arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

نقدی: تبدیل پیکان به پراید خروجی خودروسازی وارداتی بود/اجرای قرارداد پژو غلط است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری مدیریت کرده‌ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات فناوری از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

به گزارش  فارس،  سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تراکتور‌ سنگین 1500 و تراکتور 470 برنجی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم امام راحل بزرگ‌ترین دستاوردها را برای ملت ایران به همراه داشت، اظهار داشت: در سایه این شعار توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز شاهد ساخت محصولات و فن‌آوری‌های جدید در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه موفقیت تراکتورسازی تبریز در ساخت محصولات جدید یک جهاد و اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است یادآور شد: ساخت محصولات جدید در تراکتورسازی تبریز در شرایط تحریم صورت گرفته و این فرمول را از اول انقلاب به کار برده که همواره موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حتی اینکه امروز در صنایع دفاعی پیشرفت زیادی داشته‌ایم به خاطر تحریم‌ها بوده و هیچ کس در جهان حاضر نشد هیچ تکنولوژی را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در خودروسازی 10 برابر صنایع دفاعی بوده گفت: چون تحریم بودیم پیشرفت خوبی در زمینه دفاعی داشتیم و این صنعتی مهم در کشور است که

اگر برای 130 هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای 10 هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم

سردار نقدی گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده‌ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در زمینه ساخت تراکتورهای جدید در تبریز کار جهادی انجام شده و در مدت 7 ماه تراکتورهای جدید به تولید انبوه رسیده و در این میان ظرفیت برای افزایش تولیدات زیاد است.

وی با انتقاد از توافق صورت گرفته با پژو اظهار داشت: پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما می‌فروشد و فناوری جدید را منتقل نمی‌کند و پس از چند سال دوباره با مشکل مواجه شده و خط تولید قدیمی و بدون مشتری روی دست ما خواهد ماند.

احتمال سیاست دامپینگ در واردات تراکتور وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند

سردار نقدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: افزایش ظرفیت کارخانه‌ای مانند تراکتورسازی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود و در زمینه کارهای جهادی در کشور نیز نمونه‌های خوبی داریم که یکی از این کارهای جهادی کشت یونجه با روش‌‌های جدید و بازدهی سه برابری است که به آب کمتری نیز دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از سیاست‌های نکاشت در کشور ادامه داد: این سیاست با این شعار ذلت بار در کشور مطرح می‌شود و اگر قرار است نکاریم باید نفت بیشتری بفروشیم و محصولات کشاورزی را از خارج وارد کنیم در حالی که با رویکرد بسیجی می‌شود کارهای خوبی انجام داد و حتی با کاهش مصرف آب محصولات بیشتری تولید کرد و صادر کننده نیز شد که در حال حاضر چنین طرحی توسط بسیج در حال بررسی و انجام است.

وی عنوان کرد: برخی مقررات دست و پا گیر و نیز حل تسهیلات بانکی برای کشاورزان در زمینه خرید تراکتور باید در کشور حل شود و اگر برای 130 هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای 10 هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم.

سردار نقدی اظهار داشت: باید قدر صنعت تراکتورسازی را در کشور بدانیم چرا که این صنعت توانسته در بازار رقابتی وارد شده و حتی به صادرات نیز برسد چرا که محصولات تولیدی این کارخانه می‌تواند ارزان‌تر از تراکتورهای خارجی به فروش برسد.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزیر جهادکشاورزی گفت: امیدواریم خبرهایی که در مورد واردات تراکتورهای سنگین شنیده‌ایم شایعه باشد، چرا که احتمال دامپینگ وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند و صنعت ما دچار مشکل شود.

نظرات بینندگان