arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

واکنش سردار اشتری به حادثه کارواش سعادت آباد/ نیروی انتظامی در انتخابات بی‌طرف است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور ۲۵۰ هزار مامور پلیس در پای صندوق‌های رای بر بی‌طرفی کامل نیروی انتظامی در انتخابات پیش رو تاکید کرد.

سردار حسین اشتری در حاشیه همایش جانشینان فرماندهان انتظامی استان‌های کشور با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: در این همایش ماموریت‌های پیش روی پلیس در پایان سال و اولویت‌های اصلی در سال آتی ترسیم شد که یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این همایش، بحث برگزاری انتخابات در 7 اسفندماه است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی قبل، حین و پس از انتخابات وظایف سنگینی را برعهده دارد،گفت: نیروی انتظامی با مشارکت دستگاه‌های نظامی و امنیتی، به وظایف خود در خصوص تأمین امنیت انتخابات عمل می‌کند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا 250 هزار مامور پلیس در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر این سایر نیروها نیز از نقاط مرزی تا داخل مرزها را رصد می‌کنند و امنیت تمام کشور در این ایام را تامین می‌کنند.

اشتری با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخاباتی پرشور و منظم در 7 اسفندماه گفت: خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و نیروی انتظامی نیز با تمام قوا و به منظور برگزاری انتخاباتی شکوهمند حضور خواهد یافت همچنین از شهروندان می‌خواهیم هرگونه موارد مشکوک را به سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص بی‌طرفی نیروی انتظامی در بحث انتخابات پیش رو اظهار داشت: نیروهای مسلح طبق دستور ستاد کل نیروهای مسلح و تدابیر مقام معظم رهبری هیچ دخالتی در انتخابات نخواهند داشت و نیروی انتظامی با تمام قوا بی‌طرفی خود در انتخابات را حفظ می‌کند و خوشبختانه تا این لحظه نیز گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

وی تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی تا زمانی که عضو این سازمان هستند و لباس پلیس بر تن دارند در هیچ شرایطی نمی‌توانند در انتخابات دخالت کنند.

اشتری همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره خودروهای داخلی ناایمن در برابر سرقت‌ها گفت: از سال‌های گذشته جلساتی با خودروسازان داشته‌ایم و بر اساس شگرد سارقان موارد ناایمن تولیداتشان را به آنها گوشزد کردیم.

فرمانده ناجا افزود: گرچه در تولیدات خودروسازان بهبود حاصل شده ولی این بهبود قطعا کافی نیست و اگر خودروسازان با توجه به توان و بضاعت خود از بهبود کیفیت خودروهای تولیدی‌شان سر باز زنند قطعا از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حادثه کارواش سعادت‌آباد گفت: ماموران ما در این حادثه مسئولیتی نداشتند و موضوع مذکور در بازرسی شهرداری تحت پیگیری است.

نظرات بینندگان