arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

دستگیری 157 تروریست در سال 2015 در الجزایر

وزارت دفاع الجزایر روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور طی سال 2015 میلادی گذشته، 157 تروریست را کشته یا دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و مواد مخدر را ضبط کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت دفاع الجزایر روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور طی سال 2015 میلادی گذشته، 157 تروریست را کشته یا دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و مواد مخدر را ضبط کرده است.

به گزارش «انتخاب»، وزارت دفاع الجزایر با انتشار بیانیه ای به فعالیت های ضد تروریستی ارتش این کشور اشاره و اعلام کرد که نیروهای امنیتی الجزایر طی سال گذشته میلادی، 157 تروریست از جمله 10 تن از سرکرده های آنان را کشته یا دستگیر کرده است.
در این بیانیه آمده است که ارتش این کشور در عملیات های مختلف ضد تروریستی در نقاط گوناگون این کشور به ویژه مناطق جنوب شرقی، توانستند 307 قبضه سلاح جنگی از جمله کلاشینکوف و آر پی جی را شناسایی و ضبط کنند.

همچنین نیروهای الجزایری در ادامه عملیات های ضد تروریستی خود موفق شدند 548 مخفیگاه گروه های تروریستی را به ویژه در استان های «تیزی وزو» (100 کیلومتری شرق پایتخت الجزایر) و «تبسه» (550 کیلومتری جنوب شرق پایتخت) منهدم و یک هزار و 279 بسته منفجره از جمله بمب های دست ساز را کشف و ضبط کنند.

وزارت دفاع الجزایر همچنین اعلام کرد که ارتش این کشور یک هزار و 514 تاجر مواد مخدر که 53 تن از آنها خارجی بودند و نیز دو هزار و 76 قاچاقی مواد مخدر را بازداشت کردند. همچنین بیش از 128 تن مواد مخدر را ضبط کردند.

این در حالی است که عناصر امنیتی الجزایر روز جمعه گذشته با آغاز سال نو میلادی، مقادیر سلاح جنگی در یکی از استان های واقع در جنوب غربی الجزایر کشف و ضبط کردند.

الجزایر در دهه 90 میلادی دستخوش جنگی شد که بین دولت و افراد مسلح جریان داشت و 200 هزار کشته برجا گذاشت. گروه های مسلح به رغم عملیات ارتش، در مرکز و شرق الجزایر همچنان فعال هستند.

 الجزایر در ماه های اخیر از انهدام شبکه های تروریستی فعال در داخل این کشور خبر داده است.
صدها نفر از الجزایر٬ مغرب و کشورهای دیگری چون تونس به عناصر داعش در سوریه پیوسته اند. برخی از این تروریست ها تهدید کرده اند پس از بازگشت به کشور خود، گروه های جدیدی را تشکیل می دهند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان