arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴

واکنش بورس به مصوبه شورای حکام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی مصوبه مهم عصر دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بسته شدن پرونده PMD و لغو تمامی قطعنامه های پیشین علیه ایران، بورس تهران به این رویداد واکنش جالبی نشان داد.

 فعالان بازار سرمایه که در روز گذشته و با نزدیک شدن به آغاز نشست شورای حکام واکنش مثبتی به این نشست از خود نشان دادند و با خوش بینی ناشی نتبجه جلسه ،نسبت به خریداری سهم اقدام کردند، امروز رفتار متفاوتی از خود نشان دادند.
 
به این ترتیب و در حالی که یکی از نگرانی ها و ترس‌های بورس تهران در ماه های گذشته پرونده هسته‌ای ایران بود و سهامداران در روزهای اخیر و با برگزاری نشست شورای حکام خبرهای این بخش را دنبال می کردند و منتظر شنیدن خبرهای خوش در این حوزه بودند، با مشخص شدن نتیجه جلسه روز گذشته و بسته شدن پرونده PMD‌ واکنش سردی به این خبر نشان دادند.
 
بر این اساس علی رغم انتشار این خبر مهم درحوزه سیاسی، بورس تهران همانند گذشته واکنش سردی به این خبر مهم از خود نشان داد و با افت قیمت ها و کاهش تقاضا مواجه شد به طوری که در بازار امروز روند نزولی قیمت‌ها ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با افت 86 واحدی به کانال 61 هزار واحد نزدیک تر شد.
 
لذا فعالان تالار حافظ که در دو سال اخیر با رکود عمیقی مواجه شدند و زیان های شدیدی را تجربه کردند، منتظر رسیدن 24 آذر ماه و مشخص شدن نتیجه جلسه شورای حکام بودند که شاید انگیزه خود را برای داد و ستد در بورس قوی تر کنند، اما بی اعتمادی آنها در این مدت موجب شد تا فعالان تالار شیشه ای واکنشی به این خبرها از خود نشان ندهند و همچنان منتظر اقدامات عملی و جدی در این خصوص باشند.
 
این اتفاق موجب شد تا فعالان تالار حافظ از بروز اقدامات هیجانی بپرهیزند و همچنان منتظر اقدامات جدید و رفع تحریم ها باشند به طوری که در بازار امروز روند ابتدایی مثبت بورس دوام چندانی نداشت و شاخص بورس دوباره گرفتار نزول شد.
 
در بازار امروز نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان و پست بانک شاخص بورس را به سمت مثبت شدن هدایت کردند، اما در نهایت شرکتهایی مانند تاپیکو، پالایشگاه بندرعباس، مپنا، هلدینگ خلیج فارس، ملی مس و ایران خودرو شاخص بورس را به سمت منفی شدن هل دادند.امروز همچنین کارخانجات قند قزوین، پست بانک و ایران ترانسفو از صف خرید برخوردار شدند و بانک کارآفرین، تهران شیمی و مگسال بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
 
حاکم شدن جو انتظار در تالار شیشه ای موجب شد تا در آخرین روز هفته 416 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد تومان داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه تا سطح 268 هزار میلیارد تومان نزول کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
3
16
برای اینکه همه میدانند که اگر ارزی به کشور وارد شود بسمت واردات میرود نه تولید
نظرات بینندگان