arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴

پاسخ نوبخت به کارمندان متقاضی بازنشستگی پیش ازموعد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت می گوید کارمندان دولت بعضا در چهل و چند سالگی درخواست بازنشستگی پیش از موعد می کنند و این درست نیست.

برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که پیداست کارمند دولت هستند می گویند دولت با بازنشستگی پیش از موعد آنها مخالفت کرده و این کار را انجام نمی دهد.  
 
یک کارمند متقاضی بازنشستگی پیش ازموعد در این باره نوشته: باسلام اخیرا شنیده شده قانون بازنشستگی پیش ازموعد در حال لغو آن هستند لطفا از آقای نوبخت سوال فرماید تکلبف آندسته از کارکنان کشوری ضندوق خدمات کشوری که بنا به ابلاغیه مدیریت محترم سازمان برنامه ریزی امسال تقاضاآنها مورد تایید مقام مافوق و مدیریت برنامه ریزی قرارگرفته و منتظر اعلام موافقت سازمان بازنشستگی هستند تا فرم به انها برای اقدامات بعدی انجام شود آیا این قانون برای آنها نیز لغو می گردد آیا تکلیف تعدادی از کارکنان که بالای 26 سال سابقه و می خواهند زودتر بازنشسته شوند با همان سابقه چی می شود ترابخدا د راین زمینه ها دقیقا و صریح جواب اعلان فرمایند و به دستگاهها نیز گفته شود امسال تکیلف ما را روشن نمایند
 
نظر سخنگوی دولت درباره بازنشستگی پیش از موعد
سئوال مزبور را در نشست هفتگی محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با او در میان گذاشتیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این باره گفت: نظام اداری کشور باید جهت افزایش کارایی، اصلاح شود. لذا در دوره برنامه توسعه ششم باید انتظار داشته باشیم در نظام اداری، افزایش بهره وری اتفاق بیفتد. برخی وزارتخانه به وضع موجود عادت کرده اند و طبیعی است بخواهند این وضعیت بماند. اما آنچه مبنای عمل است، تصمیم هیات وزیران است که در فرآیند رسیدگی به برنامه ششم باید این را مشاهده کرد.
او درباره وضعیت بحرانی صندوقهای بازنشستگی نیز گفت: متاسفانه این صندوقها به جهت افزایش بدهی های دولت به آنها و عدم کارایی لازم در دارایی های خود با مشکل مواجهند. به صورتی که دولت از خزانه عمومی برای بازپرداخت حقوق بازنشستگان کمک می کند. این نشان می دهد صندوقها تعهداتی پذیرفته اند ولی منابع ندارند. از سوی دیگر افرادی که بازنشسته می شوند، صندوق باید کسوراتی را از شاغلان کم کند و به اینها بپردازد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توضیح داد: تعداد بازنشستگان رو به فزونی است و تعداد افراد شاغل کم شود، طبعا این معادله قابل حل نیست و توازن به هم می خورد. لذا یکی از مواردی که به عنوان موضوع مهم برنامه ششم اعلام شد و یکی از مسایل بحرانی، صندوقهای بازنشستگی است. اگر این وضعیت ادامه یابد و روز به روز نابرابری بین درآمدها و هزینه های صندوقها افزایش یابد، دیگر این صندوقها قادر به پرداخت حقوق نیست. این مسئله هم اکنون نیز به وجود آمده. اگر گفته شود سن بازنشستگی ما ۴۰ و چند ساله است، شاید قابل باور نشود. این افراد در عین توانایی و بلوغ مهارتی، بازنشسته می شوند. در حالی که این اشخاص می توانند منشا اثر و خدمت شود. لذا باید در ارتباط با صندوقها و قوانین بازنشستگی پیش از موعد، نگاه موثر و واقع بینانه داشته باشیم.

پیش از این، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح وضعیت این صندوق‌ در ۴ دهه گذشته، از اتخاذ برخی تصمیمات غلط که باعث ایجاد فشارهای هزینه‌ای بر صندوق بازنشستگی کشوری شده است، انتقاد کرده بود.

محمود اسلامیان درباره بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت گفته بود: اگر بنا باشد تصمیماتی خارج از این صندوق اتخاذ و به ما تحمیل شود، فشارهای هزینه‌ای بسیاری بر صندوق وارد خواهد آمد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به هزینه تحمیلی 410 هزار میلیارد تومانی ناشی از این تصمیمات برای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تنها یک مورد مصوبه بازنشستگی پیش از موعد را داشتیم که اجرای آن را متوقف و منوط به تامین بودجه کردیم. برای تحقق بازنشستگی پیش از موعد به ازای هر نفر باید 110 میلیون تومان پرداخت شود.
 
اسلامیان در ادامه به سه مشکل بزرگ در صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: موضوع صندوق‌های بازنشستگی از جمله اولویت های برنامه ششم توسعه است. مشکل نخست ما «سن بازنشستگی» است. در حال حاضر سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 60 و برای مردان 68 سال است اما این رقم در کشور ما به طور میانگین 51.5 سال است که باید اصلاح شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
0
با سلام لطفا قانون بازنشستگی پیش از موعد را برای کارکنان خانم در نظر بگیرید چون خیلی از خانمها دارای استرس و روحیه ضعیفتری نسبت به اقایان هستند وکارایی لازم را برای زمان بیش از بیست سال ندارند وهمچنین خواهشا طبقه شغلی تشویقی حذف شده در اموزش وپرورش را مجدد احیا واجرا کنید وهمچنین تعدیل نیرو در اموزش وپرورش به بهانه افزایش حقوق اصلا کار درستی نیست.با تشکر
نظرات بینندگان