arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴

اتهام تازه روسیه به آمریکا در خصوص قاچاق نفت داعش توسط ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت: «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: آمریکا در مساله قاچاق نفت گروه تروریستی داعش به ترکیه کوته بینانه رفتار می کند و ترجیح می دهد که این مساله را نادیده بگیرد.

وی روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: خلاف بسیاری از کشورها آمریکا نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد که ترکیه از گروه تروریستی داعش نفت خریداری می کند.

رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه افزود: علاوه بر روسیه، سوریه، عراق و یونان هم ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم می کنند، اما آمریکا به دلیل کوته بینی ترجیح می دهد این مساله را نادیده بگیرد.

بر اساس اطلاعات موجود، داعش مقادیر زیادی از نفت مسروقه سوریه را به ترکیه قاچاق و روزانه دست کم چهار میلیون دلار درآمد کسب می کند، اما در ماه های اخیر به دلیل بمباران روسیه قاچاق نفت توسط این گروه تروریستی به ترکیه به شدت کاهش یافت.

روسیه در چهار ماه اخیر و از زمان آغاز عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه حدود دو هزار کامیون و خودروهای نفتکش حامل نفت تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش را که نفت مسروقه از سوریه را به ترکیه حمل می کردند، نابود کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد: اطلاعات انکارناپذیری در باره قاچاق نفت داعش به ترکیه وجود دارد که از کانال های مختلف تایید می شود.

«ماریا زاخارووا» به خبرنگاران گفت: روسیه تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق نفت توسط تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش را بکار می گیرد.

وی با اشاره به انتشار اطلاعات مربوط به قاچاق نفت توسط داعش به ترکیه در رسانه های نروژ، گفت: بر اساس گزارش رسانه های نروژی، بخش عمده نفتی که داعش در سوریه و عراق استخراج می کند با کامیون های نفتکش به ترکیه قاچاق می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به این ترتیب اطلاعات روسیه در مورد قاچاق گسترده نفت توسط گروه تروریستی داعش و کسب درآمدهای حاصله از آن برای تامین هزینه فعالیت های تروریستی این سازمان تایید می شود.

وی بر عزم روسیه برای ادامه مبارزه با قاچاق نفت مسروقه کشورهای سوریه و عراق توسط تروریست های داعشی تاکید کرد.

نظرات بینندگان