arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه اصفهان: توهین کننده به شورای نگهبان مفسد فی الارض است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید قانونی ایجاد شود که همه نتوانند برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند و شرایط سخت برقرار شود تا تعداد کمتر باشد و شورای نگهبان نیز بتواند در مدت زمان معلوم به عده ای خاص بپردازد نه 12 هزار نفر.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته اصفهان، با مرور اتفاقات بهمن ماه سال 1357، اظهار کرد: خداوند کسانی که خالص باشند را عزیز می دارد و محبت آن شخص را در دل دیگران ایجاد می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا امام(ره) تا این حد محبوب بود؟ افزود: امام(ره) نه به خاطر عالم بودن که بودند علمای زیادی در این دنیا و نه به خاطر سیاست مدار بودنش که بودند سیاست مداران زیادی در آن زمان،بلکه  امام به خاطر خالص بودنش، اخلاق اسلامی اش و توجه دقیق به خداوند محبوب بود.

امام جمعه اصفهان به انتخابات و شورای نگهبان اشاره کرد و ادامه داد: شاید این سوال پیش بیاید که آیا فقط شورای نگهبان مختص به ایران است؟ خیر بلکه در تمام دنیا افرادی نظارت بر قانون اساسی را بر عهده دارند و در تمام دنیا یک چنین ارگانی وجود دارد، اما اسامی متفاوت است در ترکیه نهاد عدالت و قانون در جایی دیگر مجلس سنا و در کشوری دیگر مجلس عوام نام دارد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: نقش مهندس ناظر بر روی یک ساختمان فقط اطلاع از غلط یا درست بودن کار نیست بلکه تصحیح مسیر اشتباه و انحراف و حذف مسیرهای نامربوط است اگر مهندس ناظر فقط از غلط ها اطلاع داشته باشد و اقدامی نکند که ساختمان فرو می پاشد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز نمی تواند فقط از ورود افراد نامربوط اطلاع داشته باشد بلکه باید از ورود افرادی که بر خلاف قانون و اسلام عملکرده اند جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: گاهی برخی از افراد اصل برائت را در رد یا عدم احراز صلاحیت ها مطرح می کنند و مدام سوال می کنند چرا رد یا احراز نشده چرا اصل را بر برائت نگذاشته اند این در حالی است که اصلا اصل برائت یک مسئله و موضوع بسیار مهم حوزوی است که در آنجا بحث می شود.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: برائت برای کارهای منفی به کار می رود و برای کارهای مثبت احراز باید انجام شود که تمام بررسی این اصول در حوزه انجام می شود و در واقع چنین کاری کار حوزویان است.

وی به نبود شرایط التزام عملی به اسلام و اصل ولایت فقیه در برخی رد یا احراز نشدگان کاندیدای مجلس شورای اسلامی و خبرگان اشاره کرد و گفت: اولا فرصت برای شورای نگهبان فقط 20 روز است و مگر می شود 12 هزار نفر را ظرف 20 روز از نظر التزام بررسی کامل کرد. به همین دلیل شورای نگهبان از مردم، محلیان و... هم استعلام می گیرد و به نتیجه عدم احراز می رسد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: باید قانونی ایجاد شود که همه نتوانند برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند و باید شرایط سخت برقرار شود که تعداد کمتر باشد تا شورای نگهبان بتواند در مدت زمان معلوم به عده ای خاص بپردازد نه 12 هزار نفر.

طباطبایی نژاد ادامه داد: اصل برائت که این روزها مطرح می شود برای فریب دادن مطرح شده و نباید فریب برخی صحبت ها در این زمینه را خورد. در منفیات اصل برائت مطرح می شود و در مثبت ها اصل برائت مطرح نمی شود.

وی گفت: آنهایی که عدم احراز شده اند به این معنی نیست که مشکل دارند، پس شورای نگهبان اگر کسی که التزام عملی به اسلام نداشته باشد را تایید کند و فرد وارد مجلس شود قطعا خیانت به خودش و مردم کرده است به همین دلیل باید دقیق کار شود.

امام جمعه اصفهان به سخنان امام(ره) در خصوص شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطق ها به شورای نگهبان توهین و تضعیف کند. تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید شورای نگهبان کذا است یک چنین انسانی مفسد و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان