arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

ممنوعیت سفر به کویر مرنجاب لغو شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: با برگزاری جلسات مشترکی با مسئولین مربوطه استان اصفهان، مشکل ممنوعیت رفت و آمد گردشگران و تورهای مختلط به کویر مرنجاب رفع شد.
 
پس از کشف حجاب تور مختلطی از گردشگران در کویر مرنجاب در روز هشتم محرم سال جاری، که به سبب موقعیت جغرافیایی و کویری قدری از دسترس نظارتی خارج است، تعدادی از خانواده های شهدا و مردم در مقابل دفتر امام جمعه آران و بیدگل در تجمعی، خواستار رسیدگی سریع به این موضوع بودند که در نهایت محسن تاج افروز دادستان دادسرای عمومی و انقلاب آران و بیدگل حکم ممنوعیت ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل را صادر کرد.
 
مرتضی رحمانی موحد اظهار کرد: اداره کل گردشگری استان اصفهان به نمایندگی از ما، در جهت کاهش تنش های پیش آمده جلساتی با مسئولین استانی برگزار کردند که در نتیجه این مذاکرات، ممنوعیت رفت و آمد برداشته شد.
 
وی اضافه کرد: بالطبع با اتفاقات رخ داده، هنوز حساسیت هایی در آن منطقه وجود دارد لذا هم دفاتر گردشگری ما باید کاملا هوشیار باشند و هم مدیریت های محلی به خوبی این مساله را مدیریت کنند تا مردم از یک فرصت و استعداد بالقوه دیدار از یکی از بخش های پرجاذبه کشور محروم نشوند.
 
رحمانی تاکید کرد: در یکی دوهفته آینده، ما کارگروهی برای ساماندهی مرنجاب در نظرداریم که در همین راستا به زودی این جلسه در اصفهان برگزار می شود و مدیران بخش های مرتبط در آن برای حل باثبات مساله حضور خواهند داشت تا انشاء الله این قضیه برای همیشه حل و فصل شود.
 
کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد.امنیت، اعتدال نسبی، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی مناطق کویری فضای مناسبی را جهت گردشگری و سرمایه گذاری در این منطقه فراهم کرده است و گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان