arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله خزعلی: ایران یک خاک است؛ آیا خاک مزیت و مکتب دارد؟/ مکتب ایرانی یعنی چه؟ کوروش و هخامنش و جشن بزرگ نوروز یعنی چه؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که نایب امام زمان‌(عج) حکم داد، اجرای آن بر فقیه اعلم هم واجب است به همین دلیل آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی به رهبر انقلاب اظهار کردند که من هر حکمی که شما بدهید را واجب می‌دانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که نایب امام زمان‌(عج) حکم داد، اجرای آن بر فقیه اعلم هم واجب است به همین دلیل آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی به رهبر انقلاب اظهار کردند که من هر حکمی که شما بدهید را واجب می‌دانم.



به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، نخستین همایش فرهیختگان و نخبگان حوزه علمیه قائم چیذر تهران، پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری‌، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر هاشمی رئیس حوزه علمیه چیذر و جمعی از اساتید و نخبگان و طلاب این حوزه برگزار شد.

آیت‌الله خزعلی در سخنانی در این همایش اظهار کرد: قرآن می‌فرماید که «آگاه باشید! خداراست آفرینش و فرمان» پس فرمان برای خداست و کسی را که آفریده در اختیار اوست و او فرمان می‌دهد. حتی پیامبران هم اجازه فرمان ندارند مگر آنکه خدا اجازه دهد. مانند أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر که خدا به پیامبر (ص) و ائمه (ع) اجازه فرمان داد.

وی افزود: حال که امام عصر (عج) غایب است چه باید کرد؟ به حکم امام زمان (عج) علما چون مطیع خدا و به دور از فحشاء و منکر هستند واجب‌‌الاطاعتند. پس وقتی نایب امام زمان (عج) حکم داد، اجرای آن بر فقیه اعلم هم واجب است به همین دلیل آیت‌الله‌‌العظمی گلپایگانی به رهبر انقلاب اظهار کردند که من هر حکمی که شما بدهید را واجب می‌دانم.

وی افزود: پس از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری شد و بیداری به کشورهای اسلامی رسید؛ هر چند آمریکا و غرب نمی‌توانند کاری کنند اما ما نیز باید زحمت بکشیم. فراماسونرها به دنبال ضربه زدن به این نظام هستند و در جریان فتنه 88 فعالیت آنها به درجه اعلا رسید اما با حضور یک فقیه فهیم، فتنه آنها برچیده شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: هنگامی که 20 سال پیش در دور چهارم مجلس خبرگان، آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری انتخاب کردیم ایشان فردی زبده بود ولی هر سال نسبت به سال قبل زبده‌تر می‌شود به گونه‌ای که در یکی از جلسات اعضای خبرگان با مقام معظم رهبری در یکی،‌ دو ماه گذشته، یکی از اعضا گفت: «کسی به علی عرض کرد خلافت تو را زینت نداد و تو خلافت را زینت دادی و حالا من می‌‌گویم رهبرا! رهبری تو را زینت نداد، تو رهبری را زینت دادی» و من هم بلافاصله گفتم که البته این نظر تمام اعضای مجلس خبرگان است.

وی تأکید کرد: دشمن غافل نیست، ماسونی‌ها در امور مختلف دخالت می‌کنند و از هیچ کاری برای ضربه زدن به نظام دریغ نمی‌کنند.

خزعلی ادامه داد: جریان مخالف دست‌بردار نیست و فعالیت گسترده‌ای برای رسیدن به هدفش انجام می‌دهد. امروزه ما از زبان آیت‌الله مصباح که مطهری دوم است می‌شنویم که می‌فرماید: «محال است امروز مانند رهبری کسی پیدا شود.» زمانی که هجمه‌ها علیه نظام زیاد است، شخصی مانند آقای مصباح که رهبری هم به درجات علمی ایشان اشاره دارند، این سخن را به زبان می‌آورد و همه باید مانند او باشیم.

وی با انتقاد از طرح مکتب ایرانی در کشور گفت: اگر کسی بخواهد مکتبی در مقابل بیاورد، اشتباه است. مکتب ایرانی یعنی چه؟ کوروش و هخامنش و جشن بزرگ نوروز یعنی چه؟

خزعلی در ادامه بیان کرد: مقاله‌ای در هفته‌نامه «پرتو» بود که از خواندن آن لذت بردم. در آن نوشته شده بود شاید در سال‌های 1384 یا 1385 هم کسی تصور نمی‌کرد مشایی به ترویج تفکر ملی‌گرایی بپردازد و همه دغدغه‌اش به جای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلامی، کوروش و هخامنش و مکتب ایرانی و ترویج جشن نوروز و دفاع از مکتب فراماسونری باشد و جایزه حکمت‌نامه بوعلی‌سینا را به سیدحسین نصر رئیس دفتر پهلوی اعطا کند. چه شده که امروز صدای آمریکا می‌گوید در مکتب ایرانی و تفکر مشایی روحانیون و مراجع جایگاهی در کشور ندارند؟ شاید برای همین نگاه، نوری‌زاده که از دروغگویان است می‌‌گوید مشایی هر چه باشد رییس دفتر رییس جمهوری و مقامش محترم است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، وی تصریح کرد: این یعنی اینکه امام نه، رهبر نه،‌ روحانیون نه و فقط مکتب ایران. باید عنوان کرد که ایران یک خاک است که از یک سو به افغانستان و از سویی به عراق متصل است. آیا خاک مزیت و مکتب دارد؟

آیت‌‌الله خزعلی در پایان سخنان خود گفت: بدانید که دستی حافظ انقلاب است. دو هفته پیش خدمت رهبری همین نکته را عرض کردم و ایشان فرمود: امام نیز این را می‌فرمودند و همین دست نگهدارنده باعث شد که از غائله 88 خارج شویم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۰
sardar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
3
70
يعني همان هايي كه اگر نبودند..نه الان جايي به اسم ايران وجود داشت نه بنده و شما!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
4
62
چرا همه چی قاطی میکنین؟ اسلام خوبه. اسلام کی گفت نوروز بده یا کوروش داریوش بد بودن. داریوش و کوروش و اون حکومتشون باعث افتخاره با این حرفاتون مردم رو اسلام زده نکنین
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
4
27
حب الوطن من الایمان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
این که رای منفی داده اهل کدوم کشوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
0
15
چه جالب نظرات انشتار یافته:2
غیر قابل انتشار:18!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
غیر قابل انتشار: ۲۷
انتشار یافته: ۱۵
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
2
20
واقعاًآزادی هست که نظرات ما درج نمی شود.کوچکترین انتقاد توهین به آقایان است!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
27
3
با سلام
تازه اگر كوروش و هخامنشي وجود داشتند بازهم نمي توان به آنها افتخار كرد مگر مي توان به اسنادي كه يهود درست كرده اند افتخار كنيم ان
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
12
8
اگر ایرانی را صاحب فهم و شعور و فرهنگ بالا بدانیم و تابع حق و حقیقت پس میتوانیم بگوییم هر انسان آزاده و فهیم ؛ اگر سخن حق را بشنود میپذیرد لذا ادعا این است که اگر 124000پیامبر در یک مکان گردهم آیند همگی یک سخن هستند همگی تابع حق هستند ؛ وقتی عیسی مسیح هبوط میکند پشت سر صاحب الامر اقتدا میکند و مومنانش را دعوت به صاحب الزمان میکند ؛ به نظر بنده اگر زرتشت تا زمان بعثت پیامبر زنده بود قطعا سخن ایشان را می پذیرفت و پیرو ایشان میشد حتی کوروش و داریوش هم اگر آنگونه باشند که ما شنیده ایم ؛ از پیروان اسلام میشدند و این جالب توجه است که وقتی اعراب به بهانه گسترش اسلام به ایران لشگر کشی کردند ایرانی ها بدون هیچ مقاومتی تابع دین اسلام شدند ؛ چرا که ایرانیان تابع حقیقت بوده و هستند و لذا ایرانی های مسلمان در گسترش حقیقت اسلام تلاش بی اندازه ای کردند و آیه ی در شان آنها نازل شده است ؛ بنابراین اصلا شایسته نیست که ملیت را در عرض هویت و حقیقت بدانیم ؛ در واقع ایرانی با تعبد نسبت حقیقت اسلام ؛ کامل شده اند .
پس دوستان عزیز لطفا آگاه باشید و خلط مبحث ننمایید چرا که خواسته بی بصیرتها همین است که ایرانیان مسلمان را به جان هم بیاندازند؛ و همین جا عرض میکنم ای کاش افراد آگاه این مطلب را بهتر بیان کنند که ایرانی مسلمان شکست ناپذیر است و مسلمان ایرانی پایان ناپذیر .!!!!
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
14
4
در ادامه ی نظر قبلی باید عرض کنم که این اتفاق نظر است که آیه ی (وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ؛ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ )در شأن نژاد سلمان فارسی نازل شده است و این افتخاری است که خداوند فضل خود را شامل این نژاد میفرماید و از افتخارات ایرانی ها این است که 9 امام معصوم از نسل همسر ایرانی اباعبدالله(ع) هستند و همین ایرانیان منتقم سیدالشهدا(ع) بوده اند و انشاءالله همین مسلمانان ایران زمین در رکاب صاحب الامر خدمت میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
البته همسر ايراني ابا عبدالله هم همچين سنديتي ندارد. انتساب ان ايه به سلمان هم سنديتي ندارد.
اين سنديت ها بعد از صفويه ساخته شده. شمام با اين تفسير ها ابروي اسلام را نبر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
و البته ذوالقرنين را هم به کوروش نسبت ميدهند.

بازار نسبت دادن ها گرم است اما اينکه منظور صاحب کتاب چه بوده الله اعلم.
کیومرث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۷
0
16
تا آنجا که بنده مطالعه دارم کورش قبل از اسلام خدای خود را در عالمی دیگر جستجو میکرده و مثل عربها بت پرست نبوده از نظر عدالت هم که زبانزد تمام عالم است0دین اسلام هم نگفته کسی که قبل از اسلام مسلمان نبوده مذمت کنید0
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
3
2
جالبه بعضی سایتهای تجزیه طلب هم همین حرفها را می زنند !!!!!!!!!!!
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
10
من فقط یک سوال دارم میلیون ها ایرانی که جانشان را در راه حفظ ایران در برابر یونانیان و رومیان و تورانی ها و بربرهای وحشی قبل از اسلام نثار کردند و شالوده ایران فعلی را مدیون آنها هستیم بیهوده و بی ارزش بوده !!! صحبت بیش از هزار و پانصد سال تاریخ قبل از اسلام است دقت کنید !!!! ناگفته نماند که از 6000 سال تاریخ ایران فقط 2500 سال آن مکتوب است .و فعلا ما فقط 32 سال! از این هزاران سال را پر کرده ایم !!!!!!!!
هوشنگ
|
GERMANY
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
1
5
آقایان, مگر شماها تحت آزار هستید که نظرات یک عده خاصی را درج میکنید. یا اینکه در این برحه از زمان هم طرفدار تک صدائی هستید.
هخامنش
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
2
4
آقای خزعلی مسلمان است درست،ولی کشور و ملیتش رو نباید انکار کنه و تازه باید افتخار کنه که ایرانیه کوروش و داریوش افتخارات ایرانه تاریخ رو که نمیشه انکار کرد
نظرات بینندگان