arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

آیت‌الله امامی کاشانی در فیلم تبلیغاتی خود چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نامزد پنجمین دوره خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ملت ایران افراد شایسته را برای مجلس خبرگان انتخاب کنند، گفت: ملت به خودشان اجازه ندهند که در ۷ اسفند در خانه نشسته و در انتخابات شرکت نکنند.

در دومین روز از تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای پتجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، آیت الله محمد آقا امامی (امامی کاشانی) در برنامه تبلیغاتی خود که بعد از ظهر امروز از شبکه تهران پخش شد با اشاره به تفاوت های نظام اسلامی با حکومت های دیگر گفت: نظام اسلامی با حکومت های دیگر یک تفاوت اساسی دارد و آن اینکه حکومت اسلامی براساس تبلور فطرت های انسانی است برخلاف دیگر حکومت ها که با دیکتاتور فشار و یا براساس خواسته های مادی برقرار می شوند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید توجه کرد که حاکم اسلامی باید ویژگی های خاصی داشته باشد، از جمله این خصوصیت ها آن است که بتواند فطرت ها و دل های انسان های مسلمان را به هدف نهایی که توحید به خداست رهبری و راهنمایی کند.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری ادامه داد: این هدف و مقصد را در کتاب های فقهی فراوان می بینیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه ولایت یعنی ارتباط با خدا و از این رو در کتب فقهی و همچنین کتاب هایی که علمای اسلام درباره ولایت و امامت نوشتند مشاهده می کنیم، گفت: در کتاب ماوردی از علمای بزرگ شافعی آمده است که امام و حاکم باید از اسلام، امت اسلامی، جان ها، مال و ناموسشان مراقبت کند و سپس مراقب دشمنان اسلام باشد که به امت اسلامی نفوذ نکرده و هجوم سیاسی، اخلاقی و فرهنگی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: قانون اساسی برای حاکم شرایطی معین کرده است که از جمله آن فقاهت، عدالت، تدبیر، مدیریت، شناخت جهان و شناخت توطئه های دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مجلس خبرگان تعیین می کند که چه کسی می تواند ولی امر و حاکم اسلامی باشد.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری اظهار داشت: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی فقهای جامع الشرایط وجود دارند اما یک نفر باید حاکم باشد تا تضاد و اختلاف رخ نداده و برای اینکه یک نفر حاکم باشد مجلس خبرگان رهبری شرایط آن حاکم را تشخیص می دهد.

وی افزود: علاوه بر فقاهت و عدالت این موضوع که بتواند حکومت کرده و مسئولین کشور را رهبری کند از وظایفی است که خبرگان رهبری فرد واجد شرایط را برای آن تعیین کرده و این وظایف را به او واگذار می کنند.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان با بیان اینکه نقش خبرگان رهبری تعیین بین فقهاست که چه کسی می تواند این مسئولیت را داشته باشد یادآور شد: نقش تعیین کننده خبرگان بسیار اساسی است. از این رو خبرگان ملت باید از شرایطی که در تعیین چنین ولی مهم است آگاه باشند.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است و خبرگان با این هویت به آن وارد می شوند، ملت بزرگ ایران هم که رای داده و خبرگان را تعیین می کنند بر این اساس عمل کردند تا ببینند چه کسی می تواند چنین مسئولی را تعیین کند.

وی با بیان اینکه ملت عزیز ایران به کسانی که شایسته هستند رای داده و در پای صندوق های رای حاضر شوند تصریح کرد: ملت به خودشان اجازه ندهند که در ۷ اسفند در خانه نشسته و در انتخابات شرکت نکنند که این انتخابات یک جهت اجتماعی و سیاسی بی نظیر برای جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: افراد شایسته را انتخاب کنید و نسبت به انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی نیز همین گونه عمل نمایید.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند ملت ایران و رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی را در سایه امام عصر معزز تر و مکرم تر کرده و نظام جمهوری اسلامی را پایدار و به حکومت جهانی امام عصر متصل کند.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کلمه ولایت در نظام اسلامی نسبت به این حکومت مطرح می شود گفت: این کلمه خاص نظام اسلامی است چون ولایت همان مظهریت اسماء الحسنای الهی در ارتباط با خدای متعال است و فقیه جامع الشرایط به خاطر ارتباطی که دارد در عصر غیبت کبرا به عنوان نایب امام زمان مطرح می شود، این ارتباط همان رنگ عقل است که کلمه ولایت در آن به کار می رود.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: حکومت بر جامعه، توجه به دین، اجتماع، شئون اجتماع و حقوق ملت در این حکومت به عنوان ولایت مطرح می شود و این در حکومت مادی و استبدادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: لفظ ولایت به خاطر عمق نظام که همان حکومت اسلامی است و ملت که همان فطرت انسان ها است استفاده می شود، در حقیقت ولایت برای شکوفایی این جهاد است.

آیت الله امامی کاشانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه براساس اصل پنجم قانون اساسی در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) در جمهوری اسلامی ولایت امر و امامت امت بر عهده فقیه عادل، با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است که طبق اصل ۱۰۷عهده دار آن می گردد خاطرنشان کرد: اصل ۱۰۷ قانون اساسی همان مجلس خبرگان است که شرایط فقیه عادل را احراز کرده و بین فقهای بزرگ کسی که این شرایط جامع تر را دارا باشد تعیین می کند تا تضادی در رهبری فقاهت پیش نیاید.

کاندیدای پنجمین دوره خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری برای تعیین رهبر چنین شأنی دارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان