arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

«رستاک» گلچین‌اش را به جشنواره فجر می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست گروه موسیقی رستاک درباره جزییات اجرای این گروه در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر توضیح‌هایی داد.

سیامک سپهری درباره‌ی این اجرا گفت: قصد داریم گلچینی از قطعات‌مان را که در جریان اجرای موسیقی نواحی پیش از این اجرا کرده‌ایم، در جشنواره فجر روی صحنه ببریم. علاوه بر آن، آثار جدیدی را هم اجرا خواهیم کرد.

او ادامه داد: از آنجا که اجرای ما به موسیقی نواحی و مناطق مختلف ایران اختصاص دارد، از سازهای همان مناطق نیز در اجرای قطعات استفاده خواهیم کرد. خوشحالیم که امسال در کنار سایر گروه‌های شاخص در جشنواره روی صحنه می‌رویم و حضور در جشنواره را وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم.

وی درباره کنسرت‌های خارجی رستاک نیز اظهار کرد: فعلا برگزاری تورهای خارجی را منتفی و آن‌ها را به تاریخ دیگری موکول کرده‌ایم.

سپهری درباره ویژگی کاری گروه موسیقی رستاک نیز توضیح داد: از آنجا که هریک از مناطق ایران ویژگی‌های خاص خود را دارد، به هر منطقه‌ای که سفر می‌کنیم با اساتید آن منطقه آشنا می‌شویم و تحقیقاتی را در این‌باره انجام می‌دهیم.

فرزاد مرادی نیز به‌عنوان خواننده گروه رستاک از حضورش در این اجرا خبر داد و گفت: من و برادرم در این اجرای گروه رستاک حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سیامک سپهری از سال 76 براساس جغرافیای فرهنگی، ایران را بخش‌بندی کرد و هر کدام از ما مسؤول یک منطقه شدیم. ما تلاش کردیم در زمینه موسیقی اقوام کارشناسی انجام دهیم. مردم بومی هم به ما کمک زیادی می‌کردند.

او افزود: خیلی متأسفم از این‌که اساتید موسیقی نواحی ایران را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم. آقای محسن‌پور - کمانچه‌نواز - نیز چندی پیش ما را ترک کرد. اتفاقا قرار بود که همکاری‌هایی با ایشان داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان