arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

بمباران 484 هدف در سوریه توسط روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عملیات هوافضای روسیه در سوریه ادامه دارد و هواپیماهای روسی در 3 روز اخیر 484 هدف تروریست ها در مناطق مختلف این کشور تروریست زده بمباران کردند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: هواپیماهای روسی در سه روز اخیر با 169 سورتی پرواز اهداف تحت کنترل تروریست ها را بمباران کرده و خسارات بسیار سنگینی به گروه های تروریستی در سوریه وارد کردند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، بمب افکن های راهبردی توپولف-22 ام3 نیروی هوایی روسیه در سه روز اخیر 18 پرواز از این کشور به سوریه انجام داده و مراکز تجمع تروریست های داعشی و تجهیزات و ادوات جنگی و تسلیحات سنگین آنها را در حومه شهر دیرالزور سوریه بمباران کردند.

این هواپیماها پس از دو هزار کیلومتر پرواز از روسیه به سوریه و بمباران مراکز تروریست ها در این کشور به پایگاه های خود بازگشتند.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: هواپیماهای روسی برای حمایت و پشتیبانی هوایی از عملیات ارتش سوریه و نیروهای معارضان سوری در مقابله با تروریست ها، هر روز به بمباران مراکز گروه های تروریستی در مناطق مختلف سوریه می پردازند.

ارتش سوریه نیز به موفقیت های بزرگی در استان لاذقیه دست یافته است و در 24 ساعت اخیر 92 کیلومتر مربع از اراضی این منطقه را از اشغال تروریست ها خارج کرده و 28 نقطه مسکونی (شهر و روستا و بخش) را آزاد کرده اند.

روسیه از هفتم مهرماه سال جاری به درخواست دولت سوریه با 5500 پرواز رزمی 70 فروند هواپیما، بالگرد نظامی و موشکباران از ناوها و زیردریایی خود، بسیاری از مواضع گروه های تروریستی در مناطق مختلف سوریه را نابود کرده است.

عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه ارتش سوریه علیه تروریست ها، سبب شده است گروه های تروریستی به ویژِه داعش زمین گیر شوند و اراضی بسیاری از اشغال گروه های تروریستی آزاد شود. 

نظرات بینندگان