arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۹۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
کنفرانس خبری مشترک روسای جمهور ایران و فرانسه؛

روحانی: خواهان حل اختلافات میان تهران و ریاض هستیم / اولاند: توافق هسته‌ای، مبنای روابط تهران با پاریس خواهد بود

دکترحسن روحانی رییس جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود با بیان این که ایران و فرانسه در زمینه یافتن ریشه های تروریسم و مبارزه با آن نقطه نظرات مشترکی دارند، گفت :ما خواهان حل اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روحانی: خواهان حل اختلافات میان تهران و ریاض هستیم

دکترحسن روحانی رییس جمهوری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود با بیان این که ایران و فرانسه در زمینه یافتن ریشه های تروریسم و مبارزه با آن نقطه نظرات مشترکی دارند، گفت :ما خواهان حل اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره هستیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: مهمترین مسئله دو طرف در مبارزه با خشونت و افراطی گری و تروریسم بود و دو کشور باید در این دو زمینه فعال باشیم و با ریشه های تروریسم مبارزه کرده و ثبات و امنیت را برگردانیم.

به نوشته ایرنا، رئیس جمهوری درباره مسائل مورد توجه دو کشور گفت که ایران و فرانسه در رابطه با برخی مسائل و کشورهای منطقه دیدگاه مشترک دارند، ما علاقه مند هستیم لبنان همه ارکانش فعال باشد و از ثبات و امنیت بیشتر برخوردار باشد و لبنان دوست دو طرفه ما است.

وی یادآور شد: سوریه برای ما بسیار اهمیت دارد مردم سوریه آواره و بخش بزرگی از این کشور ویران شده و همه وظیفه داریم به مردم سوریه کمک کنیم. 

رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد: باید کمک کنیم مردم سوریه برای آینده کشورشان در فضایی مناسب تصمیم گیری کنند. همچنین وحدت و انسجام عراق برای همه ما مهم است و در سوریه و عراق باید با تروریسم مبارزه کرد و از این دو ملت در مبارزه با گروه های تروریستی حمایت کنیم. 
به گفته روحانی، ثبات منطقه برای ما مهم است و علاقه مند هستیم اختلافات از جمله تنش ایران و عربستان در مسیر منطق و مذاکره حل شود. 

روحانی گفت: مسئله حقوق بشر برای ما بسیار اهمیت دارد و می خواهیم مردم از جمله مهاجرین و ساکنان یک کشور از حقوق شهروندی مساوی بهره مند باشند، و همه جا باید ریشه های تروریسم را بیابیم و در این زمینه بین ایران و فرانسه اتفاق نظر وجود دارد. 

رییس جمهوری کشورمان یادآور شد: برجام می تواند یک الگو برای حل سایر مسائل شود و در این باره پیشتر توضیح دادم کشورهایی که اختلاف دارند در جایی کوتاه آیند و توافق کنند. 

وی افزود: ما باید به مردم سوریه کمک کنیم و این مردم سوریه هستند که برای آینده خود تصمیم می گیرند. ممکن است افراد متعددی در آینده برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند و مردم به هر کسی رای دادند، او منتخب ریاست جمهوری است. 

روحانی تاکید کرد: امروز مشکل سوریه این فرد یا آن فرد نیست مشکل اصلی داعش است و کسانی که به این گروه ها اسلحه داده و از آنان نفت خریده و از آنان حمایت سیاسی می کنند. 
وی عنوان کرد: آنان حقوق ملت ها را زیر پا گذاشتند و مهم است همه کشورها به حقوق بشر توجه کنند.

رئیس جمهوری ادامه داد: باید مشکلات حل شود. هر رییس جمهوری در کشورش باید مجری قانون باشد من به عنوان رییس جمهوری مسوول قانون اساسی هستم و باید به این امر توجه کنم. 

فرانسوا اولاند نیز در این نشست خبری با بیان اینکه توافق هسته‌ای، مبنای روابط تهران با پاریس خواهد بود، اظهار کرد: تروریست سراسر جهان را تحت تاثیر قرارداده و باید کاری کنیم که ریشه های تروریست از بین برود .

وی یادآور شد: در همه کشورها مبارزه با تروریست می تواند بدون وارد شدن خدشه ای به حقوق بشر وارد شود.

اولاند ایران و فرانسه را دو کشور بزرگ با زمینه‌های مشترک فرهنگی خواند و گفت که دو کشور سطح همکاری‌ها را ارتقا خواهند داد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد تهران و پاریس 30 قرارداد در زمینه‌های مختلف امضا کرده‌اند. 

اولاند، یکی از مهم‌ترین توافقات میان دو طرف را تبادل دانشجو عنوان کرد و گفت که دو کشور از دانشجویان یکدیگر استقبال می‌کنند.

رئیس دولت فرانسه گفت که با همتای ایرانی‌اش درباره بحران تروریسم در خاورمیانه رایزنی و صحبت کرده است.  

اولاند گفت توافقات تهران و پاریس در زمینه‌های فرهنگی، محافظت از آثار فرهنگی عراق و سوریه را هم تقویت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که کشورش، کشوری مستقل است که در پی ترویج صلح است. او گفت تروریسم هم به فرانسه و هم به ایران و مسلمانان ضربه می‌زند.

اولاند با بیان نقش تهران و پاریس در لبنان گفت که لازم است دو کشور یکپارچگی لبنان را حفظ کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه با تأکید بر اینکه در دیدار با روحانی برای کاستن از اختلافات تلاش کرده گفت که وزرای خارجه دو کشور بسترهای لازم برای گفت‌وگوهای سیاسی بیشتر را فراهم خواهند آورد.

اولاند با اشاره به اینکه ایران هم از جابه‌جایی مهاجران نگران است بر ضرورت حل و فصل بحران مهاجران هم تأکید کرد. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۲
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
5
16
سرفراز باشی وطنم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
5
16
درود بر صلح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
5
11
اخبار 21 شبکه یک فیلم نشون داد که رئیس جمهور فرانسه کاملا از پله ها پایین اومد و خیلی روحانی رو تحویل گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
7
16
روحانی واقعن مچکررررررررررررررریم
نظرات بینندگان