arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۴۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
پاسخ کوتاه رئیس جمهور به سئوال خبرنگار ایتالیایی در مورد مسائل داخلی ایران؛

روحانی: بسیار امیدوارم که شورای نگهبان نگرانی ها را رفع کند / دوست دارم در مورد مسائل داخلی، در ایران صحبت کنم نه در خارج از کشور

رئیس جمهور طی نشست خبری در ایتالیا گفت: ما انتخابات بسیار مهمی پیش رو داریم، در این انتخابات نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند که مرکز قانون گذاری ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور طی نشست خبری در ایتالیا گفت: ما انتخابات بسیار مهمی پیش رو داریم، در این انتخابات نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند که مرکز قانون گذاری ماست.

به گزارش «انتخاب»، روحانی افزود: همچنین نمایندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شوند که آن هم مهم است، مجلسی است که اگر مساله ای پیش آید برای رهبری آینده تصمیم می گیرد.

وی با تاکید بر این که هر دو انتخابات برای ما مهم است اظهار داشت: شاید این اولین بار است که دو انتخابات مهم در یک روز انجام می گیرد؛ البته ما قبلا هم داشته ایم که دو انتخابات با هم برگزار شوند ولی این که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یک روز برگزار شود این برای اولین بار است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در آینده نیز به همین صورت ادامه خواهد یافت؛ یعنی از این پس انتخابات این دو مجلس طبق قانون اینگونه خواهد بود.

روحانی افزود: من نظراتم را در ایران راجع به انتخابات اعلام کردم و همیشه دوست دارم در مورد مسائل داخلی در داخل ایران صحبت کنم تا در بیرون ایران، باز هم لازم خواهد بود راجع به انتخابات در داخل ایران صحبت کنم.

روحانی اضافه کرد: پیش بینی من انتخابات بدی نیست، آن طور که در ذهن شما بوده است، ممکن است اختلاف نظرها و مسائلی جزئی وجود داشته باشد، من بسیار امیدوارم به اقداماتی که شورای نگهبان انجام می دهد.

وی با تاکید بر این که برای صلاحیت کاندیدا سه مرحله وجود دارد، گفت: یک مرحله تایید هیات های اجرایی است که این مرحله انجام شده است، مرحله دوم تایید هیات های نظارت هستند که تصمیم گیری می کنند و مرحله سوم شورای نگهبان است که نظر نهایی را می دهد که این مرحله هنوز باقی مانده است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: بسیار امیدوارم شورای نگهبان که یک نهاد بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران است، نسبت به نگرانی هایی که وجود دارد رفع نگرانی کند و ان شاء الله انتخاباتی در هفت اسفند داشته باشیم که مردم با حضور گسترده در این انتخابات موجب تقویت نظام شوند و ما بعد از این انتخابات بتوانیم با قدرت بیشتری در داخل،منطقه و جهان راهمان را ادامه دهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۱۷
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
3
32
آقای روحانی ممنون که به حق سخن میگید و حرف دل اکثر مردم رو میزنید
مصطفی منوچهری نائینی
|
United States
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
3
23
مردم امیدوارند دولت مردمی تدبیروامیدبا عنایت به خواسته های منطقی وبه حق مردم مسلمان ومبارزایران گامهای مو ئثر ی بردارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
4
17
اینو میگن ادم کار بلد مسایل داخلی درون مملکت که بهونه دست خارجی ها نده درود بر تدبیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
3
16
انشالله
نظرات بینندگان