arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

اشرفي اصفهاني: روحانی از رهبری درخواست حکم حکومتی کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد: نشست شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان آذري زبان روز گذشته با حضور و سخنراني اعضاي اين شورا برگزار شد. محمد اشرفي اصفهاني و ابوالفضل شكوري طي سخناني از عملكرد هيات‌هاي نظارت شوراي نگهبان درباره رد صلاحيت گسترده اصلاح‌طلبان انتقاد كرده و خواستار بازنگري در اين موضوع شدند.

پس از پايان اين نشست محمد اشرفي اصفهاني در گفت‌وگويي كوتاه از تهيه فهرستي از رد صلاحيت شده‌ها توسط حسن روحاني براي رايزني با مقام معظم رهبري خبر داد و گفت: با خوش‌بيني تمام اميدواريم شوراي نگهبان اقدام هيات‌هاي نظارت را بازبيني كند و وضعيت كانديداهاي انتخابات اين‌گونه باقي نماند. وي افزود: قطعا فقهاي شوراي نگهبان به اين مساله رسيدگي خواهند كرد چرا كه اتفاق فوق با تدبير مقام معظم رهبري براي زمينه‌سازي براي حضور حداكثري مردم در انتخابات در تضاد است.

اشرفي اصفهاني در ادامه گفت: آقاي روحاني بسيار محكم براي حل و فصل ماجراي رد صلاحيت‌ها ايستاده و تا آنجايي كه اطلاع دارم فهرستي از برخي اسامي را خدمت مقام معظم رهبري برده‌اند تا حكم حكومتي بگيرند واين مساله را حل كنند، از همين رو نبايد خيلي نگران بود.

وي در توضيح چگونگي فرآيند بررسي صلاحيت‌ها در هيات‌هاي نظارت اظهار كرد: بررسي صلاحيت‌ها توسط هيات‌هاي نظارت چند مرحله دارد. افرادي را كه هيات نظارت استان‌ها رد صلاحيت كرده به هيات نظارت مركزي براي بررسي خواهند رفت، از آنجا به شوراي نگهبان مي‌رود و قطعا وضعيت ردصلاحيت‌ها اين‌گونه باقي نخواهد ماند. وي افزود: به هر حال در هر دوره‌اي اصلاح‌طلبان با مساله ردصلاحيت‌ها مواجه بودند و نهايتا در آخر خط كه حقوقدانان و فقها هستند مسائل را حل مي‌كنند.
اشرفي اصفهاني اعلام كرد: ٩٠ درصد كانديداهاي اصلاح‌طلب را به اتهام عدم التزام عملي به اسلام رد صلاحيت كرده‌اند.

محمد اشرفي اصفهاني، رييس هيات بدوي رسيدگي به تخلفات اداري پيش از گفت‌وگو با «اعتماد» و طي سخناني در نشست شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان آذري زبان با انتقاد از رد صلاحيت گسترده اصلاح‌طلبان گفت، اتفاقي كه در ماجراي بررسي صلاحيت كانديداهاي اصلاح‌طلب افتاده بسيار نادر و غم‌انگيز است.

وي با تاكيد بر اينكه اگر مردم نتوانند نامزدهاي خود را در انتخابات ببينند براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي با ترديد مواجه خواهند شد، تصريح كرد: متاسفانه امروز مي‌بينيم به بسياري از اصلاح‌طلبان انگ زده شده كه اعتقادي به اسلام ندارند.

اشرفي اصفهاني با تاكيد بر اينكه چه بخواهيم و چه نخواهيم تقريبا نيمي از كشور اصلاح‌طلب هستند، اظهار كرد: متاسفانه ٩٩درصد كانديداهاي اصلاح‌طلب ردصلاحيت شده‌اند و در ميان اين ٣٠ نفري هم كه صلاحيت‌شان تاييد شده چهره‌هاي شاخص بسيار كم است.
وي افزود: علت ردصلاحيت من را عدم پايبندي به اسلام مطرح مي‌كنند. در حالي كه حداقل ٥٠ سال بنده امام جماعت بوده‌ام و اين عمامه را آيت‌الله بروجردي در سال ٣٨ بر سر من گذاشته است. وي تصريح كرد: بنده به فشار رييس دولت اصلاحات و آقاي هاشمي به عرصه انتخابات مجلس آمدم و از نتيجه آن بسيار متعجب شده‌ام.

نظرات بینندگان