arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
اسقف اعظم کانتربری انگلیس:

داعش به دنبال حذف مسیحیان است

جاستین ولبی' اسقف اعظم کانتربری انگلیس و رهبر کلیسای انگلیکن روز جمعه در مراسم میلاد حضرت مسیح ( ع) گفت که گروه تروریستی داعش درصدد حذف مسیحیان در خاورمیانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سقف اعظم «کانتربری» و عالی ترین مقام روحانی در کلیسای رسمی انگلستان در سخنانش گفت: گروه داعش با تفکرات 'آخرالزمانی اش'، شعله های ترس، وحشت ، تنفر روشن کرده و مصمم به ظلم و ستم است.

وی از گروه داعش به عنوان 'هیرود عصر حاضر ' یادکرد که اشاره به پادشاه جباری در کتاب تورات دارد که در دوره تولد حضرت مسیح ( ع) زندگی می کرده است.

اسقف اعظم کانتربری با اشاره به 'هیرود' که تورات او را ظالمی ددمنش و کشتارگر کودکان توصیف می کند، گفت:« به همه کسانی که از ظلم و وحشی گری هیرود یا داعش، هیرود عصر حاضر، آسیب دیده اند ، روز جزا چون خبری خوش فرا می رسد، زیرا خداوند وعده عدالت داده است .»

جاستین ولبی افزود:« آنها ( داعشی ها) از تفاوت داشتن متنفر هستند این تفاوت خواه از مسلمانانی باشد که شکل دیگری می اندیشند یا از ایزدی ها یا مسیحیان . به خاطر آنان، مسیحیان مواجه با تهدید حذف در منطقه ای هستند که ایمان مسیحیت در آنجا شروع است .»
وی گفت:« به نظر می رسد داعشی ها با استفاده از قدرت و وحشی گری وصف ناپذیر، از هرگونه مخالفتی به خوبی استقبال می کند و به این ترتیب اعتقاد دارند جنگی که آغاز کرده اند در واقع دنیا را به آخرالزمان نزدیک می کند.»

اسقف اعظم کانتربری افزود: این تفکر آخر الزمانی توسط خودشان ( داعشی ها) تعرف شده و فرشته مرگ منادی آن است.

'جاستین ولبی'، همزمان با ریاست حوزه اسقفی کانتربری در جنوب انگلستان، رئیس روحانی پیروان کلیسای انگلیکن در انگلستان و به طور سنتی، رهبر معنوی پیروان این کلیسا در سراسر جهان تلقی می شود هر چند، برخلاف برخی دیگر از کلیساهای مسیحی، تعیین کننده موضوعات عقیدتی نیست و رهبری او بیشتر شامل فعالیت در جهت هماهنگی امور کلیسایی است.

فرقه انگلیکن (یا کلیسای انگلستان) که حدود هشتاد میلیون پیرو دارد، از کلیساها یا حوزه های مختلفی در انگلستان و سایر نقاط جهان تشکیل یافته است.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان