arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

ولایتی: اصولگرایان فهرستی واحد برای مجلس ارائه خواهند داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: گروه‌های شرکت کننده در انتخابات از هر طیفی که باشند باید بر اساس خطوط ترسیم شده توسط رهبری و پایبندی به مبنای نظام گام بردارند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با فعالان فرهنگی عراق به اهمیت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: هر کس کاندیدای مجلس می‌شود باید فکر ملی داشته باشد. آمادگی را ایجاد کند تا در مجلس تلاش‌های لازم برای تصویب مصوبات مفید جهت ایجاد آینده روشن برای کشور تصویب شود.

او ادامه داد: رقابت‌های گروهی نباید منافع ملی را تحت الشعاع قرار دهد. آن چه مد نظر تمام کاندیداهاست صرف نظر از این که با کدام سلیقه سیاسی گرایش دارند این است که برای خدمت به کشور و ملت و نظام جمهوری اسلامی آماده شوند و وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان شوند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این که کسانی که توسط شورای نگهبان صلاحیت علمی و تقوایی آن‌ها تایید می‌شود به مردم معرفی می‌شوند و مردم نیز انتخاب اصلح می‌کنند افزود: مجلس خبرگان از ارکان مهم نظام است و اختلاف سلیقه‌ها هم باید در جهت مسائل راهبردی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی هم‌چنین در رابطه با اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس و خبرگان نیز گفت: آن چه دشمنان را ناراحت و دوستان را خوشحال می‌کند کثرت مشارکت بی‌مانند مردم در پای صندوق‌های انتخابات است.

ولایتی هم‌چنین در رابطه با ائتلاف اصولگرایان نیز توضیح داد: کسانی که وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند با یکدیگر ائتلاف می‌کنند اگر این امر ملاک باشد تمام کسانی که وفادار به جمهوری اسلامی هستند اصولگرا محسوب می‌شوند و تمام کسانی که به دنبال این هستند که اصلاحات را در کشور در جهت مسیر ترسیم شده رهبری دنبال کنند نیز اصلاح‌طلب هستند.

او تاکید کرد:‌ اصولگرایان هم به این نتیجه رسیده‌اند که فهرستی واحد برای مجلس داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع امروز در دیدار با فعالان فرهنگی عراق به صحبت‌های آنها گوش کرده و گفت: از این پس تمام تحقیقات صورت گرفته در مرکز تحقیقات استراتژیک به عربی ترجمه شده و در اختیار فعالان فرهنگی قرار خواهد گرفت.

هم‌چنین اسد ترکی، دبیرکل موسسه صدرین عراق که در راس این هیات حضور داشت پیشنهاد تاسیس دو دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و محمد باقر صدر را مطرح کرد و خاطرنشان کرد:‌ این دانشگاه‌ها می‌توانند ترکیب علوم اسلامی و آکادمیک را در اختیار مردم قرار دهند.
نظرات بینندگان