arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله کعبی:

چهار لیست برای مجلس خبرگان آماده کرده بودند اما پروژه نفوذ شکست خورد

همانطور که در انتخابات 92 طرفداران جنگ و مخالفان جنگ را مطرح کردند اکنون هم با تهییج احساسات به جایی که می‌خواهند برسند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله کعبی گفت: در رای دادن باید مسائل قومی و قبیله‌ای کنار گذاشته شود و افرادی را انتحاب کنیم که به درد انقلاب می خورند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی یک پیروزی بزرگ تمدنی برای اسلام ناب بر پایه آموزه‌های اهل بیت در این دوران است.

آیت الله کعبی ادامه داد: این انقلاب در امتداد نهضت انبیاء و اوصیای الهی و با بهره‌گیری از ظرفیت بسیار بالای روحانیت و اسلام و مکتب اهل بیت و رهبری و هدایت رهبر کبیر انقلاب و حضور مردم مؤمن و روحانیت این حادثه قرن شکل گرفت و این پیروزی بزرگی برای اسلام و مکتب اهل بیت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نظام جمهوری اسلامی را متعلق به اهل بیت در عصر غیبت عنوان کرد و تصریح کرد: حفظ این دستاورد بزرگ برای اسلام در این دوران از اهم واجبات الهی است و طبعاً همیشه حفظ پیروزی از خود پیروزی مهم‌تر است و در عملیات نظامی هم همیشه می‌گویند که پدافند مهم‌تر از آفند است.

وی ابراز داشت: در جنگ افرادی لازم هستند که در سنگر بایستند تا دشمن حمله نکند؛ در این سی و هفت سال انقلاب اسلامی با مخاطرات داخلی و فتنه‌های متعدد روبرو بود؛ ابتدای انقلاب مخاطره عمده ناشی از گروهک‌های داخلی بودند که می‌خواستند نهضت را بربایند و وابستگان به رژیم گذشته و کودتاها.

آیت الله کعبی افزود: بعد از فتنه‌ها جنگ سنگینی از سوی استکبار جهانی و نوکری صدام صورت گرفت و بعد از آن هجوم فرهنگی را دستور کار قرار دادند که بعد شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و رخنه فرهنگی شکل گرفت و در دهه سوم عمدتاً طراحی برای ایجاد انحراف معرفتی و فکری و در دهه چهارم انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند و مستحکمی تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز اقتدار منطقه‌ای و بین المللی نظام اسلامی به گونه‌ای است که برنامه‌های دشمنان برای دست اندازی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی شکست خورده است منتها طراحی دشمن در این مرحله برنامه نفوذ است تا در ساختمان مستحکم نظام اسلامی نفوذ کند.

وی وجود زیرساخت‌های قوی‌تر برای ساختمان را باعث نفوذ ناپذیری و مقاومت در برابر زلزله دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی هم از لحاظ زیر بنا و ساختار و منابع انسانی و اهداف به گونه‌ای استحکام دارد که نفوذ‌های دشمن کارساز نیست و نمی‌تواند این بنای عظیم و مستحکم انقلاب اسلامی را تهدید کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: هر که با جمهوری اسلامی همکاری کند پایدار خواهد ماند و هر حرکت او عمل صالح محاسبه خواهد شد؛ مرگ بر آمریکا و اسرائیل ملت ایران یک عمل صالح به حساب می‌آید؛ اما کسانی که به جمهوری اسلامی پشت می‌کنند منت می‌گذارند و از آن جدا می‌شوند به خود ضرر می‌زنند

نماینده مردم خوزستان مجلس خبرگان رهبری استحکام ایدئولوژیک و ذهنی را اولین دلیل استحکام جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دومین دلیل استحکام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و ولایت روح اسلام است و برش انحرافی اسلام در تاریخ انحراف از ولایت و رهبری بوده است و علت بازگشت اسلام عزیز به صحنه در دوران معاصر نقش ولایت و رهبری به عرصه بوده است.

وی با مد نظر قرار دادن استحکام ساختاری ابراز داشت: امام و امت بنای مستحکمی را بر پایه ساختار درست قرار دادن که بنای آن قانون اساسی مترقی و امروزی بر پایه دو مؤلفه جمهوری و اسلامی است که محصول آن آزادی، پایداری، استقامت و پیشرفت و عدالت و استحکام در مقابل دشمنان برپایه آموزه‌های اسلامی بوده است.

آیت الله کعبی به مردم سالاری اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه عمود خیمه مردم سالاری است؛ دلیل چهارم استحکام جمهوری اسلامی ملت فهیم، بصیر، حاضر در صحنه و گوش به فرمان خود در مراسم مختلفی مانند محرم، صفر، نماز جماعت، راهپیمایی‌های 22 بهمن روز قدس، 9 دی و حاضر در صحنه‌های مختلف، سرمایه و گنج نفوذ‌ناپذیر جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنصر پنجم استحکام انقلاب اسلامی را جهاد و فداکاری عنوان کرد و اظهار داشت: روحیه بسیجی باعث پایداری انقلاب اسلامی شد؛ بسیجی کسی است که خود را بدهکار جمهوری اسلامی می‌داند نه طلبکار؛ فرد بسیجی هرجایی که اسلام به او نیاز دارد در صحنه حاضر می‌شود و مجاهد و مقاوم، فداکار، صادق، چابک، با امید، با نقشه، مصمم، با عزم و اراده وارد صحنه می‌شود و در لحظه درست عمل می‌کند.

وی با یادآوری وقایع انجام شده در سی و هفت سال طول عمر انقلاب اسلامی گفت: استحکام ایدئولوژیک، ولایت و رهبری، ساختار مردمی و روحیه بسیجی باعث شده که با حفظ این مؤلفه‌ها با دشمن مقابله کنیم و انقلاب پیش برود.

آیت الله کعبی با ابراز تأسف از در معرض قرار گرفتن تهدید‌های دشمن این پنج مؤلفه معرفی شده گفت: جنگ دشمن امروز جنگ نرم است و حفظ امنیت انقلاب در مقوله فرهنگ و حوزه سیاست و گفتمانی باید تعریف شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مقابله با تهدید ایدئولوژیک اظهار داشت: با ایجاد خدشه در ارکان ایدئولوژیک ارکان نظام با ادبیات روشنفکری تجدد خواه که از لحاظ ظاهر شکل و شمایل ادبیات اسلامی دارد به جنگ ایدئولوژیک نظام آمده‌اند؛ از کسانی مانند عبدالکریم سروش‌ها سئوال کنید هیچ درباره اسلام نمی‌گفتند و معرفت، ایجاد خدشه در فقه قبض و بسط تئوری‌های در شریعت ادامه دادند و اکنون می‌گویند که معنویت چیز بی‌خودی است.

وی گفت: دشمن در فتنه 88 می‌خواست سیزده میلیون را در برابر بقیه قرار دهند و با اعمال قانون و بصیرت افزایی درست بشارت‌ها و تهدید‌ها خیلی از این فتنه‌گران را جدا کردند و بعد از سخنرانی رهبری راه‌هایشان جدا شد ولی فتنه پیچیده‌ای بود.

آیت الله کعبی با اشاره به دیدگاه دشمنان ایران گفت: دشمنان می‌گویند که زمان رهبری عالی ایران کاری نمی‌توانیم کنیم و برای بعد او باید برنامه‌ریزی کنیم و صراحتاً می‌گویند که جریان غرب گرا ظرفیت رهبرسازی دارد و این دارای چند گام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: گام اول با تضعیف مجلس خبرگان و شکل دهی یک مجلس خبرگان متأثر از نظام‌های جناحی و دعواهای گروهی و اینکه ملت را به چند قطب تقسیم کنند، طرفداران نظارت و شورای رهبری و مخالفان آن‌ها.

وی ادامه داد: همانطور که گفته‌اند در صدد آن هستند که همانطور که در انتخابات 92 طرفداران جنگ و مخالفان جنگ را مطرح کردند اکنون هم با تهییج احساسات به جایی که می‌خواهند برسند؛ در صورتی که اینطور نیست که یک عده مخالف و یک عده موافق باشند بلکه این جملاتی است که توسط انقلابیون فرسوده و پشیمان در فضای رسانه‌ای پرت شد و دشمن این را گرفت و آن را پرورش می‌دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هدف دشمنان دو قطبی کردن مردم با نگاه آلوده سیاسی است؛ امروز جریان غرب گرا و کسانی که خودشان را تافته جدابافته و اشرافی می‌دانند در اتاق‌های فکر به گونه‌ای طراحی می‌کنند که نتیجه آن را باید در روزنامه آل سعود و کشورهای خلیج فارس و اطراف آن بخوانیم که این جریان در حال پیروزی بر ولایت فقیه است.

آیت الله کعبی در تبیین این روند گفت: این‌ها می‌گویند که این افراد خطوط قرمز را شکستند و البته که سیاست آنها ایجاد شکاف و ایجاد تشنج درونی و در نهایت نفوذ است.

وی با اشاره به مسائل انتخابات گفت: چهار لیست توسط دشمنان انقلاب آماده شده بود که برای مجلس خبرگان ارائه شود؛ علاوه بر این طریق یک لیست و یک روحانی سرشناس در هر شهری آماده کرده بودند و این نقشه که بعضی از اسامی با بعضی دیگر مخلوط شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: مجلس خبرگان مانند ارتش یک کشور است؛ خبرگان یک تصمیم اساسی می‌گیرد در زمانی که خلأ رهبری داشته باشیم یا خبرگان موجود آماده نباشد یا قدرت تصمیم نداشته باشد استحکام نظام برای تعیین رهبری با تهدید نفوذ مواجه می‌شود.

وی خبرگان را ایدئولوژیک و معنوی دانست و گفت: ساخت جامعه با حضور روحانیت معنوی انجام می‌شود؛ دشمن سعی می‌کند که در نهایت اگر موفق نشوند در بین روحانیت اختلاف و چند دستگی انجام می‌دهند و روحانیت را به دو دسته موافق و مخالف ولایت فقیه تقسیم می‌کنند.

آیت الله کعبی خبرگان اظهار داشت: این مخالفان با حکم اجتهاد به میدان خواهند آمد و بازیگران این فتنه بزرگان روحانیت را نشانه گرفته‌اند و حتی در واشنگتن اجلاسی با عنوان «روحانیت، چالش‌ها، راهکارها و افق‌های آینده» برگزار کرده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اروپاییان می‌گویند که ما تا حالا درباره روحانیت اشتباه می‌کردیم، ما الان باید با روحانیت دوست شویم و برای مثال 750 استاد در قم هستند که 35 نفر حرف می‌زنند؛ 5 نفر زیاد حرف می‌زنند و می‌توانیم از این ساکتان جذب کنیم.
پروژه نفوذ در خبرگان شکست خورده است

وی ابراز داشت: مؤسسه تأسیس می‌کنند، مدرسه علمیه می‌زنند و افراد زیادی را برای ثبت نام ترغیب می کنند و با اهداف مشخص کار می‌کنند. ولی پروژه نفوذ در مجلس خبرگان شکست خورده است.

وی ادامه داد: در رای دادن باید مسائل قومی و قبیله‌ای کنار گذاشته شود و افرادی که به درد انقلاب می خورند را باید انتخاب کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر ورود به انتخابات با رویکرد ثروت و قدرت باشد در دنیا و آخرت ضررکار خواهند بود ولی اگر هر کس بر اساس تحکیم پایه‌های نظام و آگاه سازی مردم و کمک به مردم باشد این ثواب است و خیر و برکت خواهد 
بود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند «بیعت با امام و انقلاب بیعت با رسول الله است»

وی همچنین با تشریح وظایف خبرگان رهبری، تصریح کرد: کمیسیون تحقیق تا به حال در تمام گزارش ها به این نتیجه رسیده‌اند که رهبری عزیزمان سال به سال و ماه به ماه در هر مسأله تدبیر بسیار بهتر و با امداد و توجه بیشتر نسبت به قبل داشته‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: عده‌ای دوست دارند که اراده‌ای در مقابل اراده‌ رهبری درست کنند و با او مقابله کنند ولی به امید خداوند و یاری مردم در این هدف خود ناکام خواهند ماند.

نظرات بینندگان