arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

صدیقی: احراز نشدگان انتخابات خبرگان برای شورای نگهبان ناشناخته بودند/ کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند اگر مومن‌اند بگویند الهی رِضاً بِه رِضائک

امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر شناخته شده نبودن احراز صلاحیت نشدگان برای شورای نگهبان گفت: کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند اگر مومن‌اند بگویند الهی رِضاً بِه رِضائک.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر شناخته شده نبودن احراز صلاحیت نشدگان برای شورای نگهبان گفت: کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند اگر مومن‌اند بگویند الهی رِضاً بِه رِضائک.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان خبرنگان رهبری از سوی شورای نگهبان، با توصیه به رعایت کردن قانون توسط کسانی که نتوانسته‌اند احراز صلاحیت‌‌ شوند، گفت: این افراد اگر مومن هستند بگویند"الهی رِضاً بِه رِضائک" زیرا این عدم احراز صلاحیت به معنی این نیست که آنها، آدم‌های بدی بوده‌اند. فقط این افراد برای اعضای شورای نگهبان شناخته نشده‌اند چراکه آنها کسانی را تایید صلاحیت می‌کنند که بشناسند.

وی با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت به معنای اهانت به این افراد نیست، افزود: کسانی که مومن باشند تسلیم این نظر خواهند بود و کسانی نیز که غیر مومن هستند آمده‌اند که شانتاژ کنند.

به نوشته تسنیم، این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: فلسفه‌ ثبت نام‌های پر تعداد برخی افراد نیز این بوده است که بر علیه شورای نگهبان فضایی را به وجود آورند البته عده‌ای نیز ناآگاهانه با افرادی که به صورت تعمدی هجمه ایجاد کرده، همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری درباره  تبیین بند سوم از نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور که در آن تاکید شده است "در تبلیغات توجه شود آنچه که در این معامله بدست آمده، هزینه های سنگینی پرداخت شده. نوشته‌ها و گفته‌های که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت صادقانه رفتار نمی‌کنند"، متذکر شد: در قرآن کریم آمده است"وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً" که می‌گوید از فتنه بترسید که این فتنه، نه تنها فتنه‌گر، بلکه همه افراد را می‌سوزاند.

وی با بیان اینکه اهل فتنه و کسانی که دل به آمریکا داده‌اند، اکنون امیدوارند که در زیر پرچم این کشور قرار گیرند، خاطرنشان کرد: این افراد نتوانستند محبت خود را نسبت به آنها بروز دهند حال با امضای برجام و توافقنامه خیال کرده‌اند که سدی شکسته شده و باید زیر پرچم دشمن قرار گیرند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: کسانی که در فتنه 88 کشور را به آشوب کشیده‌اند این روزها چهره دشمنان را در روزنامه‌های زنجیره‌ایی بزک می‌کنند و هنوز هم پس از گذشت چندین سال توبه نکرده‌اند و همچنان بر فرضیه ها و تخیلات خود مانده‌اند و فکر می‌کنند آمریکا آمده است تا برای این جماعت گره‌‌ای باز کند و عزتی به بار آورد، در حالی که این نوع تفکر اشتباه است.

وی با اشاره به تاکیدات حکیمانه رهبر معظم انقلاب درموضوع داشتن بصیرت در حوادث روز، گفت: رهبر معظم انقلاب هشدار می‌دهند تا هم این افراد بیدار شوند و هم مردم ما بصیرت خود را بالا ببرند و ببینند که در این توافق هزینه سنگینی پرداخت شده و سرمایه های بسیاری را از دست داده و عقب نشینی‌های کرده‌ایم تا این توافق بدست آمده است و طلبمان از آن چه که گرفته‌ایم بسیار ناچیز و اندک است.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: با گذشت زمان نیز غرب بدهی‌های ما را نداده و عناد خود را در تحریم‌هایی که یکی پس از دیگری اعمال می‌کند نشان می‌دهد و ما هم به طرف مقابل بدبین بوده و می‌بینم که اینها با ما دشمن هستند و در دشمنی خود مداومت می‌کنند.

نظرات بینندگان