arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

دومین کلانشهر بیکار ایران مشخص شد

نرخ بیکاری در شیراز اکنون ۱۸.۳ درصد است که بعد از اهواز بیشترین نرخ بیکاری بین کلانشهرهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق آماری که وزارت کار منتشر کرده است شیراز رتبه دوم نرخ بیکاری در بین کلانشهرها را داراست. این در حالی است که شیراز در مقایسه با بیشتر کلانشهرها دارای پتانسیل و زمینه اشتغال بیشتری است و این نرخ تأسف برانگیز مهر تأییدی بر سوء مدیریت در این شهر و استان است.

نرخ بیکاری در شیراز اکنون ۱۸.۳ درصد است که بعد از اهواز بیشترین نرخ بیکاری بین کلانشهرهاست.

طبق آماری که وزارت کار منتشر کرده است شیراز رتبه دوم نرخ بیکاری در بین کلانشهرها را داراست. این در حالی است که شیراز در مقایسه با بیشتر کلانشهرها دارای پتانسیل و زمینه اشتغال بیشتری است و این نرخ تأسف برانگیز مهر تأییدی بر سوء مدیریت در این شهر و استان است.نرخ بیکاری در شیراز اکنون ۱۸.۳ درصد است که بعد از اهواز بیشترین نرخ بیکاری بین کلانشهرهاست.

 اخیراً وزارت کار آماری از مهاجرت شغلی به کلان شهرها منتشر کرده است.گذشته از این آمار و تبعات آن مشخص شدن نرخ بیکاری در شیراز است.

طبق آماری که وزارت کار منتشر کرده است شیراز رتبه دوم نرخ بیکاری در بین کلانشهرها را داراست.

این در حالی است که شیراز در مقایسه با بیشتر کلانشهرها دارای پتانسیل و زمینه اشتغال بیشتری است و این نرخ تأسف برانگیز مهر تأییدی بر سوء مدیریت در این شهر و استان است.

آمارها نشان می دهد یک سوم کل مهاجرت های صورت گرفته به کلانشهرهای ایران تنها به دلیل جستجوی شغل بوده و تهران به دلیل ویژگی‌های خاص سیاسی و اقتصادی و تمرکز بسیاری از نیازهای روز زندگی، جذاب ترین و بهترین شهری است که مهاجران ترجیح می دهند برای کار به آنجا بروند.

به گزارش«انتخاب»، براساس آمارهای موجود و تحلیل های ارائه شده از سوی مرکز آمار وزارت کار، ۷۸.۱ درصد کل مهاجرت های صورت گرفته به کلانشهر ۸.۵ میلیون نفری تهران برای شغل بوده و در این بین ۱۴.۳ درصد مهاجرت‌ها به اصفهان، ۱۸.۳ درصد به اهواز، ۱۴.۲ درصد به تبریز، ۱۴.۵ درصد به شیراز، ۱۳.۲ درصد به قم، ۱۴.۴ درصد به کرج و ۱۹.۲ درصد هم به مشهد صرفا به دلیل شغل بوده است.

مهاجرت برای کار حتی باعث افزایش نرخ بیکاری در کلانشهرهای کشور نیز شده و وزارت کار معتقد است اگر مهاجران جستجوی شغل در کلانشهرها را متوقف کنند، دستکم ۲ درصد از نرخ بیکاری در این شهرها کاسته می شود.

به عنوان نمونه در صورت حل مسئله مهاجرت های شغلی در اصفهان نرخ بیکاری از ۱۴.۴ درصد به ۱۲.۸ درصد، در اهواز از ۲۵.۲ درصد به ۲۳.۷ درصد، تهران از ۱۳.۵ به ۱۱.۲ درصد و در تبریز نیز از ۱۳.۴ درصد به ۱۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت، همچنین این کاهش در مورد شیراز از ۱۸.۳ درصد به ۱۶.۲ درصد، در قم از ۱۱.۶ به ۱۰ درصد، در کرج از ۱۷.۲ به ۱۳.۸ درصد و در مشهد نیز از ۱۱.۹ درصد تک رقمی شده و به ۸.۹ درصد کاهش می‌یابد.
منبع: تابناک
نظرات بینندگان