arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

روایت عبدالله اسکندری از «لانتوری»: درمیشیان با نیت خیر این فیلم را ساخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت جشنواره فیلم فجر نوشت: چهره پرداز با تجربه فیلم «لانتوری» معتقد است که رضا درمیشیان با ساخت این فیلم جسارت خود را نشان داده، گفت: «لانتوری» درباره معذورات یک جامعه است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این فیلم بیافتد.

عبدالله اسکندری درباره فیلم‌هایی که در این جشنواره تماشا کرده اظهار کرد: اولین روزی است که به برج میلاد آمده‌ام و هنوز موفق به دیدن فیلم ها نشده‌ام چرا که درگیر کار در چند پروژه هستم. به همین دلیل کمتر می‌توانم در جشنواره امسال حضور داشته باشم.

او اضافه کرد: امسال با فیلم «لانتوری» در جشنواره حضور دارم. این فیلم را به دلیل موضوع آن دوست دارم و فکر می‌کنم که فیلم بسیار تاثیرگذاری باشد.

چهره پرداز فیلم «لانتوری» درباره موضوع این فیلم گفت: این فیلم به وقایع اسیدپاشی در ایران می‌پردازد و به همین دلیل تمام قدرتم را در این فیلم گذاشتم که همه چیز طبیعی جلوه کند. البته تا به حال موفق به تماشای «لانتوری» نشده‌ام.

اسکندری ادامه داد: این فیلم نمایش معذورات یک جامعه است و رضا درمیشیان برای ساخت چنین فیلمی، جسارت به خرج داده است. امیدوارم برای این فیلم اتفاقات خوبی بیفتد، چون درمیشیان نیت خیری برای ساخت این فیلم داشته است.

او با اشاره به فیلم سازان جوان حاضر در جشنواره گفت: با توجه به فیلمسازانی که در جشنواره حضور دارند، فکرمی کنم جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است و در کنار فیلمسازان صاحب نام، آوازه چند فیلمساز جوان را هم شنیده‌ام.

این چهره پرداز با سابقه با تاکید بر اینکه اگر فیلم‌سازان برای کارهای خود دغدغه و آزادی عمل داشته باشند، موفق خواهند بود، افزود: اگر فیلم سازان را ترسو بار نیاوریم، فیلم های با شهامتی خواهند ساخت.

او افزود: البته درمیان فیلمسازان نسل جوان ممکن است عده ای هم باشند که تنها به خاطر شهرت به سراغ فیلمسازی می‌آیند، اما آنها در نهایت غربال خواهند شد و از دور خارج می‌شوند.

اسکندری با اشاره به فیلم «دایره مینا» گفت: داریوش مهرجویی کارگردانی است که برای آثار خودش دغدغه دارد و با ساخت فیلم «دایره مینا» ایده ساخت سازمان انتقال خون در ایران را شکل داد. پس یک فیلم می تواند بسیار موثر باشد.

نظرات بینندگان