arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۸۰۶
تعداد نظرات: ۸۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۴
ظریف:

از بعضی افراد ناراحت می شوم؛ نقد‌های غیرمنصفانه ای می کنند، حتی یک دقیقه در عمرشان مذاکره نکرده‌اند تا چه رسد به اینکه با 20وزیر خارجه مدعی بنشینند

ظریف وزیر خارجه ایران گفت: بعضی نقد‌های غیرمنصفانه و رهنمودهای کلی را از کسانی می‌شنوم که حتی یک دقیقه در عمرشان مذاکره نکرده‌اند تا چه رسد به اینکه با 20وزیر خارجه مدعی بنشینند و بحث کنند و اینکه به خودشان اجازه می‌دهند که بگویند ضعیف مذاکره شده است، قطعا ناراحت می‌شوم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از بعضی افراد ناراحت می شوم؛ نقد‌های غیرمنصفانه ای می کنند، این ها حتی یک دقیقه در عمرشان مذاکره نکرده‌اند تا چه رسد به اینکه با 20وزیر خارجه مدعی بنشینند

ظریف وزیر خارجه ایران گفت: بعضی نقد‌های غیرمنصفانه و رهنمودهای کلی را از کسانی می‌شنوم که حتی یک دقیقه در عمرشان مذاکره نکرده‌اند تا چه رسد به اینکه با 20وزیر خارجه مدعی بنشینند و بحث کنند و اینکه به خودشان اجازه می‌دهند که بگویند ضعیف مذاکره شده است، قطعا ناراحت می‌شوم. 

به گزارش «انتخاب»، ظریف درباره مقایسه او با محمد مصدق در این گفت‌وگو می‌گوید: «اساسا با این‌گونه مقایسه‌ها موافق نیستم، چون من واقعا قابل مقایسه با مردان بزرگی چون مرحوم مصدق یا دیگران نبوده و برای خودم چنین جایگاهی قائل نیستم».

مشروح گفت‌وگوی وقایع اتفاقیه با دکتر محمد‌جواد ظریف وزیر امور‌خارجه کشورمان در آستانه اجرای برجام، خواندنی است.  

 آقای ظریف! برخی منتقدان دیروز و امروز شما معتقدند، برجام برای کشور عامل دردسر است. حال که برجام در آستانه اجرائی‌شدن است، نظر شما درباره اجرای آن چیست؟ 

من و همکاران‌ام معتقدیم، برجام یک فرصت برای کشور است و یک فرصت مهم برای جمهوری اسلامی. 

 این روزها خیلی از این ادعا‌ها را می‌شنویم؛ شما به عنوان وزیر امورخارجه چرا می‌گویید برجام یک «فرصت» است؟ 

 برای اینکه برجام و اجرای آن، توانست دروغ‌های کسانی را که می‌خواستند علیه این کشور با نام ایران‌هراسی ماجراجویی کنند، برملا کند و ثانیا این امکان را از دشمنان ما گرفت تا بتوانند از شرایطی که برای ‌کشورمان فراهم شده بود، با ایجاد اجماعی جهانی ایران را منزوی کنند. برجام شرایط جدیدی را برای ایران در منطقه، معادلات بین‌المللی و اقتصادی فراهم آورده است. اگر از این شرایط بهترین استفاده را ببریم، قطعا برجام یک فرصت برای ماست اما اگر از این شرایط بهره‌گیری نکنیم، این فرصت خنثی می‌شود یا حتی شرایط پسابرجام تبدیل به یک تهدید خواهد شد. 

 چطور می‌توانستیم از فرصت پسا‌برجام استفاده کنیم؟ 

اگر ما با ابتکار عمل حرکت کنیم و خودمان برنامه‌ریزی کنیم، فرصت‌های فراوانی برایمان فراهم می‌آید اما اگر گرفتار دعوای داخلی شویم و اجازه دهیم دیگران برای ما برنامه‌ریزی کنند، قطعا فرصت ما از دست خواهد رفت و ممکن است این فرصت تبدیل به تهدید شود. پسا‌برجام یک فضا ایجاد کرده است و یک وضعیت محتوم نیست. اگر ما از این فضا استفاده نکنیم، معلوم نیست بعد از آن چه خواهد شد. ما باید طرح داشته باشیم. در مرحله پسابرجام میزان جذب سرمایه‌گذاری و نیز افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی مهندسی را ملاک ارزیابی نمایندگی‌هایمان در نظر می‌گیریم. این بحث فقط راجع به عملکرد سفرا نیست بلکه علاوه بر آن، اگر روزی بخواهیم تصمیم بگیریم که کدام نمایندگی‌ها را تعطیل کنیم هم این ملاک مورد توجه خواهد بود. درواقع ما می‌سنجیم کدام نمایندگی‌ها در کشور اشتغال بیشتر و سرمایه‌گذاری بیشتری ایجاد کردند. بنابراین اگر از برجام به این شیوه استفاده کردید، این حرکت در واقع  زمینه نفوذ شما می‌شود اما اگر استفاده نکردید و منفعل بودید، برجام زمینه نفوذ دیگران خواهد شد. 

 آیا می‌توانید ضمانت دهید که 1+5 بر سر تعهداتش باقی بماند؟ 

هیچ‌کس نمی‌تواند درباره رفتار آینده دیگران ضمانت دهد اما این را می‌توانم بگویم که توانایی هسته‌ای ما، خیلی سریع‌تر از برقرارکردن مجدد تحریم‌ها فراهم می‌شود. 

 در گفت‌وگویی که پیش‌تر از شما منتشر شد، به آیه« وَ تِلْک الْأَیامُ نُداوِلُها» اشاره کرده‌اید، اگر یک زمانی دولتی روی کار بیاید که مذاکرات و کارهای شما را نپسندد و اجرای برجام را خیانت تلقی کند، آیا برای آن روز و پاسخ به نقدها، فکری کرده اید؟ 

من بین خودم و خدا به آنچه که به ذهنم رسیده است و دانشش را داشته‌ام، عمل کرده‌ام. همواره هم گردش ایام مد نظرم بوده است، لذا آنچه به من اطمینان می‌دهد این است که احساس کنم بین خودم و خدا خیالم راحت است. 

 سخت‌ترین روز شما در مدت تصدی وزارت خارجه چه بود؟ 

روزهای سخت زیادی داشتیم اما روزهای مذاکرات نهایی، روزهای سخت‌تری بودند که من فراموش نمی‌کنم. چند بار خواستم مذاکرات را متوقف و به تهران برگردم، واقعا به این تصمیم رسیده بودم اما هر بار بعد از ردو‌بدل‌شدن پیام‌ها، راه‌حل‌هایی پیش پای ما قرار گرفت و امیدوار شدیم. 

 می‌گویند شما مثل مرحوم مصدق؛ بستگی به شرایط روز و برخوردها، کمردرد می‌گرفتید. تا چه حد این ادعا صحت دارد؟ 

اساسا با این‌گونه مقایسه‌ها موافق نیستم، چون من واقعا قابل مقایسه با مردان بزرگی چون مرحوم مصدق یا دیگران نبوده و برای خودم چنین جایگاهی قائل نیستم. 

 برخی می‌گویند که شما در مقطعی، تمارض به کمر درد کردید؟ 

نه، هیچ‌وقت چنین کاری انجام نداده‌ام. من واقعا در دوره‌های خاصی به لحاظ عصبی و فشار کاری، دچار کمر‌درد می‌شدم. در دور آغاز مذاکرات هم که با این وضعیت مواجه شدم، بسیار سعی کردم این مسئله دیده نشود اما به‌هر‌حال برخلاف میل ما، خبرنگاران دیدند. 

 مایلم به وضعیت و کار شما در وزارت خارجه اشاره کنم. شما در انتخاب سفرا دو کار جدید انجام دادید. یکی انتخاب آقای دکتر ادیبی به عنوان یک سفیر کرد اهل تسنن و دیگری انتخاب سفیر زن. شما در انتخاب سفرا با مشکل مواجه نبودید؟ اصلا چرا سفیر زن انتخاب کرده‌اید؟ 

معمولا کار جدید‌کردن کمی سخت است. در کشور ما دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که البته قابل احترام هستند. بعضی‌ها طبعا با حضور زنان در برخی مسئولیت‌ها مخالف هستند اما اکثریت جامعه معتقدند افراد باید بر اساس شایستگی، مسئولیت قبول کنند. 

 آیا این انتخاب سفرای زن یا اهل تسنن  را ادامه می‌دهید؟ 

بله، اگر افرادی باشند که شایستگی فعالیت در پست سفارت را داشته باشند، قطعا استقبال می‌کنیم و این روند را دنبال می‌کنیم. به عنوان نمونه درباره انتخاب آقای ادیبی، همه ایشان را گزینه مناسبی می‌دانند و از ایشان و توانایی‌هایشان تعریف می‌کنند و طبعا من هم از این انتخاب خوشحال هستم.    درباره خانم افخم هم مطمئنم که ایشان می‌تواند در سفارت مالزی عملکرد موفقی داشته باشد. این تصمیم هم توسط شورای معاونین وزارت خارجه گرفته شد. البته تمام تصمیمات در شورای معاونین گرفته می‌شود و روند خودش را طی می‌کند و افراد پس از کسب امتیازات لازم در معرض انتخاب، به‌عنوان سفیر در شورای معاونان  قرار می‌گیرند. 

 وزارت خارجه تا چه حد در انتخاب سفرا دستش باز است؟ آیا تحت فشار کسی، وزارت خارجه سفیر انتخاب کرده است؟ 

انتخاب سفرا موازین و پروتکل‌های مشخصی دارد. سفیر به‌هرحال نماینده رئیس‌جمهوری است و قطعا ایشان در برخی موارد نظراتی داشته‌اند و با توجه به تجربه و شناختی که حتی بیش از من به کارمندان وزارت خارجه دارند، نظراتشان صائب بوده و مواردی که به توصیه ایشان عمل کرده‌ایم تجربه‌های موفقی بوده است. 

 فکر می‌کنید رقیب شما در انتخابات 1400 چه کسی باشد؟ 

من به‌هیچ‌وجه به اصل مسئله فکر نکرده‌ام، بلکه فکر می‌کنم تصور‌کردن این مسئله، غیب‌گویی است که به واقعیت نخواهد پیوست. من بدون تعارف و مجامله، می‌گویم همین یک کاری را که بلدم در سیاست خارجی، توانستم انجام دهم. واقعیت این است که من نمی‌خواستم مسئولیت سنگین وزارت خارجه را بپذیرم. با اصرار و لطف جناب آقای دکتر روحانی و تأکید خانواده و دوستان،  این مسئولیت را پذیرفتم. برعکس دوره‌ها و سال‌های قبل که معمولا خانواده‌ مخالف پذیرفتن مسئولیت بودند اما این‌بار خانواده اصرار کردند که من بپذیرم تا شاید بتوانم کمکی که از دستم برمی‌آید، انجام دهم. به‌خاطر شور و شعفی که پس از 24 خرداد در مردم هویدا شده بود، اصرار کردند اگر کاری بلد هستید انجام دهید. من هم تا حدودی این کار را بلد بودم و پذیرفتم. 

 پشیمان نیستند از اینکه به شما اصرار کردند؟ 

بعضی وقت‌ها چرا. در روزهای که می‌بینند من چقدر تحت فشار از داخل کشور هستم، پشیمان می‌شوند. وقتی من 9 ساعت در اجلاس سوریه می‌ایستم و در حد بضاعت کم خودم، مانع از این می‌شوم که برخی نکات خلاف منافع مردم سوریه و مردم منطقه تصویب شود. بعد بعضی نقد‌های غیرمنصفانه و رهنمودهای کلی را از کسانی می‌شنوم که حتی یک دقیقه در عمرشان مذاکره نکرده‌اند تا چه رسد به اینکه با 20وزیر خارجه مدعی بنشینند و بحث کنند و اینکه به خودشان اجازه می‌دهند که بگویند ضعیف مذاکره شده است، قطعا ناراحت می‌شوم. 

 این فشارها را به داخل خانه هم منتقل می‌کنید؟ 

سعی می‌کنم چنین اتفاقی رخ ندهد اما قطعا وقتی شرایط من را می‌بینند، درک می‌کنند. 

 اگر در دوره بعدی به شما پیشنهاد شود که وزیر خارجه شوید باز هم می‌پذیرید؟ 

من  تأکیدی بر اینکه حتی دو سال آینده، وزیر بمانم ندارم. همیشه هم امیدوار بودم تا زمانی که می‌توانم خدمت کنم، کارم را انجام دهم. البته تا زمانی که مسئولیت روی دوش بنده باشد، قطعا حق ندارم شانه خالی کنم.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
16
472
خدا نگهدارت باشه مرد مدبر...
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
یه ایران پشتته مرد :)
ناشناس
| Italy |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
ملت فرهیخته و نجیب ایران شاهد زحمات طاقت فرسای شما و همکفرانتان بوده اند..نبایستی حرفهای مشتی کوتوله سیاسی خللی در عزم سرداردیپلماسی کشور وارد کند..همه ملت تمام قامت پشتیبان شما هستند..
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
13
372
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.
اذين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
12
321
درود بر دكتر ظريف و همكارانشان خداوند متعال پشت و پناهتان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
7
255
شما خودتو ناراحت نکن آقای ظریف.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
9
233
درود بر ظریف .مرد میدان تلاش و کار.خسته نباشی دلاور بزرگ عرصه دیپلماسی.
دوستدار ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
7
232
غصه نخور وزیر خردمند ایران... ملت ایران پشتیبان شماست.
و خداوند در همه کتب آسمانی وعده داده که هرکس مرا یاری کند،او را یاری خواهم کرد. یاری رساندن به مردمان مظلوم خدا، یاری رساندن به خداست.
خدا و دعای ملت ایران با شماست.
دانشجوی دکترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
9
204
درود بر بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران جناب آقای دکتر ظریف...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
8
179
آقاى دكتر ظريف،سپاس،سپاس وسپاس اكثريت قريب باتفاق مردم مى فهمند كه شما چه كار بزرگى انجام داده ايد،به كوتوله هاى سياسى و غير سياسى كه بيجا در سياست دخالت مى كنند اعتنا نكنيد.
اردشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
9
164
جناب ظریف هر آدمی کمی وجدان تو وجودش داشته باشه خیلی خوب میفهمه چه سختی و مرارتی برای برداشتن تحریمها کشیدین...شما و تیم حرفه ای شما با غولهای صدساله دیپلماسی کل دنیا جنگیدین.
اونهایی که شما رو زیر تیغ انتقاد بی رحمانه و غیر منصفانه میبرن حداکثر هنرشون حمله به سفارتها و پرگویی پشت تریبونهاست. بقول ایرانیها تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.
نگران نباشید عزت شما دست خداست و برای همیشه تو تاریخ ایران ماندگار شدید. حق یارتان
شهرام
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
6
137
جناب دکتر همینکه پیش وجدان و خدای خودت احساس آرامش می کنید نشان از کار درست است موفق باشید و پایدار
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
7
126
نامت همیشه ورد زبان هاست،زیرا هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
6
122
تو قلب همه ایرانیاها قرار داری دکتر ظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
6
115
وزیر خارجه محبوب ملت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
6
108
وزير دوست داشتني ؛‌كاردان؛ مهربان؛با درايت؛دلسوز؛...باعث افتخار هر ايراني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
8
123
چه جنتلمن
خیلی حال میکنم با شخصیتش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
5
103
آقای دکتر ظریف , خدا قوت , خسته نباشید . این کشور به وجود شما حالا حالاها نیاز دارد همانطور که به وجود عزیز سردار بزرگمان حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد . راه سختی است و هرکسی نمی تواند از پس آن بر بیاید . خدا شما را حفظ کند و سلامت باشید. آدم کوته بین هم در مملکت زیاد است . خودتان را ناراحت نکنید. خدا , رهبر عزیز و مردم را دارید کافیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
5
122
او واقعا یک نابغه در عرصه دیپلماسی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
76
درود دورد درود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
4
75
درود بر این مرد بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
70
درود بر این مرد بزرگ
ناشناس
|
Romania
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
3
72
ای درود و ثنای خدا و مردم بر تو باد که سمبل دانش ، عقلانیت ، درایت و تعهد ایرانی مسلمان و فرهیخنه هستی. باید به ایرانی بودن خود با وجود چنین شخصیتهائی افتخار کرد. مردان بی ادعا و دانشمند و با کفایت.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
4
75
اقای ظریف مهم اینه که مردم دوستت دارند و میفهمند چقدر سنجیده عمل میکنید
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
4
72
خيلي صبر داري بخدا !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
4
68
دروووود بر بزرگ مرد شریف سردار دیپلماسی کشورم ایران.خوشحاالم حال سکان دیپلماسی به دست مرد اخلاق دکتر ظریف افتاده.خدا پشت و پناهت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
39
جناب آقای دکتر ظریف
مردم قدرشناس ایران از جناب عالی کمال تشکر و قدردانی را دارند و به داشتن نابغه ای چون شما افتخار می کنند.
انتقاد کردن که کاری بسیار ساده است تنها از کسانی سر می زند که قدرت انجام نداشته و حسادت می کنند.
اما انجام دادن کار فقط از عهده اشخاص بسیار بسیار محدودی بر می آید.
درود بر شما و خداوند یار و نگاه دار شما باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
36
درود بر آقای ظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
34
ظریف جان بعضی ها هم که جاهلندمردم که می فهمن شما به کارت ادامه بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
37
خیلی با پرستیژ و افتادگیت حال میکنم
خدا هر کسی از مسولین و که نیتش خیره عاقبت بخیر کنه
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
35
خداقوت
بزرگ مرد تاریخ ایران
دعای یک ملت پشت و پناهت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
30
خيلي صبر داري بخدا !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
27
خداوند یار و یاورتان باد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
24
انتخاب جان گزارش لحظه به لحظه از وین بذار...دلمون برا تو لحظات و اضطرابش تنگ شده....این دفعه آخره دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
27
درودبر ظریف
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
25
خدا حفظت کنه . این مرد پر از انرژی مثبته . خدا پشت و پناهت باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
24
ما قدر شما بزرگوار را می دانیم
از روستای سار کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
27
ما قدر شما بزرگوار را می دانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
26
ادب مرد به ز دولت اوست .....زنده باد دولت مودبان دولت روحانی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
26
من ظریف رو دوست دارم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
24
جناب دکتر ظریف محترم با سواد و دوست داشتنی
ملت ایران به شما افتخار میکنه...
من برای موفقیت شما اشک ریختم...
ناشناس
|
Romania
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
13
آقای ظریف را با وزرای خارجه قبلی مقایسه کنید اون اعتبار کجا و این اعتبار کجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
26
توکل بر خدا کن که ایشالا خدا همه رو به راه راست هدایت خواهد کرد...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
26
فقط درود مرد بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
22
خدا نگهدارت باشه جناب آقای ظریف عزیز
همیشه عزیز و دوست داشتنی خواهی ماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
24
خدا نگهدارت باشه جناب آقای ظریف عزیز
همیشه عزیز و دوست داشتنی خواهی ماند
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
24
خسته نباش دلاور خدا نگهدارت
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
23
سلام آقای دکتر ظریف عاقبت نیکو برای متقین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
21
درود بر ظريف عزيز اززحماتت متشكريم در دل مردم جاى داريد
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
23
فقط میتونم بگم خدا برای ایران نگهت داره....دوست داریم ظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
22
آدم وقتی صحبتهای این مرد نازنین و میهن دوست و صادق را میخواند احساس شعف میکند .
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
23
دکتر من هروقت تصویر یاصدا شما میبنم یامیشنوم به ایرانی بودنم افتخار میکنم به حرف این ادمها گوش نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
19
انها اهل مذاکره نیستند اهل محاکمه هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
2
21
خسته نباشید
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
18
آقای دکتر برای شما وخانواده محترم شما بعد از رضای خدا همین کافی نیست که ملت ایران قدر دان زحمات شماست ؟ به حرف بی انصافها اهمیت ندهید .این افراد تعدادشون کم و صداشون زیادی بلنده .البته منتقدین دلسوز کمک شما هستند .موفق باشید .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
18
سلام آقای دکتر ظریف عاقبت نیکو برای متقین است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
19
در هر دور ه ای از تاریخ دلواپس وجود داشته دکتر جان ، شما به دل نگیر . مردم به شما امید بسته اند . خدا نگهدارتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
17
دکترظریف همیشه اینطور بوده کسایی که الفبای سیاست را نمی دونن نقاد می شوند و ژست منتقد رو می گیرن عملکرد آقایان در چند سال اخیر گویای خیلی چیزا هست مردم فهیم ما ارزش شما رو می دونن و براتون ارزش قایلند، بزارید اونها هم دلشون خوش باشه و دستشون و نیت شون برا مردم بیشتر رو میشه
ارمین
|
Iceland
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
17
تونیکی میکنی دردجله انداز که ایزد دربیابانت دهد باز..سلام درود بر اقای ظریف. شما برای یک ملت قدم برداشتی نه برای یک عده خواص کارشما بعنوان یک دستاورد بزرک برای ملت ایران توی تاریخ ثبت میشه چون ملت درین مدت خیلی فشارهارو بخاطر تحریم تحمل کردن..بازهم خدواند شما را حفظ کند
rafieei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
19
درود بر ظریف سردار بی مدعا
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
18
دکتر خدا با توست پس غمت نباشه
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
21
گل گفتی سردار عرصه دیپلماسی . تازه هم فرق mpt و npt را هم نمی دانند ! همش هم فنلاندند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
20
درودبر بزرگمرد عرصه دیپلماتیک ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
19
درود بر دکتر ظریف سردار بی مدعای ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
22
زنده باددتر ظریف وهمکارانش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
9
زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته بجاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
اقای دکتر ظریف برای همیشه در یاد خواهی ماند
دوستت داریم
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
درود بر ظریف
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
9
بزرگوار :با ایمان وشجاعت و شهامت و وجدان کاری که بنا به اذعان دوست و دشمن در ذات شما هویداست بدون شک انسانهای منصف شما را در قامت دبیر کلی سازمان ملل می بینند من به عنوان یک ایرانی از اینکه دانشمندانی چون جنابعالی سکاندار دپپلماسی کشورم هستید به خود می بالم
سیدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
جناب آقای ظریف. مطمئنا نام شما در تاریخ ایران نیک ماندگار خواهد ماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
خسته نباشی دلاااااااااااااااااااااور خدا قوت قهرمااااااااااااااااان
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
درود بردکتر ظریف
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
دکتر جان دوستتداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
7
تو برای رضای خدا و مردم کار کردی هیچ توقعی هم از غیر خدا نداشته باش و اینو بدون خداوند و مردم سفت و سخت حامی تو هستند و روز به روز به شما بیشتر علاقه مند میشوند . تو بمان تا ایرانم به تو افتخار کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
7
خدا به همراهت ٬تاریخ برایت به احترام خواهد ایستاد ونیک نامت را می برد فرزندان ما تورا می ستایند افرین برغیرت ومردانگیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
6
درود بر دكتر ظريف
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
6
خدا پشت و پناهت باشد چشم دشمنانتان کور باد هرکس با خدا باشد خدا هم با اوست موفق باشی بزرگ مرد دیپلماسی جهان
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
7
باسلام و درود و خسته نباشیدبه دکتر ظریف وهمکارانش
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
نگران نباش ظریف جان
میلیون ها ایرانی برای سلامتی و موفقیت بیشتر شما دعا می کنند
حالا عده ای هم نقد غیر منصفانه کنند خیالی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
فقط يك كلام
خدا قوت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
8
درود بر دکتر ظریف بزرگ مرد تاریخ دیپلماسی ایران
نظرات بینندگان