arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله موحدی کرمانی:

اگر در انتخاب کاندیداهای خبرگان اشتباه کنیم، فاتحه انقلاب خوانده می شود / اگر پیروز شویم، ماندگاری انقلاب قطعی است / امام به شورای نگهبان می‌گفت قاطعانه بایست و رهبری هم همین را می‌گوید

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در انتخاب افراد اشتباهی رخ دهد در چنین شرایطی فاتحه انقلاب خوانده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر در انتخاب کاندیداهای خبرگان اشتباه کنیم، فاتحه انقلاب خوانده می شود / اگر پیروز شویم، ماندگاری انقلاب قطعی است / امام به شورای نگهبان می‌گفت قاطعانه بایست و رهبری هم همین را می‌گوید

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر در انتخاب افراد اشتباهی رخ دهد در چنین شرایطی فاتحه انقلاب خوانده می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش «عزت ملی» اظهار داشت: در این ایام در زمان انقلاب چیزی شبیه به معجزه در کشور رخ داده است و عنایت الهی شامل حال مردم شده است.

وی افزود: پیروزی ملت ایران در این ایام کمتر از غرق شدن فرعون و لشگریانش نیست. خداوند همه آنها را یکجا نابود کرد و حضرت موسی را به پیروزی رساند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما چیزی شبیه نهضت حضرت موسی بود، گفت: در آن دوران شاه مرتب مردم را می کشت و مردم هم مرتب شهید می‌دادند و خسته نمی‌شدند. به خیابان‌ها می‌ریختند و در حمایت از امام و تنفر از شاه شعار می‌دادند. در هر مقطع منتظر نظر امام بودند وقتی امام می‌گفت صبر کنید صبر می‌کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در آن دوران بسیاری از افراد نتوانستند منطق امام را در خصوص سرنگونی شاه هضم کنند، خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که شاید صاحب نظر و اندیشه بودند می‌گفتند حرکت مردم و امام به جایی نمی‌رسد و درحالیکه امام می‌گفتند شاه بیرون می‌رود.

وی  تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت کشور مشخص نبود و کشور دست شاه و بختیار بود. امام اعلام کرد که به ایران خواهد آمد و وقتی که بزرگان به امام راحل تذکر می‌دادند امام عزم خود را برای حضور در کشور محکم و قاطعانه اعلام کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: وقتی نظام سلطه تصمیم گرفت که حکومت نظامی اعلام کند و نقشه داشتند تا امام و یارانش را دستگیر و از میدان بیرون کنند. امام فرمود حکومت نظامی را بشکنید و همه بیرون بریزید لذا توطئه آنها شکست خورد و همه اینها به خاطر استعانت خداوند و یاری خدا بود که براساس فرموده قرآن شامل حال مومنان می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات گفت: راه پیروزی در انتخابات را قرآن مشخص کرده است اصولگرایان باید راه‌ قرآن را به خوبی بشناسند و اگر از این راه وارد میدان شدند قطعاً پیروز شدند.

وی تأکید کرد: یکی از راه‌های رسیدن به پیروزی صدق است. وقتی خدا دید ما در مسیر خودمان ثابت قدم هستیم و راست می‌گوییم و حرکت و فعالیتمان برای دنیا نیست بلکه فقط برای خداست خود او ما را یاری و پیروز می‌کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تصمیم اصولگرایان برای رسیدن به پیروزی در انتخابات گفت: در آستانه انتخابات گروه اصولگرایی شکل گرفت و همه برای رسیدن به پیروزی مصمم هستند. بنده در جلسات مختلف آنها اعلام کردم اگر خداوند ببیند ما در مسیرمان راست می‌گوییم و ثابت قدم هستیم ما را یاری می‌کند اما اگر دنبال دنیا و حزب و گروه خودمان باشیم نباید انتظاری از نصرت خدا و یاری او داشته باشیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه توجه به دنیا و درنظر گرفتن نگاه‌های حزبی و گروهی سم کشنده فعالیت‌ ما در زمینه انتخابات است، تأکید کرد: در زمان پیامبر (ص) در هر زمانی خلوص و صدق از سوی مردم دیده می‌شد پیروزی مسلمانان رقم خورد اما جایی که این مسئله مورد توجه مسلمانان قرار نگرفت نهایتاً به شکست آنها و پیروزی کفار منجر شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای مسیر بررسی گروه‌های اصولگرا حدود 180 گروه اصولگرا که حامی انقلاب و رهبری بودند شناسایی شد، گفت: در نشستی نمایندگان این گروه‌ها حضور پیدا کردند و در نهایت شاخص‌ها و نحوه فعالیت اصولگرایان در انتخابات تعیین شد. همه سخن ما با این گروه‌های اصولگرا این بود که اگر صدق همراه فعالیت آنها باشد که انشاءالله هست پیروزی آنها قطعی خواهد بود ولو اینکه رقیب خیلی فعال باشد اما بنده معتقدم یاری خداوند در صورت صدق گروه‌های اصولگرایی شامل حال آنها شود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صدق در مقام عمل شاید به معنی انتخاب اصلح باشد، گفت: اگر دیدیم کسی از ما اصلح‌تر است به او کمک کنیم تا آرای مردم را بدست آورد و اگر دیدیم در شورا کسی از گروه ما نیست به راحتی قبول کنیم و لیست را بپذیریم البته شورای مرکزی اصولگرایان باید افراد اصلح، اتقا(متقی)، پاکترین، شایسته‌ترین، انقلابی‌ترین و آگاه‌ترین افراد جهان و ایران را انتخاب کند. افرادی که در با حضور مجلس جزو خبره ترین‌ها باشند، البته کار سختی است اما اگر صدق باشد همه مشکلات حل می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه گفت: همواه باید توجه و حواس ما به بیانات رهبر باشد چه رهبر دیروز که امام (ره) بود و چه رهبر امروز که مقام معظم رهبری هستند، امام به شورای نگهبان می‌گفت قاطعانه بایست و رهبری هم همین را می‌گوید. اگر می‌خواهیم بیت امام را از هر نقطه ضعفی منزه کنیم باید سخنان امام را عملیاتی کنیم. خود امام به شورای نگهبان می‌فرمودند محکم بایست و رهبری هم همین را می‌گویند.

وی افزود: آگاه سازی جامعه نه تنها وظیفه ماست بلکه از وظایف اجتماعی ما محسوب می‌شود و باید دیگران را نیز هدایت کنیم تا افراد اصلح را انتخاب کنند. امتحان سختی در پیش داریم زیرا این ما هستیم که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را با حضور افراد تشکیل می‌دهیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش مهم مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری اعلام کردند کلید نظام دست رهبری است بنابراین این مجلس در انتخاب رهبر نقش موثری دارد و اگر در انتخاب افراد اشتباهی رخ دهد در چنین شرایطی فاتحه انقلاب خوانده می‌شود.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی نیز یادآور شد: امام می‌فرمود مجلس در رأس امور است پس جایگاه آن بسیار مهم و تعیین کننده است. زیرا مجلس قانون تصویب می‌کند و شورای نگهبان با تأیید خود قوانین را الهی می‌کند.

وی افزود: اگر دراین مقطع به خوبی عمل کنیم و به دور از هوا و هوس و سهم خواهی رفتار کنیم فقط خدا و اصلح را در نظر بگیریم پیروزی ما و ماندگاری انقلاب قطعی است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور کاندیداها در عرصه انتخابات گفت: رعایت این مسئله به قدری اهمیت دارد که براساس روایات اگر فردی در چنین مسیری حرکت کند و با دیدن اصلح خود کنار رود مانند کسی است که در زمره اصحاب رسول الله در جنگ بدر، حنین و از یاران امام علی(ع) و امام حسین(ع) بوده است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به عوامل عزت ملی کشور گفت: کشور ما زمانی عزیز است و در جهان سربلند است که پشت آمریکا از عزت و سربلندی آن بلرزد و احساس کند مردم با نظام و رهبری هستند.

وی تأکید کرد: شاه با پشتوانه آمریکا و کشورهای مقتدر غربی به جنگ انقلاب آمد اما وقتی دید مردم پای کار هستند و به میدان آمدند دیگر از شاه حمایت نکرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان از دانشجویان خواست با آگاه سازی مردم به انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو کمک کنند.

نظرات بینندگان