arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

هر 29 ساعت یک نفر در محورهای خراسان‌شمالی جان خود را از دست می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی گفت: در هر 29 ساعت در محورهای استان یک نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و هر دو ساعت یک نفر مصدوم می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید سبحانی با اشاره به اینکه طی سال جاری 51 میلیون و 151 هزار تردد در محورهای استان ثبت شده است، افزود: 13 درصد ترددها دارای تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 16 درصد نیز به دلیل رعایت نشدن فاصله طولی بوده است.

وی افزود: از این تعداد چهار میلیون و 524 هزار و 600 وسیله نقلیه وارد استان شده که با کاهش 4.2 درصدی مواجه شده و حدود چهار میلیون و 628 هزار و 900 وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده که کاهش 4.2 درصدی داشته است. 12 درصد از این ترددها توسط وسیله سنگین و 88 درصد از آنها توسط وسیله نقلیه سبک انجام شده است.

سبحانی با اشاره به اینکه طی هفت ماه نخست سال جاری 174 نفر بر اثر بروز سانحه تصادف جان خود را از دست داده اند، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.1 درصد کاهش داشته است. همچنین 30 درصد از ترددهای انجام شده در محورهای استان دارای تخلف بوده است.

به گفته وی، طی شش ماه نخست سال جاری هیچ گونه حادثه رانندگی با ادوات کشاورزی اتفاق نیفتاده و این استان در کشور رتبه نخست را در این خصوص کسب کرده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست سال جاری 6 نفر از عابران پیاده نیز به علت تصادف فوت کردند، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 4.2 درصدی داشته و به همین دلیل نصب پل عابر پیاده طی این هفته در محل پارک ملی باباامان یکی از برنامه‌ها به منظور کاهش بروز حوادث بوده است.

وی بیان کرد: طی سال جاری دو میلیون و 305 هزار و 400 تن کالا با 162 هزار و 142 دستگاه وسیله نقلیه جابه جا شده است. تعداد مسافران جابه جا شده را نیز 2 میلیون و 67 هزار و 180نفر بوده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان