arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

عربستان اجازه رسیدن غذا به مردم یمن را نمی دهد

مردم اين شهر از چند هفته پيش با کمبود مواد غذايي مواجه شده اند و اين سازمان براي دسترسي به خانواده هاي آسيب پذير و تحويل مواد غذايي به آنها با مشکل رو به رو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مردم اين شهر از چند هفته پيش با کمبود مواد غذايي مواجه شده اند و اين سازمان براي دسترسي به خانواده هاي آسيب پذير و تحويل مواد غذايي به آنها با مشکل رو به رو شده است.

به گزارش«انتخاب»، برنامه جهاني غذا در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام کرد : مردم اين شهر از چند هفته پيش با کمبود مواد غذايي مواجه شده اند و اين سازمان براي دسترسي به خانواده هاي آسيب پذير و تحويل مواد غذايي به آنها با مشکل رو به رو شده است.

وي افزود: شرايط بي ثبات تعز مانع از آن شده است که اين سازمان ،مواد غذايي مورد نياز را به دست افراد آسيب پذير، به خصوص در بخش هاي تحت محاصره اين شهر برساند.

شرايط اضطراري گرسنگي  
از مجموع 22 فرمانداري يمن، 10 فرمانداري اين کشور در شرايط فقدان شديد امنيت غذايي و در سطح «اضطراري» قرار دارند که تعز يکي از آنهاست. اين سطح يک درجه پايين تر از سطح «گرسنگي» در سيستم طبقه بندي يکپارچه فاز امنيت غذايي است. در اين منطقه از هر پنج خانوار، دست کم يک خانوار با کمبود مواد غذايي مواجه و دچار سوء تغذيه خطرناک است.

از مارس 2015 مناقشه يمن شرايط امنيت غذايي را در اين کشور که پيش از اين نيز متزلزل بود، وخيم تر کرده و ظرف کمتر از يک سال، به شمار افرادي که از گرسنگي رنج مي برند،  بيش از سه ميليون نفر افزوده است.

برآورد مي شود که هفت ميليون و 600 هزار نفر از مردم اين کشور در شرايط شديد ناامني غذايي قرار دارند و زندگي آنها با سوء تغذيه شديد تهديد مي شود.
برچسب ها: عربستان ، یمن
نظرات بینندگان