arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۴

گران‌ترین قرآن بازار چقدر قیمت دارد؟ / قرآنی با پنج هزار غلط املایی!

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن گفت: گرانقیمت‌ترین قرآن موجود در بازار حدود 5 هزار غلط املایی و اعرابی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن گفت: گرانقیمت‌ترین قرآن موجود در بازار حدود 5 هزار غلط املایی و اعرابی دارد.

به گزارش «انتخاب»،  احمد حاجی شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در نشست هم‌اندیشی همایش «30 سال تلاش جهادی در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم» گفت:  هدف از تشکیل سازمان نظارت بر چاپ و نشر قرآن وجود غلط‌های بسیاری در قرآن‌های موجود پیش از انقلاب بود به طوری که هیچ قرآنی را بدون غلط در آن سالها پیدا نمی‌کردیم اما پس از انقلاب با تاسیس دارالقرآن تصمیم بر تصحیح قرآن‌ها گرفته شد و در اسفند 1362 این مسئولیت به سازمان تبلیغات اسلامی داده شد.

وی افزود: بعد از آن قرآن‌های موجود در کشور بررسی شد و پس از یک سال شروع به تصحیح قرآن‌ها کردیم و از آن تاریخ هر دستگاهی تصمیم به چاپ قرآن را داشته باشد باید نسخه اولیه  آن را به سازمان نظارت واگذار کند.

حاجی شریف اظهار داشت: پس از بررسی‌های اولیه از نظر کتابت، همه اشکالات ویرایشی قران بررسی و تصحیح و ظرف 24 ساعت به ناشر تحویل داده می‌شود و پس از برطرف کردن این مشکلات مجوز چاپ صادر می گردد.

وی ادامه داد: کار مجوز در اینجا به پایان نمی‌رسد و پس از چاپ قرآن که عمده مشکلات قرآنی پس از چاپ آن بوجود می‌آید، بار دیگر نسخه چاپ شده به سازمان دارالقرآن ارائه می‌شود و پس از بررسی‌های دوباره مجوز نشر آن را صادر خواهیم کرد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کریم بیان کرد: حدود 60 نفر مصحح در سازمان نظارت وجود دارند که از قاریان برجسته، طلاب، فارغ‌التحصیلان زبان عربی هستند و پس از گذراندن دوره‌ آموزشی ما به صورت ویژه آموزش‌های لازم را خواهند دید که جالب است بدانید بیشتر فعالان این حوزه بانوان هستند که با توجه به حقوق کمی که به آنها پرداخت می‌شود بیشتر برای رضای خداوند کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد مصححان ما به طریقی است که هر نسخه توسط 5 نفر که با درجات مختلفی از دقت و سواد هستند بررسی می‌شود و بار پنجم دیگر غلطی از نظر آنها جای نمانده است.

حاجی شریف در رابطه با خوشنویسی نسخ قرآن گفت: ما در ایران هفت خوشنویس برجسته داریم که قرآن‌هایشان در دنیا به چاپ رسیده و حتی برخی از آنها تا هفت قرآن را مانند حسین وقاع خوشنویسی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: گرانقیمت‌ترین قرآن موجود در بازار با قیمت 5 میلیون تومان است که در قرن یازدهم میلادی توسط نورالدین محمد اصفهانی خوشنویسی شده و حدود 5 هزار غلط املایی در آن وجود دارد.


نظرات بینندگان