arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

حزب الله اسرائیل را به جنگی سخت تر از 2006 تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: معاون دبیر کل حزب الله گفت: در صورتی که تصمیم برای عملیات گرفته شود، ان‌شا‌ءالله اسرائیل را سخت‌تر از جنگ ژوئیه 2006 شکست خواهیم داد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد،‌ ‌امکاناتی که در اختیار داریم باعث شده همواره برای مقابله با دشمن اسرائیلی آماده باشیم و در صورتی که تصمیم برای عملیات گرفته شود، ان‌شا‌ءالله اسرائیل را سخت‌تر از جنگ ژوئیه 2006 شکست خواهیم داد.

گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی که به مناسبت چهلمین روز شهادت سمیر قنطار، از رهبران مقاومت داشت، گفت: اگر آمادگی مقاومت نبود اکنون اسرائیل ناکام نبود، چه اسرائیل به آمادگی ما معترف باشد چه نباشد، چه این آمادگی‌ها وسیع باشد و چه اندک، مهم اینست که ما توانایی و قدرت مقباله با اسرائیل را داریم و دشمن بر امکاناتی که ما در اختیار داریم، حساب بسیاری باز کرده است.

شیخ قاسم در ادامه اظهار داشت: اگر می‌بینید لبنان از سال 2006 تاکنون از عملیات علیه دشمن اسرائیلی صرف نظر کرده نه به دلیل قطعنامه بین المللی و نه توان نظام و یا قدرت برخی از طرف‌ها در لبنان و یا فشار روابط سیاسی و نه حتی به دلیل عدم تمایل اسرائیل به آغاز درگیری و جنگ است بلکه این مساله به آن برمی‌گردد که مقاومت آماده است و اسرائیل این را می‌داند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقاومت می‌تواند خسارات بزرگی را به دشمن وارد کند، خسارت‌های سنگینی که اسرائیل در این مرحله توان تحمل آن را ندارد به همین دلیل هم می‌بینیم که دشمن بازداشته شده است. با وجود اینکه ما در سوریه درگیر هستیم و با وجود تمامی مسائلی که با آن مواجهیم دشمن نمی‌تواند علیه ما اقدامی انجام دهد، اما ما تلاش‌ها خود را برای اینکه لبنان در سلامت و آمادگی بماند، انجام می‌دهیم.

معاون سید حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی، رژیم صهیونیستی را نه تنها خطری برای فلسطینیان بلکه تهدیدی برای کل منطقه عربی و اسلامی دانست و افزود: به همین دلیل به مردم لبنان و کشورهای عربی و به تمامی کسانی که این مساله برایشان اهمیت دارد می‌گوییم اگر تمایلی به جنگ برای آزادسازی فلسطین ندارید، حداقل برای آمادگی برای رویارویی با اسرائیل را داشته باشید زیرا تنها در صورتی می‌توانید با اسرائیل مقابله کنید که آماده باشید و در کنار مقاومت بایستید.

شیخ قاسم افزود: از همان روز اول به طور واضح اعلام کردیم که مرز نبرد ما با اسرائیل آزادی کامل فلسطین ونه مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی است زیرا دشمنی که ما با آن مواجه هستیم از هیچ مرز جغرافیایی، سیاسی و یا فرهنگی برخوردار نیست و می خواهد فلسطین را اشغال کند و تفکرات و فرهنگ ما را تغییر دهد، این دشمن می خواهد بر انتخابات مختلف ما کنترل یابد و این کار ار یک بار در انتخابات سال 1982 انجام داده است، پس چگونه می‌توان در برابر این دشمن تسلیم بود و سکوت کرد؟

وی ادامه داد:‌ اکنون تمامی درگیری‌ها در منطقه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مشخص شد که اسرائیل پشت آنهاست و یا حداقل اسرائیل از این درگیری‌ها سود می‌برد بنابراین هیچ راه‌حلی به جز ماندن در میدان نبرد نیست.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: به کسانی که مقاومت آنها را نگران کرده می گویم مقاومت از لبنان و کل منطقه حفاظت کرد. من به کسانی که از عملیات ما در سوریه ناراحت هستند می‌گویم، اگر به سوریه نرویم، قلمون و القصیر و تمامی مناطق اطراف البقاع و مناطق شمالی لبنان به بخشی از قلمرو داعش تبدیل خواهد شد. دشمن می خواهد در راستای رویکردهای خود در لبنان کانون‌هایی را هرچند کوچک و در هر مکانی ایجاد کنند اما شکر خدا توانستیم مانع آنها شویم.

نظرات بینندگان