arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

تیم منتخب سال 2015 از دید فرانس فوتبال/ نیمار، رونالدو و مسی در خط حمله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجله فرانس فوتبال تیم منتخب سال 2015 را انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه اکیپ فرانسه، نشریه معتبر فرانس فوتبال که هر ساله در کنار فیفا بهترین بازیکن جهان را معرفی می‌کند، طبق هر سال تیم منتخب سال را در آستانه ورود به سال 2016 میلادی معرفی کرده که در این تیم 4 بازیکن از بارسلونا دیده می‌شود که به نوعی یک رکورد محسوب می‌شود.

تیم منتخب فوتبال 2015 به شرح زیر است:

دروازه‌بان: جان لوئیجی بوفون (یوونتوس)

بوفون قهرمانی در لیگ ایتالیا، جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سال 2015 را به خود اختصاص داد تا سال باشکوهی داشته باشد. او در یورو 2016 نیز درون دروازه تیم ملی ایتالیا خواهد بود.

مدافعان:

داوید آلابا (بایرن مونیخ)

قطعا بهترین مدافع چپ حال حاضر جهان آلابا است که سبک جدیدی از فوتبال را معرفی کرده است. او البته دو ماه اخیر را به دلیل مصدومیت از مستطیل سبز دور بود.

جورجو کیلینی (یوونتوس)

مدافع مستحکم که فینال لیگ قهرمانان را از دست داد، در تیم منتخب سال 2015 جای دارد. او و بوفون تنها نمایندگان فوتبال ایتالیا در این تیم محسوب می‌شوند.

دیگو گودین (اتلتیکو مادرید)

مدافع سرزن اروگوئه‌ای اتلتیکو مادرید در سال 2015 هیچ قهرمانی را کسب نکرد ولی بازی‌های درخشان او باعث شد استحکام زیادی در خط دفاع تیم دوم شهر مادرید دیده شود.

دنی آلوز (بارسلونا)

مدافع راست برزیلی بارسلونا یکی از 4 بازیکن آبی اناری‌ها در تیم منتخب محسوب می‌شود که البته یک کوپا آمریکای ناامید کننده داشت و نیمکت‌نشین بود.

هافبک‌ها:

کوین دی‌بروین (منچسترسیتی)

هیچ بازیکنی به اندازه دی‌بروین نتوانسته است پیشرفت کند. بازیکنی که از چلسی به ولفسبورگ فرستاده شد به تیم منچسترسیتی پیوست و عملکرد خوبی هم در ولفسبورگ که به نایب قهرمانی سبزپوشان منجر شد داشت. او شروع خوبی در منچسترسیتی داشته است.

آندرس اینیستا (بارسلونا)

مغز متفکر بارسلونا که از او به عنوان پیکاسوی فوتبال یاد می‌شود، قطعا در تیم منتخب حضور دارد.

کریچوویاک (سویا)

اوا که قهرمانی در لیگ اروپا را همراه این تیم اندلسی کسب کرد پدیده فوتبال اروپا شناخته شده و در تیم منتخب سال نیز جای گرفته است.

مهاجمان:

نیمار (بارسلونا)

مهاجم برزیلی که در کوپا آمریکا عملکرد ضعیفی داشت و به نوعی مقصر حذف برزیل بود در تیم بارسلونا آنقدر خوب درخشید که توانست این موضوع را جبران کند و یکی از بهترین مهاجمان در تیم منتخب سال قرار گیرد.

لیونل مسی (بارسلونا)

مسی با وجود دو ماه مصدومیت در سال 2015 نه تنها در تیم منتخب جای گرفته است بلکه می‌توان او را بهترین بازیکن این سال نیز نامید که عملکرد بسیار خوبی داشته و همراه بارسلونا به سه گانه دست پیدا کرد. مسی در این سال همراه آرژانتین در کوپا آمریکا نیز حاضر بود ولی این بار نیز در دیدار نهایی برابر شیلی شکست خوردند تا مسی بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی نایب قهرمانی در کوپا را هم تجربه کند.

کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

برترین گلزن باشگاهی فوتبال جهان در سال 2015 و ماشین گلزنی رئال مادرید تنها نماینده این تیم اسپانیایی در سال 2015 است. این در حالی است که سال قبل رئال مادرید چهار نماینده در تیم منتخب داشت ولی در این سال تنها کریستیانو رونالدو از تیم رئال باقی مانده است.

نظرات بینندگان