arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

آیا کویت بین ایران و عربستان میانجی‌گری می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از روزنامه‌های کویتی به سفر روز گذشته ( پنج‌شنبه 17 دی ماه ) مرتضی سرمدی قائم مقام مقام وزیر خارجه کشورمان به این کشور از منظر میانجی‌گری کویت بین ایران و عربستان نگاه کردند.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج شنبه در سفر کوتاهی که به کویت داشت با معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه، به تلاش برخی از کشورها برای تزریق تشنج و ناامنی و ایفای نقش مخرب در منطقه پرداخت و اینگونه اقدامات را مخل امنیت منطقه دانست.

وی اقدام عد‌ه‌ای در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را مردود عنوان کرد و افزود: در این راستا آقای روحانی دستورات لازم و اکید را برای پیگیری و برخورد با عوامل این موضوع صادر کرده است.

در همین چارچوب برخی از روزنامه های مهم کویتی از جمله الشاهد، الجریده، الرای و النهار با پرداختن به سفر این مقام وزارت خارجه به کویت در صفحه اول روزنامه خود به این موضوع از منظر میانجی‌گری کویت بین ایران و عربستان نگاه کردند.

در جریان قطع رابطه ایران با عربستان سعودی ، کویت از سفیر خود در تهران که در مرخصی به سر می برد خواست تا اطلاع ثانوی به محل ماموریت خود برنگردد و از دیگر سو علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در کویت را نیز به وزارت خارجه فرا خواند و یادداشت اعتراض آمیزی به وی به خاطر حملات شنبه شب به سفارت و کنسولگری ریاض در تهران و مشهد ارائه کرد.

البته به گفته سفیر ایران در کویت در این جلسه بحثی از کاهش سطح روابط بین ایران و کویت مطرح نشده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان