پیشنهادم این است که اول برین خوب تاریخ مطالعه کنید بعد می تونید درباره هر چیزی اظهار نظر بکنید
وحید طریقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
13
آقای زمانی چند سالته؟
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
9
14
بیسواد کوروش در کتاب های باستانی یونانی جا گرفنه
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
14
حامد دیگه کیه؟
نسترن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
9
11
بروبابا/
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
9
14
اين حامد زمانى كيه!!!!!؟؟؟؟؟
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
13
این بنده خدا نمیتونه تمدن گذشته ایران رو ببینه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
14
وقتی تمام دنیا از بزرگیه کوروش حرف میزنن تو چطورمیتونی کوروش را زیر سؤال ببری..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
12
28
براي اقاي زماني متاسفم
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
18
90
من دندانپزشکم و دوران تحصیل دانشگاهیم رو در ایتالیا گذراندم..جالبه بدونید من کوروش رو اونجا شناختم..کشوری که زمانی امپراطوریه رووم بود..مردمان اونجا کوروش رو به خوبی میشناختند و وقتی من میگفتم ایرانیم کوروش و شاه پارس رو به بزرگی یاد میکردند و من افتخار میکردم..بعضی خیابانها به نام کوروش هست اونجا و از دیرباز نام ciro (چیرو) که معنی کوروش به زبان ایتالیایی میباشد رو روی فرزندانشان میزاشتند ونام یکی از دوستان ایتالیایی من هم همین کوروش بود و او افتخار میکرد که اسمش کوروش هستش...اونها زمانی دشمن تمدن پارسی بودن اینطور رفتار میکنند اما جای تاسف داره که یک ایرانی در ایران واسه ملاحضات سیاسی یا هر چیز دیگه چنین نظری میده..واقعا متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
خوشبختانه ایشون آدم محبوبی نیستن
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
12
37
ایرانی ها اصالت خود را فراموش نکنید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
54
من نمیفهمم چرابعضیهافکرمیکنن اگه جلوی تاریخ وفرهنگ ایران جبه بگیرن یعنی ادامی مومن ومسلمونی هستن اگه حافظ وسعدی حرفی ازکوروش نزدن دلیلش فقط این بوده که اطلاعات تاریخی به تازگی ودرسده های اخیرکشف شدن وگرنه درباره کوروش حتی هردوت پدرعلم تاریخ که یه یونانی متعصبه وهمه حرفاش برضدتاریخ ایرانه هم نتونسته عظمت کوروش راانکارکنه وگفته که پادشاهی به بزرگی کوروش درکل تاریخ ندیدم
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
30
بر فرض که کوروش یک دروغ تاریخی باشد حالا سوال من اینه که همچین الگویی خیالی خوبه یا بد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
16
32
فقط یه جمله حامد برات خیلی متاسفم یه کم مطالعه بفرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
13
25
این آقا داره تلاش می کنه اصولگراها را از خودش راضی کنه
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
12
30
مطمئنم اگر اقای زمانی هدفش از طرح این سئوالات به دست اوردن پاسخ منطقی برای اینها بوده این پاسخ ها را با کمی مطالعه بیشتر و یا مطرح کردن با اهل فن به دست خواهد اورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
14
38
حالا اين حامد زماني كي هست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
7
19
مردمی که تاریخ خودشون رو زیر سوال میبرن...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
5
18
حامد جان زبان در گذر زمان تغییر میکنه و الزاما اون چیزی که ما امروز می گیم همون شکلی نیس که 2500 سال پیش می گفتن. نام داریوش و کورش رو ما از الواح تخت جمشید دراوردیم ولی ممکنه در زبان عامیانه مردم به مرور تغییر کرده باشه. مثلا داریوش به صورت دارا و داراب درومده.
کریم بلورفروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
6
18
عجب! حالا اینم نظر میده یعنی اینهمه تاریخدان داخلی و خارجی کمتر از این آقا میفهمن.. واقعا خنده داره
Samin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
6
4
اینی که درباره کوروش بزرگ اینجوری گفته!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
17
9
به هیچ وجه طرفدار حامد زمانی نیستم چرا که ایشون حرف حق رو هم برای رسیدن به مقاصد سیاسیش به زبان میاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
9
24
حامد زمانی!!! حرف نزنی کسی میگه لالی،آره برو تیله بازی کن برو...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
18
انتخاب جان
این آقا رو با درج این اخبار بزرگ میکنی . ایشون فعلا ظرفیت مطرح شدن در سطر خبر ها رو ندارن . آدم ها رو اگه بی منطق بزرگ کنیم جرات پیدا میکنن در هر زمینه ای اظهار فضل کنن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
6
به نظرم، کم کم دلواپسان دارن به گفتمان رو میارن
مش غلامعلی
|
Germany
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
13
24
حالا تو چرا خودتو اینقده عذاب میدی بخاطر کوروش؟؟
کس دیگه ای گیر نیوردی به این مرد بزرگ گیر دادی که
چی ؟ میخوای بگی که خیلی حالتیه ها؟؟ برو پی کارت عمو.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
18
14
بنده خدا حرفهای بجا و منطقی بیان فرموده
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
4
17
فکر نکنم این سوالات را این آقا مطرح کرده باشه چون من قبلا این سلسله سوالات رو توی شبکه های مجازی دیده بودم . حتما کپی پیست کرده ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
18
14
کاملا صحیح گفته اند و البته اصلا صحبت جدیدی نیست...
کوروش زمان پهلوی توسط خواهر شاه بزرگ شد و خداپرست عنوان شد آن هم به جهت مسایل سیاسی زمان خود جهت مشروعیت بخشیدن به نظام شاهنشاهی آن زمان...
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
4
15
شما پاسخ دهيد كه منشور كورش كه الان موجود است راست است يا دروغ ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
1
8
200تا بقیه را پخش می کردید مردم از گمراهی نجات پیدا می کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
6
11
چو داني و پرسي سئوالت خطاست
اریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
4
15
متأسفم که بعضی نظرات منتشر نميشه. !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
5
42
منابع اصلی که ما را از وجود کورش هخامنشی آگاه کرده اند کتاب های مورخین یونانی از جمله هرودوت ملقب به پدر تاریخ و گزنفون سردار یونانی اند و هم چنین در کتب عهد عتیق و کتابهای مقدس یهودیان از کورش یاد شده و کردارش ستوده شده.از مهم ترین منابع دیگر کاوش های باستان شناسی در تخت جمشید و کتیبه ی بیستون است که به فرمان داریوش نوشته شده.
دلیل انکه در ایران نام کورش کمتر گذاشته شده و یا در کتب ادبی و شاهنامه یاد نشده فاصله ی تاریخی بین اینها و هم چنین نابودی بسیاری از کتب و تلاش برای تغییر فرهنگ مردم ایران توسط سلوکیان و از آن مهم تر توسط اعراب است.
کسی نمی گوید در زمان کورش برابری کامل برقرار بوده اما تفاوت او بقیه در انست که با ملایمت بیشتری رفتار میکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
14
30
حامد زمانی خودت بگو تو صلاحیت حرف زدم درباره کوروش را داری؟ خنده آور است که کسی بگوید قبل از محمد رضا شاه کوروش ناشناخته بود .حتما مقبره کورش در شیراز را هم محمد رضاشاه ساخته است
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
18
7
چقد صداتو دوست داشتم اقای زمانی ولی واقعا اگه جواب این سوالاتو نمیدونی ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
6
10
سلام خدمت دوستان عزیز و ارجمند والا جناب آقای زمانی گناهی مرتکب نشدن چون که شک سرآغاز یقین است یعنی تا شک نکنی به یقین نمیرسی شک درواقع مقدمه رسیدن به یقین است پس چیز نیکوئیست
شاهزاده پارسی
|
United States
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
17
11
بذار یه چیزی بگم اگه اطلاعاتی در دسترس نیست دلیلش معلومه کتابارو اتیش زدن
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
20
29
کورش افتخار ایران است برای هر ایرانی هر کی هر چه میخواد بگه
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
10
30
این آقای حامد زمانی اصلا کتابای تاریخی نخونده وهنوز نمیدونه که تخت جمشید در زمان کوروش نبوده و ساختش از زمان داریوش سوم شروع شده
این همه تاریخدان و باستان شناس داریم تو ایران همه چندین سال درس خوندن تحقیق کردن کتیبه های باستانی رو کشف و رمز گشایی کردن واین آقا با چندتا سوال که خودش میتونست از چند نفر که تخصصشو دارن سوال کنه به کل منکر قسمتی از تاریخ ایران میشه به امید اتحاد و دوستی
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
12
16
این آقای حامد زمانی اصلا کتابای تاریخی نخونده وهنوز نمیدونه که تخت جمشید در زمان کوروش نبوده و ساختش از زمان داریوش سوم شروع شده
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
22
19
با اینکه از حامد زمانی خوشم نمیاد ولی سوالایی مطرح کرده که واقعا جالبه و فکر نمیکنم جوابی واسشون باشه حداقل واسه سوال دوم و چهارم و ششم که نمیشه جواب آورد
رشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
14
10
البته سوالاات آقای زمانی قشنگه ولی ...
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
17
27
این آقای زمانیمثل کسانی هستند که توباشگاه بدنسازی تمرین بوکس میکنند.توعالم موسیقی چیزی نشده میخوادباحاشیه سازی معروف بشه‌.
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
8
21
سوالات جالبی پرسیده شد.که لازم هست کسانی که در تاریخ متخصص هستند جواب سوالات رو بدن،این که این همه دعوا نداره...چقدر خوبه که دردیگر مباحث هم بشه آزادانه سوال کرد، و نباشه که با یک سوال بخواهیم به همدیگه انگ ضد دینی یا ضد ایرانی بزنیم....بایست آستانه تحمل و بالا برد
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
16
39
یک ذره از این کره ای ها یاد بگیریم تاریخ درستی ندارند اما توی فیلم هاشون افسانه می سازند و طوری امپراتورهاشون رو نشون میدن که همگی خوب بودند
پاسخ ها
ید الله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
از این به بعد بگوییم افسانه کوروش
چهرقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
2
6
کتاب روزگاران نوشته عبدالحسین زرین کوب. فایل صوتیش هم هست.
سيامك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
15
20
زماني با طرح اين سؤالات ميخواد مطرح بشه آلبومش فروش زياد داشته باشه.منتظر آلبوم بعديش باشيد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
5
6
بالاخره منشور وجود داره یا نداره منظور حامد زمانی چیه؟
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
2
13
متاسفانه نظرات منتشر نمیشود بعضی هاشون
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
17
10
تاریخی که توسط بیگانگان نوشته شده هیچ ارزشی ندارد.
کوروش کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
9
14
برودوتاخط تاریخ بخون
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
25
15
بیش از سیصد نظر منتشر شده اما متاسفانه هیچکدوم پاسخی به این سوالات ندادند
کاری ندارم این سوالو کی پرسیده چون قبلا هم دیده بودیم اگه جوابی هست منتظریم؟
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
بنده پاسخ تمام این سوالات رو در همون ساعات اول دادم ولی گویا به نظر مسوولین سایت خوش نیامده و منتشر نشده است.در واقع همانطور که گفتید 300 نظر منتشر شده ولی خدا میداند چند نظر هم منتشر نشده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
45
30
من با حامد زمانی موافقم. کوروش در کتابهای قدیمی تاریخی نیست. باور کنید همش ساخته و پرداخته یهود است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
8
28
جواب سوالات همه هست بعنوان نمونه حافظ و سعدی و... مورخ نبودن و اشعارشون حماسی و تاریخی نیست شاهنامه هم در کتاب خداوند الموت پل امیر از روی کتاب خدای نامه که نویسندش مجهوله و توش افسانه های قدیمی ایرانی رو گردآوری کرده برداشت شده کوروش کبیر به کنار ر ایا در شاهنامه حرفی از ماد مانای هخامنشیان اشکانیان عیلام اورارتو اومده؟ بجاسش سلسله‌های نیمه افسانه‌ای پیشدادیانو کیانیان اومده هرچند که ابوریحان بیرونی اثبات کرده کوروش همون کیخسرو است در آثارالباقیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
22
34
من دکتری باستان شناسی هستم. متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما این هست که رشته باستان شناسی را خوب نمیشناسیم. قبل از اینکه مطالعه ای در زمینۀ گذشته داشته باشیم باید مطالعه دقیقی از یافته های این رشته داشته باشیم.
من این آقا را نمیشناسم ولی باید عرض کنم که سوالات شما بسیار ساده انگارانه است. این سوالات نشان میدهد که هیچ گونه مطالعه ای در این زمینه نداشتید و همه آنها ناشی از تخیل شماست. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید و تخیلات خودتونو به اشتراک نذارید. من جواب سوالات شما را نمی دهم چون جواب سوالات شما را یه نظرم یک دانش آموز متوسطه انسانی راحت می تونه بده و نیاز به متخصص تاریخ یا باستان شناس نیست.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
7
16
با سلام
دوستانی که الان وایسادن یکی بیاد جوابشونو بده اگر واقعا دنبال پیداکردن جوابن خودشون برن تحقیق کنن
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
30
21
1 )یه دانشمند یا فیلسوف زمان کوروش و ایران باستان یکی نام ببره لطفا!! مثل سقراط و ارسطو ؟؟؟؟؟
2 )سوال بعد اینه که کوروش چطوری نصف دنیا رو گرفته بود؟ منشور براشون فرستاده بود و اونا با رضایت رفته بودن تحت سلطه حکومتش یا چی ؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
26
22
آقای زمانی مدرک شما چیه
کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
8
3
من باورم نمیشه!!!!!!!!ایناروحامدزمانی گفته؟؟غیره ممکنه
نظرات بینندگان