arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
آیت الله آملی لاریجانی:

می‌گویند فلان شخص طرفدار ولایت است، پس کمپین راه بینداریم تا او رای نیاورد؛ آن‌ها خیال می‌کنند مردم ما به این حرف‌ها توجه می‌کنند

رئیس دستگاه قضا در ادامه به وضعیت فضای کشور در فضای پس از برجام اشاره کرد و گفت: کشور ما با چالش‌هایی مواجه است که بحث اشتغال و رکود اقتصادی از جمله این چالش‌هاست و مسئولان باید در این زمینه‌ها به فکر باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
می‌گویند فلان شخص طرفدار ولایت است، پس کمپین راه بینداریم تا او رای نیاورد؛ آن‌ها خیال می‌کنند مردم ما به این حرف‌ها توجه می‌کنند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: تغییر کاربری و تخریب اراضی در غرب استان مازندران روند صعودی گرفته است.

به گزارش انتخاب ؛ آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی در جمع مردم تنکابن که توسط میزان منتشر شده، با بیان اینکه تغییر کاربری و تخریب اراضی در غرب استان مازندران روند صعودی گرفته است، اظهار کرد: اکثر مردم از تغییر کاربری و از بین بردن جنگل‌ها متضرر می‌شوند، مشکلات اقتصادی و مربوط به اشتغال وجود دارد؛ اما این دلیلی نمی‌شود تا در زمین‌های کشاورزی ویلاسازی صورت گیرد و این امر به مصلحت کشور نیست.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما در قوه قضائیه دو جلسه با وزرای متعدد برگزار کردیم و رد فکر اصلاح قانون تغییر کاربری اراضی هستیم.

وی با بیان اینکه باید از اول مسئله تغییر کاربری‌ها جدی گرفته می‌شد، افزود: واقعا حق نیست که یک نوار جنگلی از بین برود تا سود حاصل از ساخت و ساز نصیب عده‌ای شود و باید توجه داشت که این محیط طبیعی برای نسل‌های آینده هم باید باقی بماند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به تخریب‌هایی که در عالم سیاست اتفاق می‌افتد اشاره کرد و بیان داشت: در عالم سیاست می‌گویند فلان شخص طرفدار ولایت است، پس کمپین راه بینداریم تا او رای نیاورد؛ آن‌ها خیال می‌کنند مردم ما به این حرف‌ها توجه می‌کنند حال آن‌که مردم ما می‌دانند چه کسانی خدمت می‌کنند و چه کسانی استراحت می‌کنند و به دنبال حرف غربی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها چند روز پیش گفتند همه ایرانی‌ها تندرو هستند؛ ما افتخار می‌کنیم اینگونه تندرو باشیم چراکه حرف ما با حرف مردم یکسان است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به وضعیت فضای کشور در فضای پس از برجام اشاره کرد و گفت: کشور ما با چالش‌هایی مواجه است که بحث اشتغال و رکود اقتصادی از جمله این چالش‌هاست و مسئولان باید در این زمینه‌ها به فکر باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به منابع غنی و خدادادی کشور ما اظهار کرد: کشور ما در بحث ذخایز گازی رتبه اول را در سطح جهان دارد. البته به لحاظ فشارها و تحریمها نگذاشتند کشور ما آن رشد لازم را داشته باشد که امیدواریم با حضور و مشارکت مردم در صحنه مشکلات به تدریج حل شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم در طول 37 سال انواع فشارها و تحریمها را از سوی دشمنان تجربه کرده‌اند، گفت: البته باید بپذیریم که مردم ما در برخی موارد اسراف کننده هستند، برای نمونه مصرف انرژی در کشور ما یک مصرف بی رویه است و در کشورهای اروپایی که انرژی گران است مردم در بهره گیری از آن صرفه جویی می‌کنند.

وی افزود: ما در این کشور سرمایه‌های خود را به طور هدر می‌دهیم که باید به این امر توجه شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به ضرروت حضور مردم در صحنه بیان داشت: تا زمانیکه مردم از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند این کشور بیمه است و امیدواریم اصلاحات مادی و دنیوی نیز با تدبیر دولتمردان به سرانجام بهتری برسد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به بحث نفوذ و قدرت نرم اشاره کرد و افزود: هدف کشورهای غربی از اعمال قدرت نرم این است که کاری کنند که تصمیم گیران یک کشور تصمیم مدنظر آن‌ها را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: بحث نفوذ و قدرت نرم به راهبرد کشورهای غربی تبدیل شده و آن‌ها در اتاق‌های فکرشان روی این موضوع کار می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم از نفوذ دشمن مصون بمانیم باید به قرآن تمسک کنیم؛ قرآن کلام حق است و آیه آیه آن موجب نورانیت قلب برای مسیر آخرت ما می‌‎شود.

رئیس قوه قضائیه صبح امروز در جمع مردم رامسر گفت: آمریکا با صرف سالانه میلیون‌ها دلار تبلیغات سوء علیه ایران، هدفی جز ایجاد شکاف در جامعه ما را دنبال نمی‌کند.
نظرات بینندگان