arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

تقوی: نباید مراکز تصمیم‌گیری کشور را در اختیار کسانی قرار داد که زندگی‌شان منطبق با اسلام نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نباید با خوشبینی بی‌مورد مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور را در اختیار کسانی قرار داد که زندگی، رفتار و اخلاق او منطبق با اسلام نیست.

سیدرضا تقوی امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: به دشمن نباید خوشبین بود. فکر نکنیم اگر آمریکا امروز لبخند می‌زند، لبخند او از سر دلسوزی است. او دشمن است و نباید به او خوشبین بود و این از آموزه‌های اسلامی ماست که اگر دشمن به ما لبخند زد ما به این لبخند او خوشبین نباشیم اگر دشمن به ما روی آورد فرش قرمز برای او پهن نکنیم که این خوشبینی مذموم و بد است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در انتخاب کارگزاران و مسئولان هم نباید بیش از حد خوشبین بود. نباید با خوشبینی بی‌مورد مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور را در اختیار کسانی قرار داد که زندگی، رفتار و اخلاق او منطبق با اسلام نیست. باید به صلاحیت افراد مطمئن شویم این روزها متاسفانه می‌گویند فلانی آدم خوبی است. او را بفرستید مجلس مگر می‌شود فردی با فاقد شرایط لازم برود مجلس و قانون وضع کند. این خوشبینی‌ها خوب نیست.

تقوی در بخش دیگری از سخنانش خواستار هم‌سطحی و همسانی مسئولان با مردم در معیشت‌شان شد و افزود: اینگونه نباشد که مسئولان در عرش باشند و مردم در فرش و اصلا درد مردم را نفهمند وای بر آن مسئول و فرمانداری که روشش به گونه‌ای باشد که همدلی بوجود نیاورد در میان مسئولان ما نیروهای اینگونه فراوان داریم. فرماندار جای تو آن مجلسی نیست که خودت را از مردم جدا کنی و به یک قشر خاص پیوند زنی.

وی عدالت را از عوامل دیگر در تقویت همدلی بین دولت و مردم دانست و گفت: عیب‌جویی همدلی را مخدوش می‌کند. بی‌دلیل به کسی اتهام ناروایی نزنیم. اگر هم‌درد مردم شویم همدلی بوجود می‌آید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از تخریب افراد در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: این کارها همان ستیزه‌گری و مخدوش کردن همدلی است. در کارهایمان دقت کنیم. به گروه‌گرایی و نخبه‌پروری اعتماد و اعتقاد داشته باشیم. نمی‌شود که وقتی فردی به سر کار می‌آید همه پرسنل آن مجموعه حتی آبدارچی‌اش را بیرون کند بعد ادعا کند که دنبال همدلی است.

نظرات بینندگان