arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

شدیدترین حملات شبکه القاعده از سال 1993 تاکنون

بیست و ششم فوریه سال هزار و نهصد و نود و سه میلادی بر اثر انفجار در برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک شش نفر کشته و حدود یک هزار نفر مجروح شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما امروز اعلام کرد که اسامه بن لادن سرکرده شبکه القاعده در پاکستان کشته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، خبرگزاری فرانسه در گزارشی فهرستی از شدیدترین حملات شبکه القاعده را از سال هزار و نهصد و نود و سه میلادی تاکنون به شرح زیر اعلام کرد:


بیست و ششم فوریه سال هزار و نهصد و نود و سه میلادی بر اثر انفجار در برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک شش نفر کشته و حدود یک هزار نفر مجروح شدند.

این انفجار موجب وارد امدن خساراتی به ساختمان شد .

در آن زمان حدود پنجاه و پنج هزار نفر در برج های مرکز تجارت جهانی کار می کردند. - سیزدهم فوریه سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در ریاض پایتخت عربستان سعودی و مقابل ساختمان نیروهای ملی سعودی ،محل فعالیت مشاوران نظامی امریکا منفجر شد .

پنج سرباز امریکایی و دو شهروند ایتالیایی در این انفجار کشته شدند. - بیست و پنجم ژوئن سال هزار و نهص و نود و شش میلادی بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در یکی از پایگاههای نظامی امریکا در ظهرانِ عربستان سعودی نوزده تبعه امریکایی کشته و سیصد و هشتاد و شش نفر زخمی شدند. - هفتم اوت سال هزار و نهصد و نود و هشت میلادی چندین انفجار بمب نسبتا همزمان در سفارتخانه های امریکا در نایروبی و دارالسلام که در این انفجارها دویست و بیست و چهار نفر کشته شدند که بیشتر انها از اتباع افریقایی بودند.

در این انفجارها بیش از پنج هزار نفر نیز زخمی شدند. - دوازدهم اکتبر سال دو هزار میلادی بر اثر حمله انتحاری به ناوشکن یو اس اس کول یکی از مدرنترین ناوهای آمریکا ، هفده تفنگدار امریکایی کشته و سی و هشت نفر در بندر عدن یمن زخمی شدند. - یازدهم سپتامبر دو هزار و یک میلادی برخورد دو فروند هواپیمای ربوده شده خطوط هواپیمایی امریکا به برجهای دوقلو مرکز تجارت جهانی در نیویورک که منجر به بروز اتش سوزی و فروریختن ساختمان مرکز تجارت جهانی شد.

سومین فروند هواپیمای ربوده شده نیز به پینتاگون خارج امریکا برخورد کرد و چهارمین هواپیما نیز در پنسیلوانیا سقوط کرد.

در این حملات حدود سه هزار نفر کشته شدند. - یازدهم اوریل سال دو هزار و دو میلادی بر اثر انفجار انتحاری در یک کنیسه یهودیان در جزیره جربه تونس بیست و یک نفر از جمله چهارده المانی کشته شدند. - دوازدهم اکتبر سال دو هزار و دو میلادی بمب گذاری در جزیره تفریحی بالی اندونزی که بر اثر این انفجارها دویست و دو نفر که بیشتر انها از اتباع استرالیا بودند ، جان خود را از دست دادند.

این حملات از سوی گروه جماعت اسلامی که یک گروه تندرو در منطقه جنوب شرقی اسیا و تحت نفوذ شبکه القاعده است ، صورت گرفت. - دوازدهم مه سال دو هزار و سه میلادی بر اثر سه حمله انتحاری در یک مجتمع مسکونی در شهر ریاض ، پایتخت عربستان سعودی سی و پنج نفر کشته شدند که نه نفر انها از اتباع امریکا بودند. - شانزدهم مه سال دو هزار و سه میلادی بر اثر پنج بمب گذاری تقریبا همزمان در چندین رستوران و هتل در شهر کازابلانکا مغرب ، بیش از سی نفر جان خود را از دست دادند. - پانزدهم و بیستم نوامبر سال دو هزار و سه میلادی یک هسته شبکه القاعده در ترکیه دو بمب گذاری تقریبا همزمان را در کنسولگری انگلیس و یک بانک انگلیسی در استانبول طراحی کرد که در این حملات شصت و سه نفر از جمله کنسول انگلیس کشته شدند .

در این حملات صدها نفر نیز زخمی شدند. - دوم مارس سال دو هزار و چهار میلادی بر اثر انفجار در چهار قطار درون شهری و برون شهری مادرید پایتخت اسپانیا ، یک صد و نود و یک نفر کشته و حدود دو هزار نفر زخمی شدند. - هفتم ژوئیه سال دو هزار و پنج میلادی چهار بمب گذار انگلیسی کمربند انفجاری خود را در سیستم حمل و نقل عمومی لندن منفجر کردند که در این انفجارها پنجاه و شش نفر کشته شدند و به قطارهای زیرزمینی این کشور خساراتی وارد شد. - بیست و سوم ژوئیه سال دو هزار و پنج میلادی یک رشته بمب گذاری انتحاری در بندر گردشگری شرم الشیخ مصر .

در این بمب گذاری ها شصت و هشت نفر جان خود را از دست دادند. - نهم نوامبر سال دو هزار و پنج میلادی سه حمله انتحاری در هتل های امان پایتخت اردن که شصت کشته بر جا گذاشت. - بیست و چهارم اوریل سال دو هزار و شش میلادی بر اثر انفجارهای انتحاری در شهر ساحلی دهب Dahab مصر بیست نفر کشته و نود نفر زخمی شدند. - چهاردهم اوت سال دو هزار و هفت میلادی بر اثر انفجار چهار دستگاه خودروی بمب گذاری شده در شمال عراق که مقامات امریکایی آن را مستقیما با شبکه القاعده مرتبط دانستند ، بیش از چهار صد نفر کشته شدند. - یازدهم دسامبر سال دو هزار و هفت میلادی بر اثر دو انفجار انتحاری در الجزایر دست که چهل و یک نفر از جمله هجده نفر از کارکنان سازمان ملل متحد کشته شدند که سه نفر از انها از اتباع خارجی بودند.

شاخه مغرب شبکه القاعده ِ اسامه بن لادن مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. - هفدهم سپتامبر سال دو هزار و هشت میلادی بر اثر حمله به سفارت امریکا در صنعا ، پایتخت یمن شانزده نفر کشته شدند. - بیستم سپتامبر سال دو هزار و هشت میلادی بر اثر انفجار مهیب ، بخش عظیمی از هتل ماریوت در اسلام اباد تخریب شد .

در این انفجار دست کم شصت نفر کشته شدند. - بیست و پنجم دسامبر سال دو هزار و هشت میلادی بازداشت یک مرد نیجریایی پس از تلاش نافرجام برای انفجار بمبی در یک فروند هواپیما در مسیر بین امستردام و دیترویت. - بیست و چهارم نوامبر سال دو هزار و ده میلادی انفجار انتحاری با یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در یمن که بر اثر آن بیست و سه مسلمان شیعه کشته شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشرفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
0
من نميدونم چرا تا بوي انتخابات مياد بن لادن كشته ميشه ، تا انتخابات بعدي هم يه بن لادن ديگه سبز ميشه.
نظرات بینندگان