arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

حضور هیاتی از دفتر حافظ منافع ایران در تشییع «هیکل»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیاتی از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با حضور در مسجد الحسین (ع) قاهره، در مراسم تشییع جنازه متفکر و اندیشمند مشهور مصری مرحوم استاد محمد حسنین هیکل شرکت کردند.

به گزارش تسنیم، هیاتی از دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با حضور در مسجد الحسین (ع) قاهره، در مراسم تشییع جنازه متفکر و اندیشمند مشهور مصری مرحوم استاد محمد حسنین هیکل شرکت کردند.

در این مراسم که تعدادی از شخصیت ها و چهره های برجسته سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و ادبی و رسانه ای از جمله نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، عمروموسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب، عبدالحکیم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر، همچنین استاندار قاهره و  رئیس رادیو و تلویزیون مصر حضور داشتند، اعضای دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره ، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به فرزندان و خانواده استاد هیکل ابراز داشتند.

بعد از ادای نماز بر پیکر ایشان برخی از دوستان و شاگردان مرحوم هیکل از جمله مصطفی الفقی در مورد خصایص و یژگی های بارز شخصیتی این اندیشمند و متفکر فرهیخته و برجسته مصری و هوش و تحلیل بالای وی از تحولات و انس وی با قرآن تا آخرین روزهای زندگی اش سخن گفتند.

مراسم تشییع جنازه استاد هیکل بنا به وصیت ایشان در مسجد الحسین (ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل در مصر جدید به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان