arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

درخواست چمران از اعضای شورا برای رسانه ای نکردن بودجه شهرداری/چمران:برخی ابهامات اشتباهات تایپی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صبح امروز جلسه علنی شورای شهر تهران برگزار شد.

اقبال شاکری صبح امروز در تذکر پیش خود بابیان اینکه مردم محله جنت آباد به ترافیکهای ایجاد شده به دلیل فعالیت مجتمع تجاری کوروش انتقاد دارند گفت: پیشنهادمیشود تصمیم گیری های اشتباه درخصوص مکان یابی پروژه های بزرگ مقیاس حتما پیوست ترافیکی و مطالعاتی درنظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه منابع درآمدی شهرداری ازمحل صدور پروانه ساختمانی دربودجه 94، 10هزارمیلیارد بوده که دربودجه سال آتی نیز درخواست دوهزارمیلیارد بیشترداشته است گفت: باید این ردیف به دقت بررسی شود و اجازه افزایش در این ردیف فصل دوم که درخصوص درآمد حاصل از صدورپروانه، تراکم و تغییرکاربری است داده نشود.

به گزارش ایسنا، شاکری همچنین درمورد پروژهای رها شده پایتخت نیز گفت: بعنوان مثال بودجه پروژه مترو پرند، فرودگاه امام (ره) درحال تلف شدن است و اگر به این پروژها از سوی دولت و شهرداری توجه نشود مجددا پس از مدتی نیاز به دوباره کاری شود و پیشنهاد میشود پروزه ای بدون بهره بردار آغاز نشود.

 

چمران به حافظی: شما زیاد مصاحبه کرده اید!/ تا جزییات بودجه تصویب نشده، آن را رسانه‌ای نکنید

رحمت‌الله حافظی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران، با انتقاد از عملکرد شهرداری منطقه 3 گفت: در این منطقه پروژه‌ها بدون عدم رعایت طرح تفصیلی و مصوبات، اجرایی می‌شود که درخواست می‌شود شهرداری در این خصوص پاسخ لازم را ارائه کند.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد 9 ماهه شهرداری تهران قصد داشت درخصوص ردیف‌های هزینه‌ای شهرداری تهران در حوزه شرکت مترو و بهره‌برداری مترو سخنانی را ارائه کند که مهدی چمران رییس شورای شهر به میانه صحبت‌های وی آمد و گفت: تا مستندات درکمیسیون‌ها بررسی نشده‌اند، نباید این اعداد و ارقام بر روی سایت‌ها قرار گیرند.

چمران با انتقاد از برگزاری نشست مطبوعاتی روز گذشته حافظی گفت: شهرداری عنوان کرده که تایپیست اشتباه کرده و با اینکه عملکرد 8 ماهه را به شورای شهر تقدیم کرده‌اند، اما تایپیست به اشتباه عدد 9 را به جای هشت نوشته و عملکردی که هفته پیش شهردار تهران تقدیم کرد، عملکرد 8 ماه بوده نه 9 ماهه.

وی افزود: از حافظی و دبیر می‌خواهم تا جزییات بودجه تصویب نشده است، آن را رسانه‌ای نکنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه این اعداد و ارقام واقعی نیستند و در حین جلسات تغییر می‌کنند، افزود: با این حال این ارقام در ذهن مردم باقی می‌ماند.

 تا پایان این موضوع، چمران اجازه صحبت کردن به حافظی را نداد و گفت: شما به اندازه کافی مصاحبه کرده‌اید.

به گزارش ایسنا، همچنین امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز با حضور در جایگاه با اشاره به تذکر حافظی ادامه داد: من مخالفتی با مصاحبه ندارم و حتی در نشست خبری که بنده داشتم، ریز بودجه را برای خبرنگاران تشریح کردم؛ اما قبول کنید که مترو اولویت اصلی مدیریت شهری است و این در حالی است که شهرداری در 5 الی 6 ماه ابتدایی سال ثبت هزینه‌هایش حداکثر 25 درصد است و در سه ماهه آخر سال عمده هزینه‌ها ثبت می‌شود.

امانی با بیان اینکه براساس سخنان حافظی ما تنها 260 میلیارد تومان به مترو کمک کرده‌ایم، گفت: اشتباه تایپی بوده که به جای عملکرد 8 ماهه، عدد 9 تایپ شده است و پیشنهاد می‌شود که هنگامی که اعضای شورا می‌خواهند عدد و ارقامی مطرح کنند با رییس کمیسیون بودجه و یا بنده چک کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

فوتبال ایران از حرفه ای شدن فقط پرداخت هزینه های گزاف را یاد گرفته

احمد دنیامالی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه اگر بودجه 95 با اعداد پیشنهادی شهرداری بسته شود، شاهد حدود 6000 میلیارد تومان کسری بودجه در شهرداری خواهیم بود، گفت: این کسری با اصلاح بودجه قابل جبران است چراکه در بودجه 95 بر روی کمک دولت حساب باز شده است اما طی 2 سال اخیر نتوانستیم کمک‌های دولتی را دریافت کنیم، بنابراین اگر این بودجه بر این مبنا بسته شود، قادر نخواهیم بود که دیون پیمانکاران را پرداخت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش کمیسیون اصل 90 از وضعیت فوتبال کشور گفت: جا دارد از این تلاش تشکر ویژه داشته باشیم، چراکه سهم نادرست از پدیده، حاشیه‌پردازی، استفاده تبلیغاتی از مبارزه با فساد و... باعث شده بود که مبارزه با فساد در فوتبال از راه راست منحرف شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه فوتبال ایران تنها نمایش حرفه‌ای بازی کردن را اجرایی می‌کند، گفت: فوتبال ایران از حرفه‌ای شدن فقط پرداخت هزینه‌های گزاف از بیت‌المال را یاد گرفته و باید دست مافیا بریده شود.

تبلیغ کالاهای آسیب رسان ممنوع شد

یک فوریت طرح «ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغ کالاها و خدمات و مواد مصرفی تهدید کننده سلامت در اماکن عمومی شهر تهران» تصویب شد و در صورت تصویب نهایی این طرح، شهرداری تهران موظف است از تبلیغ خدمات، کالاها و مواد مصرفی تهدیدکننده سلامت شهروندان در اماکن عمومی شهر تهران جلوگیری به عمل آورد.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاددهنده این طرح در توضیح ضرورت آن گفت: بر اساس بند "ج" ماده ۳۷ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور تبلیغ خدمات و کالاهای تهدیدکننده سلامت که مصادیق آن توسط کارگروه موضوع بند الف این ماده تعیین و اعلام می شود از سوی کلیه رسانه ها ممنوع است.

وی گفت: دو هفته قبل، از اقدام شهرداری تهران در مورد نصب تابلوهای تبلیغاتی برای سلامت شهروندان در سطح شهر تشکر و تقدیر کردیم اما موارد تخلفاتی هم وجود داشت که به تبلیغ کالاهای مضر برای سلامت پرداخته بودند.

بر اساس این گزارش در ماده واحده این طرح پیشنهادی آمده است: بر اساس ماده ۷۱ قانون شوراها نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر بر عهده شورای شهر تهران است و با توجه به اهمیت و حساسیت تامین و ضمانت تندرستی و سلامت آحاد جامعه و به منظور کمک به امنیت و ایمنی مواد غذایی، بهداشتی و دارویی و مصرفی اطلاع رسانی صحیح و اشاعه و ارتقای فرهنگ استفاده از مواد مصرفی سالم و استاندارد این طرح ارائه شده است.

بر این اساس شهرداری تهران موظف است از تبلیغ خدمات، کالاها و مواد مصرفی تهدیدکننده سلامت شهروندان بر اساس فهرست اعلامی از سوی کارگروه در اماکن عمومی شهر تهران جلوگیری به عمل آورد و متخلفین از طریق پیش بینی شده مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

نظرات بینندگان